Gå til innhold

Deres 12-åring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke regler har dere for han?

leggetid?

tlf bruk?

Anonymkode: 16d5a...dec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har innetid kl 21.30 senest nå i ferien.

Leggetid; hun skal ha pusset tenner og være i senga i 23.tiden, eller før vi legger oss, hender vi køyer før det, da vi begynner tidlig på jobb.

Mobilbruk: Prøver å si at hun ikke får være på nett etter hun har lagt seg, men er ikke alltid hun hører på det, det må i alle fall fortelles hver dag, for hun husker ikke det fra den ene kvelden til neste.

Når det er skole er det litt andre regler, Må være inne i 20-20.30- tiden, må legge seg i 21.30 tiden, får da overhodet ikke være på nettet mer.

Anonymkode: 6c49a...0ed

Skrevet

Nå har min akkurat fylt 13, begynner på ungdomsskolen til høsten.

Vi har ingen spesielle regler egentlig, vi forventer at han oppfører seg som folk, er høflig og oppmerksom, gjør som han blir bedt om, og det gjør han.

Telefonen har han alltid i lomma, de er jo veldig sosiale og det tikker stadig inn snapper eller meldinger på messenger, de fleste i klassen har fått facebook denne våren og sommeren så de er flinke til å ta kontakt med hverandre, avtale å møtes osv.

Hovedregelen her i huset er at skjermer er slått av mellom frokost og middag, så playstation, ipad o.l brukes litt om morgenen før frokost og på kvelden om han er hjemme. Han er mye ute med venner.

Når det er skolefri legger han seg samtidig som meg, klokken elleve. Vi har ikke telefoner og nettbrett på soverommene.

Når jeg ramser opp her så er det jo noen regler, men det er ikke egentlig satt som regler, det er bare sånn vi er vant til å gjøre det og sånn blir det gjort ;)

Anonymkode: c8a72...265

Skrevet

Hverdager så er det leggetid kl 22. Vært det i flere år, det er tidspungtet som hun får nok søvn på. Nå bruker hun lengre tid på å sovne, så hun sovner nok ikke før 23 tenker jeg. Legger hun seg tidligere våkner hun mange ganger, trøtt om morran og generelt sur. Nå hopper hun ut av senga og alt er bare velstand. 

Nå i ferien er hun oppe til jeg legger meg og jeg jager henne i seng. Alle skal være i seng når jeg legger meg, jeg våkner av at de styrer nemlig. Om de ikke sovner med engang er greit, men tannpuss og alt skal være gjort. Om jeg sier hun skal legge seg kl 22 endag er det helt greit, ingen protester. Må hun tidlig opp endag, så er ikke det noe problem heller. Hun snur om lett. Hun har migrene, så hun vet selv at det er lurt å høre på meg ang søvnen. Hun har også en kanin som hun må stå opp med. Han har nemlig ikke forstått det er ferie, så han starter dagen ved sjutiden. Han og kattene leker på rommet noen timer før hun står opp, men hun står opp for den og ordner med den. Han går fritt rundt i huset dag og natt, selv om han ikke går ut av rommet hennes før hun går ut eller noen av oss andre spør om han vil være med. 

Vi har ingen regler på mobil igrunn, eller ingen mobil når vi spiser middag. Det har ikke børt behov for på sette noen regler på dette, før hadde vi litt regler på skjermbruk. Frm til nylig var jeg samboerr som også hadde barn. De satt klistret om det ikke var noen regler, så før hadde vi skjermfri mellom noen klokkeslett. Mine unger har igrunn alltid vært mye ut og mye mmen med venner, så skjermer og mobiler har ikke vært så viktig. Nå er mobilen ofte klistret til de, men igrunn ikke så mye de bruker den. De må bare ha den i lomma om ikke er de nakene. 

Anonymkode: 34030...0a6

Skrevet

Er 11.5 år.

I ferien er reglene avhengig av hva vi gjør og hvor vi er.

Ser på IPad på morgen og litt innimellom. Regulerer det egentlig selv.

Ipad ligger i stua om natten, tlf har ikke vært skrudd på siden før sommeren.

På hverdager er det i seng kl 21.

Skrevet

Leggetid i utgagspunktet 21.00.

20 minutter øvig om dagen.

Ta ut av oppvaskmaskinen hver dag.

Anonymkode: 5b232...fa1

Skrevet

Vår på 12 år har hatt litt slappe skjermregler i det siste. Hjemme er det 2 timer skjerm til dagen. Det inkl. Tv, nettbrett og telefon spilling. Jeg krangler ikke på snapchat, sms og slik. 

Nå er vi på ferie i Kroatia og de leverer både nettbrett og telefon når vi parkerer bilen. De får dem igjen når vi kjører hjem. De har også tv med film i bilen. Dersom det er dårlig vær får de spille et par timer. 

Leggetid i ferien når vi er trøtte. Noen kvelder 21.30, andre 23.00. 

Hjemme er det inn kl.20.00. Skal være i seng 20.45 og legge seg til 21.00. Ligger gjerne våken til 21.30 og noen ganger lenger. Han trenger såpass søvn. 

Regler er eks. lekser før de går ut etter skolen, dusje annen hver dag, hjelpe til hjemme. Dersom han vil ha ukelønn må han gjøre sitt husarbeid. 

Skrevet

ikke mye regler på sommeren,men hverdagen må han være inne senest 21 og være i seng til 22. sommer er det ganske fritt, da er han oppe alt fra 22-02. Han har ikke tlf ennå,noe han har valgt selv

Anonymkode: 1e742...7bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...