aanonym Skrevet 21. juli 2017 #1 Skrevet 21. juli 2017 Mannen min skal på øvelse i Heimevernet om noen uker, samtidig som jeg skal på en jobbreise. Vi har styrt og ordnet med barnevakt, flyttet avtaler osv. for å få dette til. Nå fikk vi nytt brev om at tidspunktet i det første brevet er feil. Det korrigerte tidspunktet får alle våre planer til å rase sammen, det får konsekvenser for både oss, jobben min osv. Kan Heimevernet bare gi beskjed om et nytt tidspunkt, når det i utgangspunktet var de som feilinformerte? Dette skaper store problemer for oss. Han skal ringe dem i dag, men tviler sterkt på at det nytter. Noen som har erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #2 Skrevet 21. juli 2017 Min dypeste sympati. Heimevernet er noe dritt og skaper trøbbel hver forbannet gang mannen min må inn. Etter flere år med dette kan jeg med hånden på hjertet si at Heimevernet er den institusjonen jeg inderlig hater. Sorry, kan ikke svare på spørsmålet:( Anonymkode: c29f1...dbe
litekreativtbrukernavn Skrevet 21. juli 2017 #3 Skrevet 21. juli 2017 Han kan kontakte sin tillitsvalgte i HV (Google avdeling osv), og forhøre seg. Ellers så vet jeg at andre (ektefeller) har måtte ta ulønnet perm fra jobben, og så sendt inn dokumentasjon på tapt inntekt i ettertid og fått dette dekket. Det er alt jeg vet Lykke til
aanonym Skrevet 21. juli 2017 Forfatter #4 Skrevet 21. juli 2017 Nytter ikke for meg å ta fri, det kan jeg ikke (veldig viktig jobbreise som vi fikk flyttet tidspunkt på pga denne øvelsen, og jeg har en sentral rolle/må være med). Vi har brukt opp alle barnevaktressurser, ingen er tilgjengelig. Pokker altså.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #5 Skrevet 21. juli 2017 34 minutter siden, aanonym skrev: Nytter ikke for meg å ta fri, det kan jeg ikke (veldig viktig jobbreise som vi fikk flyttet tidspunkt på pga denne øvelsen, og jeg har en sentral rolle/må være med). Vi har brukt opp alle barnevaktressurser, ingen er tilgjengelig. Pokker altså. Da hadde jeg dukker opp på øvelse sammen med barna og sagt at jeg ikke hadde barnevakt. Så får de gjøre hva de vil med det. Anonymkode: 2f401...020
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2017 #6 Skrevet 21. juli 2017 Da gir han beskjed om dette, gjerne med dokumentasjon på at din jobbreise er flyttet grunnet opprinnelig tidspunkt, og at han nå ikke har mulighet til å delta grunnet HV sin feilinformasjon, som dere tilpasset dere etter. De kan ikke akkurat hente ham hjemme og etterlate barna alene når han ikke møter opp. (Jeg ble innkalt til Heimevernet da jeg var ung alenemor i turnusjobb. Lot være å fylle ut og sende inn skjemaer de sendte meg i posten. Ble oppringt og purret på. Jeg sa at jeg bruker all tilgjengelig barnevakt-ressurs grunnet turnusjobb, barnets far er ikke i stand til å passe. De krevde diverse dokumentasjon på livssituasjon, og jeg fikk streng beskjed om at jeg fikk en midlertidig utsettelse, men ville bli innkalt på nytt. Aldri hørt fra dem igjen, og er sjeleglad for det!) Anonymkode: f515b...52a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå