Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #1 Skrevet 21. juli 2017 Har en tispe uten stamtavle. Hun er 2år. Etter familieøkelse blir tiden liten til henne, pluss at barnet som var minst før baby kom har begynt å være veldig hardhendt med henne. Altså han leker og river i føtter i alle retninger, rett og slett tyner henne. Men det sitter langt inne å jeg vil jo ikke selge henne, men hun fortjener så mye mer enn hva jeg/vi klarer å tilby henne:-( Men så tenker jeg slik, hvem vil kjøpe en voksen hund når de kan kjøpe seg en valp. Hva hadde dere gjort? Gått for en valp eller en hund på noen år? Anonymkode: d3b92...edb
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #2 Skrevet 21. juli 2017 Jeg ville gått for en valp, da kan jeg selv oppdra og forme hunden. En voksen hund som blir utsatt for stress og "tyning" fra barn ville jeg nok ikke tatt over nei, jeg har barn selv og ønsker ikke en hund som allerede har blitt skeptisk til barn.... Anonymkode: 7bd25...da4
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #3 Skrevet 21. juli 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville gått for en valp, da kan jeg selv oppdra og forme hunden. En voksen hund som blir utsatt for stress og "tyning" fra barn ville jeg nok ikke tatt over nei, jeg har barn selv og ønsker ikke en hund som allerede har blitt skeptisk til barn.... Anonymkode: 7bd25...da4 Akuratt dette jeg tenker...ville solgt/gitt den vekk til noen som ikke hadde barn. Men må jo bare understreke at hunden ELSKER barna og leker me dem støtt og stadig. Oppsøker dem selv, men gir også beskjed når den vil være i fred (noe 4-åringen ikke alltid godtar) å barna elsker jo hunden, så håper vi kommer oss over "knekken" for vil jo ikke selge, alle hadde blitt veldig triste. Men huff, hater at tiden ikke strekker like godt til nå :-( hi Anonymkode: d3b92...edb
❤lille stjerne❤ Skrevet 21. juli 2017 #4 Skrevet 21. juli 2017 Når jeg leste dette så jeg for meg en liten unge på 1,5-2 år som ikke kan bedre. En 4 åring bør ha lært seg å ikke være hardhendt og jeg hadde vært rimelig streng hvis det var min hund og mitt barn det gjaldt.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #5 Skrevet 21. juli 2017 Jeg ville lært 4åringen at hunden er et dyr, ikke et leketøy. Skjønner at det kan være vanskelig og at tiden ikke strekker til. Vi har også hatt hund som vi måtte selge. Vi låner hund innimellom nå og det er helt supert- hunden er lydig, veloppdratt og bare så herlig. Så hvis jeg visste hva jeg gikk til ville jeg gått for en voksen hund. Anonymkode: e94e9...259
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #6 Skrevet 21. juli 2017 4 år? Da er det på tide å bli streng mamma altså, en unge på 4 år forstår grensene til en hund om han/hun har blitt opplært til det! At en unge på under 2 år kan lugge, dra i ørene eller halen o.l. uten å egentlig mene noe vondt er en ting, men fra en 4-åring er ikke det akseptabelt lenger. Anonymkode: 7bd25...da4
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #7 Skrevet 21. juli 2017 Her vet toåringen at hunden skal respekteres. Når han ligger i senga si sier hun, X sove i fred. Hun bare stryker på han og er god med han. Her har du sviktet litt i oppdragelsen og nå må hunden betale prisen. Anonymkode: b958f...1a7
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #8 Skrevet 21. juli 2017 Vi har valp akkurat nå, men forrige gang fikk vi en to år gammel hund. Har innsett at jeg ikke er noe valpemenneske, i alle fall ikke når jeg må dele tiden som jeg burde bruke på trening av hund med mine barn. Så jeg tenker at neste gang går jeg for en voksen hund. Hvis det blir en neste gang da. (PS, vi har verdens snilleste valp, så vi kommer oss nok over kneika med valpetid). Anonymkode: 1c545...661
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå