Gå til innhold

Dere som bor kvinner på forumet ta abort...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere at dere har virkelig rett til å si noe sånnt til andre her på gruppen at de bør ta abort?

Kvinner dere knapt kjenner men dømmer utifra en situasjon eller noe de skriver?

Hadde dere bedt en person med barn adoptere bort barnet sitt da om det var forsent å ta abort?

Skjønner meg virkelig ikke på at folk kan være så frekke og synke så lavt.. Kanskje noen tar seg nær av det?

Anonymkode: 5bf15...6cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De hadde garantert ikke sagt til familiemedlemmer,  kolleger, venner eller fremmede folk på gata at de må ta abort. Det er bare her på forumet de er frekke og ufyselige. 

Anonymkode: 01fd4...84f

Skrevet

Det er jo slik at det ikke er en menneskerett å trøkke ut unger. Er man ressursvak eller i en vanskelig situasjon økonomisk, uten nettverk o.l, er abort i mange tilfeller kanskje fornuftig. Det er mange barn som lider under foreldrenes valg (økonomisk, emosjonelt og med familierelasjoner). La oss kalle en spade for en spade; alle bør faktisk ikke få barn. 

(Jeg tok selv abort da jeg var 19, fordi jeg sto uten jobb og utdannelse. Fikk 2 barn som 28 og 30 år, med hus, mann og fast jobb. Har aldri angret på valget jeg gjorde.) 

Anonymkode: a4c68...118

Skrevet

Noen ganger er abort en riktig og god løsning for ikke å trekke en helt uskyldig tredjepart inn i ens egne problemer.

Anonymkode: b1159...d7b

Skrevet

Ja men spørsmålet er da her, hva rett har dere å gi som svar "ta abort" til noen dere ikke kjenner, men dømmer utifra et spørsmål man stiller her? å be noen ta abort er veldig alvorlig i mine øyner, godt dere ikke jobber i feks barnevernet. Jeg mener å dømme folk på denne måten er heller ikke et bra eksempel som foreldre for barna sine, de lærer dårlige vaner av slike foreldrer. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja men spørsmålet er da her, hva rett har dere å gi som svar "ta abort" til noen dere ikke kjenner, men dømmer utifra et spørsmål man stiller her? å be noen ta abort er veldig alvorlig i mine øyner, godt dere ikke jobber i feks barnevernet. Jeg mener å dømme folk på denne måten er heller ikke et bra eksempel som foreldre for barna sine, de lærer dårlige vaner av slike foreldrer. 

Hvis du sikter til den gravide gjeldsslaven, så kalles det sunn fornuft. 

Skrevet

Nei nå sikter jeg ikke kun til henne, det skjer flere ganger her på forumet og jeg synes det er altfor mange bedrevitende kjerringer her inne som ikke burde fått lov til å gi råd eller svare..  men visse mennesker kan ikke holde seg eller komme med noe fornuftigere å si . 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei nå sikter jeg ikke kun til henne, det skjer flere ganger her på forumet og jeg synes det er altfor mange bedrevitende kjerringer her inne som ikke burde fått lov til å gi råd eller svare..  men visse mennesker kan ikke holde seg eller komme med noe fornuftigere å si . 

Du er jo ikke så lite dømmende selv da.. "bedrevitende kjerringer" "dårlige eksempler for sine barn" med mer.  

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men er det noen i hele verden som føler seg tvunget til å ta abort etter å ha lest det som råd på DIB? For å sette det på spissen: hvis noen ber deg dra til helvete, gjør du som de sier da...? 

Skrevet

Noen ganger er abort en riktig og god løsning for ikke å trekke en helt uskyldig tredjepart inn i ens egne problemer.

Det er så ironisk at folk som mener det er greit å drepe barn forsøker å unnskylde voldshandlingen med at det er til barnets beste. Kvalmt, og selvsagt en løgn.

Anonymkode: 2af05...a9f

Skrevet

De hadde garantert ikke sagt til familiemedlemmer,  kolleger, venner eller fremmede folk på gata at de må ta abort. Det er bare her på forumet de er frekke og ufyselige. 

Anonymkode: 01fd4...84f

Er det ofte at fremmede folk på gata ber deg om råd i eksistensielle kriser? 

Og jo, hvis en god venninne i en vanskelig situasjon spurte om mitt råd, ville jeg nok i noen tilfeller (av omsorg for henne OG barnet!) rådet henne til å ta abort. Kommer an på hvor dårlig situasjonen var. Man er snillere ved å være ærlig! 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er det ofte at fremmede folk på gata ber deg om råd i eksistensielle kriser? 

Og jo, hvis en god venninne i en vanskelig situasjon spurte om mitt råd, ville jeg nok i noen tilfeller (av omsorg for henne OG barnet!) rådet henne til å ta abort. Kommer an på hvor dårlig situasjonen var. Man er snillere ved å være ærlig! 

Åh herlighet. Omsorg å drepe barn? Det er en ond handling på lik linje med å drepe mennesker som er født! At du kan støtte sånt sier veldig mye om deg.. huff

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er så ironisk at folk som mener det er greit å drepe barn forsøker å unnskylde voldshandlingen med at det er til barnets beste. Kvalmt, og selvsagt en løgn.

Feil. Et embryo er et potensielt barn. Det er ikke et et barn. Heller ikke et sjelsvesen. (Om du mener all abort er drap, er det da drap å sette inn spiral? For da kan man jo i verste fall "abortere" månedlig.) 

