Sosionom? Skrevet 21. juli 2017 #1 Skrevet 21. juli 2017 Hei! Jeg trenger litt gode råd. Jeg er 29 år og skuespiller. Jeg var alltid flink på skolen så har gode karakterer fra skolen men desverre ikke gode nok til å komme inn på profesjon I psykologi. Selv ikke ned alderspoeng😉 Jeg lurer på om jeg skal ta opp fag eller starte på studier for å bli sosionom. Kan man utdanne seg videre til å jobbe klinisk? Hvordan er det å få jobb I dag? Gjerne fortell litt om hva jobben er I praksis da studier og praksis er noe ganske ulikt flere ganger😁 Tusen takk!!
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #2 Skrevet 21. juli 2017 1 time siden, Sosionom? skrev: Hei! Jeg trenger litt gode råd. Jeg er 29 år og skuespiller. Jeg var alltid flink på skolen så har gode karakterer fra skolen men desverre ikke gode nok til å komme inn på profesjon I psykologi. Selv ikke ned alderspoeng😉 Jeg lurer på om jeg skal ta opp fag eller starte på studier for å bli sosionom. Kan man utdanne seg videre til å jobbe klinisk? Hvordan er det å få jobb I dag? Gjerne fortell litt om hva jobben er I praksis da studier og praksis er noe ganske ulikt flere ganger😁 Tusen takk!! Sosionomer blir stadig faset ut i helse- og sosialsektoren. Arbeidsmarkedet for sosionomer er tøffere idag enn for kun få år siden. Jeg hadde ikke tatt den utdanningen i dag. Jeg hadde heller satset på psykologi eller pedagogikk. Eventuelt sykepleier/vernepleier med spesialisering. Anonymkode: a438c...255
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #3 Skrevet 21. juli 2017 Jeg er sosionom, og kjenner ikke igjen beskrivelsen av at de blir faset ut. Jeg har flere venner med samme utdanning som jobber klinisk, og det er en mengde spennende arbeidsplasser. Jeg kjenner sosionomer blant annet i bup, ppt, ulike psykiatriske avdelinger, familiekontoret, familiesenteret, mor/barn-senter, barnevern, bufetat med mer. De fleste har startet med bachelor og har deretter tatt videreutdannelse i regi av arbeidsplassen, og har brukt dette til å avansere til mer spennende jobber... Anonymkode: a2bb4...35d
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #4 Skrevet 21. juli 2017 Jeg er ikke sosionom, men det jobber to stykker på skolen her. Stor skole 1. til 10. trinn, og det er ansatt to miljøterapeuter, en med ansvar for barneskolen og en for ungdomsskolen, men de samarbeider mye. Har en venninne som er sosionom og hun jobber på en internatskole, ungdom mellom 13 og 16 år som er innunder barnevernet som får hjelp til å fullføre grunnskolen ved å bo på internatskole (for vanskeligstilt ungdom) fra mandag til fredag. Hun jobber tredelt turnus gjennom uka, men har fri alle helger og skoleferier. Datteren til en nabo her utdannet seg til sosionom og var vel ferdig for to år siden, hun jobber hos nav. Synes det er sosionomer over alt jeg, da datteren min var innlagt på sykehuset møtte jeg på en der også. Anonymkode: 15df5...694
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå