GÃ¥ til innhold

Rotter i hagen 😱😫

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig satt det vi først trodde var en mus på hellene like ved der vi var tre personer som snakker og jobbet, men den var høyere bak og lot seg såvidt jage bort, så det var nok en rotteunge 😱🙊da er vel sjansen for at det er er bol her ganske stor?

Vi bor i et boligfelt med god plass mellom husene og naboen på ene siden har nettopp rensket opp et ganske stort område for kratt og søppel. Mulig det har forstyrret rottene? 

Hva gjør vi nå? Jeg har helt forbi og klarer knapt å gå på gresset her nå. 

Anonymkode: 93903...52d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

FÃ¥ deg katt.

Anonymkode: 906cc...83a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

FÃ¥ deg katt.

Anonymkode: 906cc...83a

Altså, det tar litt tid før en katt blir stor nok til å jakte rotter. Jeg trenger ting som virker nuh 

Og katter liker jeg heller ikke 🙈

hi

Skrevet

Vel...ikke for å skremme deg...men har du sett en rotte på eiendommen har du mange. I tillegg ser du rotter på dagtid er det mange. Snakker av erfaring. Ring skadedyrfirma på mandag morgen!!! 

-en rotte er aldri alene!

Anonymkode: c9270...135

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel...ikke for å skremme deg...men har du sett en rotte på eiendommen har du mange. I tillegg ser du rotter på dagtid er det mange. Snakker av erfaring. Ring skadedyrfirma på mandag morgen!!! 

-en rotte er aldri alene!

Vi bor på landet og her har vi ingen skadedyrfirma, dessverre. Er det ingenting vi selv kan gjøre?

Tenker på rottegift, men er det farlig for katter og pinnsvin også?

Skrevet

Du kan sørge for at den ikke får mat. Er det tilgang på mat i nærheten? Er det noen som legger ut fuglemat? Er ikke helt uvanlig å se rotter. Særlig på tidlig morgener. Ville satt ut noen feller  og sett om noen går i dem. Ikke få panikk enda, men dukker det opp flere i fellene, bør dere få hjelp. Kontakt kommunen. Er i kommunens interesse å ikke ha rotteplager.

Skrevet

Du kan kjøpe rottegift og legge ut, MEN legg det i rør slik at katter, piggsvin og andre slike dyr ikke kommer til den. Unger også for den sakens skyld. Vi hadde noen sementrør jeg la det i, vanlige plastrør går også greit. Bind rottegiften på en ståltråd som du fester godt i røret slik at det ikke detter ut av røret. 

Jeg bor nesten i skogen, så ikke overrasket når vi oppdaget en rotte i gata. Vi har katter, men de har ikke kommet med mange. For det meste mus de har kommet med. 

Men du gjør nok lurt i å ringe ett skadedyrsfirma, for da kan du få noen tips om hva du kan gjøre evt. 

Anonymkode: 58d01...4d5

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi bor på landet og her har vi ingen skadedyrfirma, dessverre. Er det ingenting vi selv kan gjøre?

Tenker på rottegift, men er det farlig for katter og pinnsvin også?

Skadedyrfirma har da biler og tar oppdrag på "landet" også. Viktig å bekjempe hvis du har rotter. De formerer seg som ild i tørt gress...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...