Gå til innhold

Trenger hjelp ang. avbestilling av reise.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie på fem. To voksne og tre barn. Bestilte sydenreise for ett år siden. Nå er det slik at jeg og det ene barnet må avbestille. Forsikringsselskapet har sagt avbestillingsforsikringen gjelder, og at de betaler reisen min og det ene barnet. 

Turen kostet 45000 kr totalt.

Min del kostet 16000 kr.

Barnet 5000 kr. 

Dvs. at regningen skulle blitt 24000 kr for de tre som fremdeles skal reise. 

Nå fikk jeg akkurat mail med de nye billettene etter endring. Der er det bla. et endringsgebyr på 6500 kr, og det ene barnet som fremdeles skal reise har gått fra å koste 5000 kr til 8000 kr. 

Det vil si at turen koster nå 38500 kr. Altså kun 6500 kr mindre enn opprinnelig pris. Skal ringe forsikringsselskapet i morgen, men er det noen som vet hvordan dette fungerer? Dekker forsikringsselskapet opp endringsgebyr og det barnet som reiser har gått opp i pris? Eller er det slik at vi virkelig må ut med 38500 kr på tross av at vi har forsikring? 

Som sagt; avbestillingsforsikringen gjelder. 

Anonymkode: ced1c...202

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter...

Anonymkode: ced1c...202

Skrevet

Slikt skal stå i forsikringspapirene. 

Anonymkode: 928e6...45a

Skrevet

Først må du sjekke med reiseselskapet at de virkelig tar 6 500 kr bare for å fjerne deg og ett barn fra reisen. Så må du spørre hvorfor det ene barnets reise har gått opp 3 000 kr. Det du trenger fra reiseselskapet er en bekreftelse på at du har avbestilt, og hva du ev. får igjen fra dem.

Så tar du kontakt med forsikringsselskapet. Hva du får igjen fra dem, avhenger av forsikringen din, så det kan ingen her inne svare på.

Jeg måtte nylig avbestille tre reiser: én jobbreise, én hvor jeg bare avbestilte for mannen min, og én sydentur hvor jeg avbestilte for oss alle. Jeg fikk igjen hele summen i alle tre tilfellene, uten egenandel (to forskjellige forsikringsselskap).

Anonymkode: ca06d...0bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...