Gå til innhold

Vannet gikk uke 19


Bebbisdrømmen

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter mange legebesøk hos forskjellige leger og spesialister fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne få barn. Vi var på vippen til å gi opp, før vi fikk vite om en spesialist på Hamar. Det var vårt siste håp. Han ga meg diagnosen endometriose og adomyose, og for første gang kunne vi faktisk vite grunnen til at graviditet var vanskelig.

Bare 1 mnd etter besøket hos han var jeg gravid! Det var et mirakel. Jeg skulle på ultralyd i uke 8 for å se at alt var i orden.. I uke 7 skjedde det utenkelige, jeg fikk store blødninger. Det viste seg at jeg hadde abortert en tvilling. Det andre fosteret så friskt ut på UL uke 8, men vi så også et hematom.

Som ukene gikk fortsatte jeg å blø, mye mindre enn aborten, men det kom nå og da uten noe som helst forvarsel. Etter mange turer til sykehuset og til legen så fortsatt alt bra ut med lille gutten i magen. 

Uke 19 kom og alt så bra ut før vi skulle inn på kontroll. Der fikk vi hjertet i halsen da jordmor så leit på oss og sa at vannet hadde gått. Det var ikke lenger noe håp for lille gutten vår. Han var fortsatt i live, men de ville ikke hjelpe meg annet enn å sette igang fødselen. Etter en telefon til spesialisten som hadde hjulpet oss hele veien, ble det svart i vår verden. Han kunne bekrefte at det ikke var noe håp for babyen vår. 

Alt skjedde så fort, og etter en av de værste fødslene jordmødrene hadde vært med på holdt jeg han i mine hender. Så perfekt var han i mine øyne at jeg aldri ville gi slipp, men han måtte videre til obduksjon og  jeg skulle aldri få de han igjen . 

Deretter kom flere problemer på banen. Etter utskrapning fikk jeg infeksjon og måtte på enda en utskrapning som igjen førte til blodforgiftning. Ingenting skulle gå vegen for meg. Etter 3 uker på sykehus kom vi endelig hjem og kunne besøke vår lille gutt som hadde blitt gravlagt i mellomtiden. Han vil alltid være med oss!

 

Etter en tung periode bak oss, venter vi nå på neste mens og evaluering for å se om jeg noen gang kan bære et barn.

 

Noen som har vært gjennom liknende? 

 

- endometriosefrøken 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kondolerer.

Ingen erfaringer her, men ville bare sende deg en stor klem. Håper det skjer et nytt mirakel for deg som går litt bedre. <3

Anonymkode: 58654...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Annonse

  • 5 måneder senere...

Off så forferdelig å høre. Kondolerer og en stor klem fra meg ❤️

Jeg har endometriose. Jeg ble gravid og hadde en SA i uke 7... nå er jeg i pp3 og enda ikke blitt gravid, vet det kan ta tid, men har regelmessig sex, ca annen hver dag eller hver dag. Er 21 år og skal være ganske fruktbar. Har heller ikke gått på noe prevansjon siden siste graviditet🥺 er veldig redd for at jeg ikke kan bli gravid eller at det kan ta svært lang tid.... vet at dette er en gammel tråd, men skriver uansett😊

 

 

Anonymkode: d68ac...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...