Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #1 Skrevet 20. juli 2017 Har tenkt og muligens ta med min mor som er enslig 14 dager til syden neste sommer, men hun er litt sær av seg så ser for meg at hun blir grinete når vi tenker å gjøre noen aktiviteter mens vi er på ferie. Hun kunne nok helst tenkt seg en rolig og avslappende ferie uten å foreta seg så mye. Hadde tenkt å foreslå at hun kunne jo være på ferie med oss en uke, men er redd hun blir da sur fordi vi tenker å være 2 uker. Anonymkode: 855f0...14a
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #2 Skrevet 20. juli 2017 Vi har reist både med svigers og mine foreldre flere ganger. Det går veldig fint! Men jeg foretrekker at vi ikke bor helt oppå hverandre. (Selv om det også går fint, har gjort det også noen ganger). Kan se for meg at din mor er litt mer avhengig av dere siden hun er alene da... Vi pleier å gjøre ting litt hver for oss. Jeg bruker sånne ferier til egentid mens besteforeldre passer barna. Jeg trener, shopper o.l. Vi bruker også anledningen til å gå ut og spise, jeg og mannen. Så prøv å finne noen fordeler med turfølge. Anonymkode: fcaa3...c33
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #3 Skrevet 20. juli 2017 Du får legge det frem på riktig måte da Si f.eks at dere skal på en aktivitetsferie til Spania neste år hvor dere har planlagt noen sykkelturer, tur på badeland eller hva dere nå ønsker å gjøre, også spørre om hun kan tenke seg å være med. Da kan jo hun lese bøker og kose seg ved bassenget mens dere driver med deres aktiviteter også kan dere være sammen med henne på kveldene og de dagene dere ikke har planlagt aktiviteter. Da vet hun hva hun begir seg inn på og kan ikke komme med sure miner Anonymkode: fe9ae...91e
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #4 Skrevet 20. juli 2017 Det går greit nok. Men synes ofte de ikke skjønner at man må ta hensyn til barna mtp legging og hotell osv Anonymkode: 82a31...449
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #5 Skrevet 20. juli 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det går greit nok. Men synes ofte de ikke skjønner at man må ta hensyn til barna mtp legging og hotell osv Anonymkode: 82a31...449 Denne opplever jeg med mine foreldre, og aldri svigers. Moren min er en egosentrisk person som ikke evner å se at andre kan ha andre behov. Spesielt med barn og deres vante rutiner , da blir hun bare spydig hvis vi prioriterer de. Derfor kan vi ikke bo sammen på ferie. Mens svigers derimot er en drøm, så de kan vi gjerne bo med på samme hytte/hotell, finne på ting sammen med og hver for seg. Anonymkode: 2b401...686
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. juli 2017 #6 Skrevet 20. juli 2017 Min erfaring er at noen få dager går greit. Jeg hadde ikke orket å ha de her hele tiden. Vi er på ferie i 4-5 uker og jeg vil max ha de her 1 uke. De var faktisk her nede med oss i syden ifjor. Kjekt når de kom, og kjekt når de dro 😁😁😁 Vi reiste også med broren til mannen så vi var flere til å dele på dem 😉
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #7 Skrevet 20. juli 2017 Dersom du gjør det HI, så må du jo fortelle om dine forventninger først. Altså må du legge det klart frem for henne at dere kommer til å være aktive, ungene springer tulling rundt om kring, dere kommer til å bade mye, gjøre ting, dra på utflukter, osv. Fortell henne hvilken planer dere har! Gjerne si til henne at hun gjerne må reise sammen med dere, men foreslå at hun f.eks kan slappe av på stranda mens dere gjør aktiviteter? Selv om man reiser sammen på ferie så MÅ man ikke være oppå hverandre 24/7, man kan gjøre ting hver for seg også! Anonymkode: f5fa6...6e4
3 i april Skrevet 20. juli 2017 #8 Skrevet 20. juli 2017 Kan du ikke heller foreslå en weekend tur ? Kjipt å få 2 uker ferie i Syden ødelagt av en fornærmet mormor.. Ellers så må du være fullstendig ærlig på forhånd å forklare at hun er velkommen til å være med på tur,men at dere kommer til å legge opp turen etter barna og at dere kommer til være med på massevis av utflukter,aktiviteter osv,sånn at hun vet hva hun går til. Men om hun egentlig bare vil ligge på stranden,shoppe og gå på cafe så kan jo hun gjøre det mens dere er på utflukter.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #9 Skrevet 20. juli 2017 Det kommer helt an på personligheten til den man reiser sammen med. Om hun er typen til å ble fornærmet og surmuler når hun ikke får vilja si, ville jeg droppet å foreslå det. Anonymkode: be0e2...f0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå