Gå til innhold

Dere som har gått ned mye i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

La dere om kostholdet? Hvilke grep brukte dere da?

Jeg har begynt å trene 3 ganger i uken, og fått en kostholdsplan som skal gi meg nok energi til trening, i tillegg til at jeg skal nå mine mål til jul. Men jeg ble litt misfornøyd når jeg fikk kostholdsplanen, da det var mye kesam mager og cottage cheese (som jeg ikke liker). Fikk beskjed om at saus var fyfy, og bearbeidet produkter som fiskekaker etc ikke er å anbefale. Jeg ønsker ikke at mine barn skal bli en del av dette vektprosjektet mitt. Kan jeg fortsatt ordne kjøttkaker i brunsaus noen ganger i mnd. Eller vil det ødelegge hele vektreduksjonen?

Ønsker å få høre hvordan dere gjorde det under deres vektredusksjon.

Anonymkode: 743e8...e55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått ned 22 kg med lavkarbo. Orket ikke kaloritelling, var alltid sulten og hadde liten vektnedgang

Anonymkode: de79b...c10

Skrevet

Jeg har gått ned 33,6 kg på lavkarbo. Da slipper jeg og gå rundt sulten og sur.

Anonymkode: 6eb3d...adb

Skrevet

Jeg gikk ned 30 kg på 5-6 mnd i fjor med å telle kalorier. Spiste (og spiser fortsatt) mye cottage cheese (prøv å blande en skvett fun light oppi)

Lagde helt vanlige middager, men mye magert kjøtt. Hadde vi mer kaloririk mat til middag begrenset jeg bare mengden litt ekstra, ikke noe problem en gang iblant.

Anonymkode: 94869...80d

Skrevet

Lavkarbo er sikkert bra for noen, men der er slett ikke alle det passer for. 

Når du skal ned i vekt må du tenkte fremover, du kan ikke gå på en slankekur i 6 mnd også forandre kostholdet, da går du opp igjen 

Du må finne et kosthold og en livsstil du kan leve med resten av livet. Derfor er ikke lavkarbo for alle. Jeg kjenner mange som har gått ned med lavkarbo, men de har gått opp igjen når de skal spise som resten av familien igjen.... Det er virkelig ikke alle som ønsker å leve lavkarbo resten av livet og da må du finne er annet kosthold som passer deg og familien bedre 

Jeg har gått ned 15 kg og skal ned 10 kg til. Jeg kan ikke trene så alt er kost for min del. 

Jeg har valgt grovkarbo, det er er kosthold jeg kan leve med også etter å ha nådd idealvekt. Jeg går heller ikke sulten. 

Bare Google grovkarbo, men hovedregelen er grovt og grønt. Mye grønnsaker og bær, litt frukt, rene kjøttprodukter, fisk og kylling. Skal du spise kornprodukter skal de være grove, bort med sukker og hvitt hvetemel. 

Jeg lager kjøttkaker, men ikke med medisterdeig selvfølgelig. Det blir nesen litt mer som karbonader siden jeg bruker karbonadedeig. Det er ikke farlig å spise karbonadedeig, der er oppmalt kjøtt med lite fett. 

Jeg bruker saus, men ikke saus som er 50% smør selvfølgelig, og ikke store mengder.  Du kan fint lage magre sauser, google oppskrifter 

Ellers spiser jeg knekkebrød, skyr, salater, omelett, pålegg som kokt skinke, kylling og kalkunpålegg, mager leverpostei, mager gulost, sukkerfritt syltetøy og masse agurk, tomat, paprika osv. 

Til middag spiser jeg det samme som resten av familien, men spiser mer grønnsaker og salat enn før og mindre pasta og ris (bruker fullkornspasta) 

Anonymkode: c690c...6a6

Skrevet

Jeg har flere ganger gått ned mye: 20 kg, 25 kg, 30 kg, i tillegg til flere ganger 8-10 kg. Alle mulige slags "dietter", alle funker bare man følger dem. På et eller annet tidspunkt mister man "gutsen " og man begynner sakte men sikkert å legge på seg igjen, og innen ca 3-5 år var jeg tilbake ved utgangspunktet mht vekt. For 8 år siden tok jeg såkalt slankeoperasjon og er nå slank. Endelig!

Anonymkode: 928eb...1d3

Skrevet

Jeg har gått ned 22kg med lavkarbo, og opp igjen 25 🙁 Jeg ønsket ikke at barna skulle spise lavkarbo, og i lengden ble det for vanskelig etterhvert som de ble eldre.

Nå har jeg meldt meg på Grethe Roede kurs, er spent på hvordan det går! Vet at suksessoppskriften for meg er å bli kvitt sukkeravhengigheten, og å holde blodsukkeret stabilt. Regelmessige og proteinrike måltider med litt sunt fett. Nå SKAL jeg klare det!

Jeg tenker også at du fint kan lage helt vanlige middager til familien. Forsyn deg med mye grønnsaker, noen kjøttkaker og litt potet med saus. Spis mer grønnsaker hvis du ikke er mett, i stedet for en ekstra potet med saus. 

Anonymkode: d62bd...35e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...