Uansett: er dette ditt standpunkt, så er det da lovgivningen og ikke rådgivningen du må gå løs på.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Åh herlighet. Omsorg å drepe barn? Det er en ond handling på lik linje med å drepe mennesker som er født! At du kan støtte sånt sier veldig mye om deg.. huff

Nei, det er ikke på linje med å drepe mennesker som er født. De som er født er rettssubjekter og individer. Det er en kriminell handling. Å ta abort er en lovlig medisinsk behandling fram til 12.svangerskapsuke, fordi fosteret på det stadiet ikke er levedyktig alene, og derfor defineres som del av morens organisme.

Skrevet

Saken her er jo at visse folk spør ikke hvor langt hun er på vei men ber hun likevel ta abort? Hva om hun er 36 uker på vei feks? Det er tydeligvis ikke for å gi "råd" men heller virke spydig. Man sier ikke til en høygravid kvinne at hun bør ta abort ? 

Skrevet

Er du ung hi?

Skrevet

Nei, 44 år, hvordan det?

Skrevet

Det er veldig mange som aldri burde fått barn ja! Stakkars barn. 

Anonymkode: 9744c...0c9

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo slik at det ikke er en menneskerett å trøkke ut unger. Er man ressursvak eller i en vanskelig situasjon økonomisk, uten nettverk o.l, er abort i mange tilfeller kanskje fornuftig. Det er mange barn som lider under foreldrenes valg (økonomisk, emosjonelt og med familierelasjoner). La oss kalle en spade for en spade; alle bør faktisk ikke få barn. 

(Jeg tok selv abort da jeg var 19, fordi jeg sto uten jobb og utdannelse. Fikk 2 barn som 28 og 30 år, med hus, mann og fast jobb. Har aldri angret på valget jeg gjorde.) 

Tja, om du først er gravid er det vel en menneskerett å "trøkke" ut ungen vel? Man kan jo ikke tvinge noen til å holde den inne eller?

Du mener vel at det ikke er en menneskerett å ha barn?

Anonymkode: f8ba1...802

Skrevet

Sjelden jeg anbefaler noen å ta abort her inne, men ja, det har skjedd, og det kommer sikkert til å skje igjen også.

Noen ganger er det riktigst å ta abort, da f.eks. hvis det er snakk om fare for mors liv eller helse og hun har barn fra før, hvis det er snakk om en kvinne i et fysisk eller psykisk voldelig forhold som må komme seg bort fra mannen. Men i slike tilfeller så råder jeg også alltid kvinnen å ta kontakt med f.eks. sin lege, med Amathea, med krisesenter (der det er vold inne i bildet), eller spesialister på sykehus når slike også er inne i bildet pga. mors helse. Et annet eksempel kan være om legene har slått fast med stor sikkerhet at barnet får store funksjonshemminger. Jeg har sett og behandlet noen av de sykeste av disse syke barna, og det livet noen av dem lever er ikke et liv, men en eksistens i store smerter. Om en familie ikke har ressurser til å ta på seg det enorme ansvaret det er med et alvorlig multihandikappet barn, da er det også mest ansvarlig å ta abort.

Jeg forholder meg også til grensen for abort som normalt er 12 uker, eller til ev. senere frist der det er aktuelt pga. mor eller barns helse og liv. Har aldri sett noen tråder her hvor høygravide blir anbefalt å ta abort, og jeg har omtrent bodd på forumet de siste par-tre årene. Når noen kommer med kommentarer for å såre HI i tråder (uansett tema) så er det bare å rapportere.

Jeg forsøker alltid å være så saklig som mulig i disse trådene, og anbefaler at de søker hjelp hos støtteapparat som kjenner til mors historie, livssituasjon og helsesituasjon.

Å skrive og råde slik er ikke det samme som å dømme noen, slik Hi synes å påstå. Å påstå at man dømmer noen fordi om man kommer med råd som er bedt om, det blir bare en for pussig påstand, Hi.

Anonymkode: 22f54...018

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Saken her er jo at visse folk spør ikke hvor langt hun er på vei men ber hun likevel ta abort? Hva om hun er 36 uker på vei feks? Det er tydeligvis ikke for å gi "råd" men heller virke spydig. Man sier ikke til en høygravid kvinne at hun bør ta abort ? 

I hvilken tråd har du sett det? Det vil jeg gjerne se link til. Enhver idiot skjønner jo at der er en tidsfrist også på abort. 

Skrevet

Faktisk burde både helsepersonell og pårørende være tøffere og råde kvinner som åpenbart ikke er i stand til å ta vare på et barn, til abort.

Abort innen utgangen av svangerskapsuke 12 er per definisjon abort og ikke en kriminell handling. Så lenge vi bor i Norge må vi forholde oss til dette, er man uenig må man arbeide for å endre loven. Det å påstå at de som tar abort dreper er juridisk sett kriminelt.

Anonymkode: a7371...988

Skrevet
På ‎21‎.‎07‎.‎2017 den 17.31, Anonym bruker skrev:

Men er det noen i hele verden som føler seg tvunget til å ta abort etter å ha lest det som råd på DIB? For å sette det på spissen: hvis noen ber deg dra til helvete, gjør du som de sier da...? 

Man kan jo håpe.

Skrevet

Det er vel litt slik at på et anonymt forum så er det lettere å si det man egentlig tenker...men som er for feig/politisk korrekt til å si direkte. I denne krenkelsens tidsalder så er det jo mye som forblir usagt, som kanskje burde vært sagt.

Anonymkode: d7524...01b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...