Gå til innhold

Hva er ditt beste tips mot oppblåst mage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:)

Anonymkode: 3f4c2...67e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt ut sukker, hvetemel, ris, pasta, kunstig søtning, kulllsyre. Vær i aktivitet. 

Anonymkode: f1946...11d

Skrevet
3 minutter siden, oslofrk skrev:

Promp i vei! 

Ikke alltid det passer seg :D

Skrevet

Det som hjalp meg var å slutte å drikke drikke med kullsyre , og kutte ut potetgull. 

Anonymkode: 89334...62e

Skrevet

Var konstant oppblåst og følte meg uvel. Etter ei uke på «LOW FODMAP» merker jeg jeg stor forskjell. 

Har gått på det i 2 mnd nå, og føler meg «ny» 😄 

Det var litt vanskelig i starten, spesielt det med at så mye inneholder løk, men når man blir vant til det, så går det faktisk veldig greit. Skal snart begynne å prøve meg fra med forskjellige matvarer med høyere FODMAP. 

Dette har endret min hverdag iallfall! 

Anonymkode: cc2d0...712

Skrevet

Jeg har hatt problemer med magen siden vgs. Gikk over på lavkarbo og ble kvitt problemene. Drikker fortsatt pepsi max da 😊 

Dersom jeg ikke er flink og spiser brød, bakevarer, pizza ol. så kommer det igjen etter en stund.  

Skrevet

Jeg blir veldig oppblåst og uggen i magen av for mye hvetemel, boller og annen hvetebakst tåler jeg dårlig 

Anonymkode: 17992...80f

Skrevet

Jeg blir oppblåst av müsli, havregryn, rugbrød, hvetebakst og bananer (bananer kan jeg i tillegg få sykt mageknip av - noen som vet hvorfor?)

Kullsyre og sukker som andre nevner, går derimot helt fint. Virker som du bare må kutte de matvarene du selv reagerer på.

Anonymkode: 31b63...564

Skrevet

Takk for tips :) Er det noen som har tips til hva man kan gjøre når man har fått oppblåst mage?

Hi

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tips :) Er det noen som har tips til hva man kan gjøre når man har fått oppblåst mage?

Hi

Løp deg en god tur, helst over en time.

Anonymkode: d1a81...eb2

Skrevet

Lavkarbo. Slitt med oppblåst mage i MANGE år. Har en helt ny mage med lk. Merker det med en gang når jeg skeier ut. 

Anonymkode: 297cb...075

Skrevet

Å kutte ut ALT av melkeprodukter i minst 2 uker. 

Når det først har skjedd, hjelper det egentlig bare å legge seg og vente til neste dag😂

Anonymkode: 8a9f0...492

Skrevet

Etter at jeg kuttet ut hvetemel, havregryn og kornprodukter er jeg ikke plaget 😊 Spiser jeg korn, nøtter eller frø så bløtlegger jeg i forkant da det blir mer næringsrikt og mindre tungfordøyelig 😊 eks lager jeg knekkebrød hvor jeg bløtlegger alt 8-20 timer i forkant.

Anonymkode: 811d2...bc1

Skrevet

Vann og gåturer hjelper her.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...