Gå til innhold

Dere som sparer ekstra til pensjon, hvordan sparer dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sparer, dere på vanlig konto, i fond eller noe annet? Dere som sparer i fond, hvor og hva slags fond sparer dere i?

Anonymkode: 2f2c7...e35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme

Anonymkode: 8e572...686

Skrevet

Sparer i fond. Har hatt godt utbytte med Delphi, ulike fond der. Ene året var det 35% avkastning! Men jevnt over ca 5-10 %. Altså mye mer enn på sparekonto. 

Anonymkode: a32ea...8b6

Skrevet

Dytter litt

Skrevet

Har blitt inspirert til å starte så smått med pensjonssparing selv nå. Må ikke være et fast beløp hver måned ikke sant. Kan man begynne å spare f.eks 300,- pr mnd i fond?

Skrevet

Vi har fast overføring på 300 kr hver i måneden inn på to forskjellige Skagen-fond

Ikke nødvendigvis til pensjon, men vi sparer fast 600 i måneden ihvertfall og har gjort det i 16 år. 

Anonymkode: 67d53...61b

Skrevet

Har to fond, ett hvor det går 250kr hver måned (Odin Konservativ) og ett med mer risiko hvor jeg sparer 500 i mnd (Odin akskje C). Ligget greit med avkastning på begge to. 

Anonymkode: e23b5...a89

Skrevet

Sparer i fond. 500 hver mnd. Ordnet i banken, der banken velger det fondet som til enhver tid går best (tror det var slik det var). Har på under 6 mnd en økning på over 500,- Mener det er odin et eller annet.

Anonymkode: c3e37...71c

Skrevet

Sparer i fond. Satte opp en spareplan med min kontaktperson i DnB. Har hatt veldig god avkastning, utrolig glad for at jeg startet. Begynte da jeg skulle gå hjemme i ulønnet permisjon, og mannen overførte 4000 pr mnd. Nå sparer jeg 700 i mnd. Har plutselig mange hundretusener på bok😄

Anonymkode: 8ca2a...fad

Skrevet

Leste akkurat nå at i november åpnes det før en ny form for pensjonssparing - IPS med skattefordeler noe lignende BSU for voksne. Kan spare opp til 40 tusen i året og da få skattefordel på 9600,-, 28%. Tror jeg venter til det blir tilgjengelig jeg. 

Skrevet

Jeg blir så stresset av pensjon, aaaaner ikke hva det går i!!! 😱 Er 32, har fast jobb i kommunen, og har vel noe pensjonstrekk av lønn. Må sette meg inn i dette snart, kjenner jeg. 

Anonymkode: 95389...629

Skrevet
39 minutter siden, Håpet ble virkelighet! skrev:

Leste akkurat nå at i november åpnes det før en ny form for pensjonssparing - IPS med skattefordeler noe lignende BSU for voksne. Kan spare opp til 40 tusen i året og da få skattefordel på 9600,-, 28%. Tror jeg venter til det blir tilgjengelig jeg. 

Problemet der er at du ikke får tatt ut pengene før du er minst 66. Jeg sparer for å ha råd til å gå av ved 62, siden mannen er mye eldre enn meg. 

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Problemet der er at du ikke får tatt ut pengene før du er minst 66. Jeg sparer for å ha råd til å gå av ved 62, siden mannen er mye eldre enn meg. 

65 år stod det i den artikkelen jeg leste. Tviler på at jeg får gått av ved 62 år om 20 års tid. Tenker dette i tillegg til annen sparing så greit altenativ. Min mann er 2 år yngre enn meg og kom til Norge som 30-åring så må nok jobbe minst like lenge som meg. 

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan taes ut fra 62 år i følge Storebrand. 

IMG_1208.PNG

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sparer i fond. Satte opp en spareplan med min kontaktperson i DnB. Har hatt veldig god avkastning, utrolig glad for at jeg startet. Begynte da jeg skulle gå hjemme i ulønnet permisjon, og mannen overførte 4000 pr mnd. Nå sparer jeg 700 i mnd. Har plutselig mange hundretusener på bok😄

Anonymkode: 8ca2a...fad

Det høres interessant ut, jeg har og DnB. Hva slags fond er det? Hvor lang tid har det tatt deg å spare flere hundre tusen?

Skrevet

Dytter litt :)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...