Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #1 Skrevet 21. juli 2017 Skal over fra småbarn til storbarn i samme barnehage. Jobber i staten. Anonymkode: 630dd...f3b
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #2 Skrevet 21. juli 2017 Nei. Jobbet også i staten. Kun når barnet har tilvenningsdager for å begynne i ny barnehage. Uansett er det ikke vanlig at bhg bruker foreldrene i tilvenning til stor avdeling. Her bruker de ansatte til å gå jevnlig på besøk til stor avdeling. Anonymkode: 51e9a...0fd
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #3 Skrevet 21. juli 2017 Har ikke bhg selv kjørt tilvenning før sommeren da? Man kun krav på fri ved bhgstart (og evt bytte av bhg) Heldigvis! Anonymkode: 84bfb...50e
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #4 Skrevet 21. juli 2017 Hvorfor skal du ha fri for det, den overgangen sørger vel barnehagen selv for at går ganske smertefritt? Har fire barn som har vært gjennom den overgangen og aldri opplevd at foreldre må være med Anonymkode: c4983...5e9
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #5 Skrevet 21. juli 2017 Det har jeg ALDRI hørt om. Om det er problemarisk får du bruke feriedager. Måte på hva samfunnet skal bruke penger på! Anonymkode: 43942...c2c
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #6 Skrevet 21. juli 2017 Foreldre blir ikke med når ungene begynner på storbarn Anonymkode: 7118c...fd8
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #7 Skrevet 21. juli 2017 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skal du ha fri for det, den overgangen sørger vel barnehagen selv for at går ganske smertefritt? Har fire barn som har vært gjennom den overgangen og aldri opplevd at foreldre må være med Anonymkode: c4983...5e9 Er ikke alle barn den overgangen går bra for.Sønnen min var hysterisk og klamret seg til meg når han skulle til storbarnsavdeling.Han var så utrygg at han sluttet å snakke i bhg,hadde nok vært bedre med en tilvenning til den nye avdelingen. Anonymkode: 49608...b95
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #8 Skrevet 21. juli 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er ikke alle barn den overgangen går bra for.Sønnen min var hysterisk og klamret seg til meg når han skulle til storbarnsavdeling.Han var så utrygg at han sluttet å snakke i bhg,hadde nok vært bedre med en tilvenning til den nye avdelingen. Anonymkode: 49608...b95 Men da har ikke barnehagen gjort jobben sin vel? Her bruker de litt tid på våren for å trygge de som skal over til høsten. De er på besøk på stor avdeling ganske ofte, leker der, spiser nisten sin der, blir kjent med lokalene og de som jobber der. Anonymkode: c4983...5e9
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #9 Skrevet 21. juli 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er ikke alle barn den overgangen går bra for.Sønnen min var hysterisk og klamret seg til meg når han skulle til storbarnsavdeling.Han var så utrygg at han sluttet å snakke i bhg,hadde nok vært bedre med en tilvenning til den nye avdelingen. Anonymkode: 49608...b95 Da har barnehagen gjort en alt for dårlig jobb. Her er de minste med på turer sammen med de store, de er på besøk på kryss av avdelingene, spiser lunsj sammen, har sin kontaktperson på lille nær og på sommeren blander de avdelingene. 3 unger og 2 av dem gikk knirkefritt fra lille til store. Minstemann har fortsatt et år igjen på lille og er allerede trygg på de voksne på store. Anonymkode: 819c0...50c
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #10 Skrevet 21. juli 2017 Jobber i kommunen. Jeg kan ha rett på fri uten lønn ved behov. Må søke for hver gang, men får alltid dette innvilget om jeg selv føler behov. Fri med lønn er de nok strengere på Anonymkode: 1a127...841
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #11 Skrevet 21. juli 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da har barnehagen gjort en alt for dårlig jobb. Her er de minste med på turer sammen med de store, de er på besøk på kryss av avdelingene, spiser lunsj sammen, har sin kontaktperson på lille nær og på sommeren blander de avdelingene. 3 unger og 2 av dem gikk knirkefritt fra lille til store. Minstemann har fortsatt et år igjen på lille og er allerede trygg på de voksne på store. Anonymkode: 819c0...50c Det gjør de hos oss også, i tillegg til at den ene voksne fra liten avdeling ble med og flyttet over på stor avdeling. Hun var tilfeldigvis også min sønns favoritt. Første uken på stor avdeling var han skikkelig ivrig og bare løp inn på avdelingen hver morgen. Så fikk vi en uke med hysterisk skriking hver morgen, der han klamret seg til meg, og de ansatte måtte rive ham løs. Så det er ikke alltid det kan forebygges. Men jeg tror ikke det hadde hjulpet om jeg hadde tatt fri for å være der mer med ham. Han kjente dem jo, jeg tror han bare fikk litt panikk når det gikk opp for ham at han skulle være der permanent og at det ikke bare var et spennende besøk lenger. Det er jo en overgang uansett å bli en av mange, der de aller fleste er større enn deg. Anonymkode: bb54e...f65
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #12 Skrevet 21. juli 2017 Her bruker de hele våren og sommeren på å "blande" avdelingene. Dvs at de som skal over på stor er mer og mer sammen med de på avd de skal til. Når høsten/oppstart nermer seg så har de en litt "seremoniell" greie med flytting av navneskilt, plass osv Så det er super stas når de "endelig" kan få kalle seg (det avdelingen heter) På den måten null behov for innfasing med mor/far. MEN jeg sørget for litt kortere dager den første uken ca , for det er mer bråk, inntrykk og aktivitet på stor avd. så min var ganske sliten se første par ukene Jeg jobber også i staten, men turnus, så jeg byttet til meg vakter. Hadde Evt vurdert å ta ut ferie eller søkt fri uten lønn, for innfasing har vi ikke krav på fri med lønn til hos oss Anonymkode: 051bd...eae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå