Anonym bruker Skrevet 19. juli 2017 #1 Skrevet 19. juli 2017 Hun er 19 mnd og jeg er lei . Hun krever pupp for å sove og hun våkner på natta og bruker meg som smokk. skriker og lager helvete om jeg snur meg på magen. Samsover. Kan jeg smøre på noe for at det smaker vondt? Og dermed ikke blir attraktivt? Eller er det vare slemt ? Og i tilfelle hva? Anonymkode: 605fc...cbe
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2017 #2 Skrevet 19. juli 2017 19 mnd! Hva med å parkere puppen? Snakk om selvpåført problem! Anonymkode: add0e...fb0
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2017 #3 Skrevet 19. juli 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: 19 mnd! Hva med å parkere puppen? Snakk om selvpåført problem! Anonymkode: add0e...fb0 Det er jo det jeg skal! Hun har vært på grensen til undervektig og helsesøster anbefalte å amme frem til 18 mnd. Nå ligger hun innafor , men er ikke særlig glad for å gi slipp på puppen. Anonymkode: 605fc...cbe
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2017 #4 Skrevet 19. juli 2017 Hun lukter deg om natta, og våkner fordi hun vil ha kos hos deg. Har du vurdert å legge henne i egen seng? Er du alene med henne? Hvis ikke, hva med å legge deg i en annen seng om du absolut vil ha henne i dobbeltsengen? Og la pappaen ta henne om natta når hun våkner. Tenker at hun ikke våkner når hun ikke lukter deg. Hjelper sikkert ikke med vannflaske på natta heller dersom du er tilstede. Anonymkode: 28f32...0a7
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2017 #5 Skrevet 19. juli 2017 Kan være vanskelig å både samsove og slutte med nattpupp... Vi avsluttet samsoving først, så bare "nødvendig" mating på natt (dette var før 12mnd), så vannflaske istedenfor pupp/melk. Anonymkode: bb540...b5d
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2017 #6 Skrevet 19. juli 2017 er alene, ja, Pappan jobber natt. Har avvent 2 før, det gikk greit, men vilja på denne er sterkere enn min🙄 Får rett og slett forberede meg på litt hyling og at jeg sover på madrass eller noe da. Anonymkode: 605fc...cbe
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2017 #7 Skrevet 19. juli 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun er 19 mnd og jeg er lei . Hun krever pupp for å sove og hun våkner på natta og bruker meg som smokk. skriker og lager helvete om jeg snur meg på magen. Samsover. Kan jeg smøre på noe for at det smaker vondt? Og dermed ikke blir attraktivt? Eller er det vare slemt ? Og i tilfelle hva? Anonymkode: 605fc...cbe Du troller? Eller skrev du feil? 19 mnd??? Som man reder ligger man.... Anonymkode: 62b26...669
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2017 #8 Skrevet 19. juli 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du troller? Eller skrev du feil? 19 mnd??? Som man reder ligger man.... Anonymkode: 62b26...669 Ufff... Så utrolig unødvendig kommentar!! Så utrolig heldig barnet er som har fått pupp SÅ lenge.. Selv om du slutter tidligere, så trenger ikke alle andre det. Ikke rakk ned på andre. Har du ikke noe hyggelig å si så hold det for deg selv. Jeg tenker at du må avslutte samsoving. Gutten min var også lik ditt barn og han sluttet med puppen selv, ved 15 mnd. Problemet var ikke å slutte med pupp, men å sovne i egen seng. Nå er han 2 1/2 år og vil fortsatt ikke sove i egen seng Håper det går bedre for deg <3 Anonymkode: 2b6fc...c5b
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2017 #9 Skrevet 19. juli 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ufff... Så utrolig unødvendig kommentar!! Så utrolig heldig barnet er som har fått pupp SÅ lenge.. Selv om du slutter tidligere, så trenger ikke alle andre det. Ikke rakk ned på andre. Har du ikke noe hyggelig å si så hold det for deg selv. Jeg tenker at du må avslutte samsoving. Gutten min var også lik ditt barn og han sluttet med puppen selv, ved 15 mnd. Problemet var ikke å slutte med pupp, men å sovne i egen seng. Nå er han 2 1/2 år og vil fortsatt ikke sove i egen seng Håper det går bedre for deg <3 Anonymkode: 2b6fc...c5b Det er ikke unødvendig kommentar. Når man ligger med barnet og legger puppen i munnen på barnet hver natt til ungen er stor er det ingen vits i å så surve for at ungen gjør dette. Lærer man barnet å sove i egen seng mens det er baby og nattavvenner i rimelig tid slipper man dette. Anonymkode: 62b26...669
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2017 #10 Skrevet 19. juli 2017 Det er enklere om du får pappaen til å hjelpe. Regner med han ikke jobber mer enn 4 netter i uka hvis han har full stilling. Da har han sikkert muligheten til å ta seg av barnet et par netter mens han er hjemme. Å snu deg bort fra barnet evt kle på deg, blir på en måte som å lage kake, vise frem den gode kaka, lukte på den gode lukta, men si at dette er en god kake, men den får ikke du. Ta bort kaka, ikke la lukta være der, eller i ditt tilfelle, ta bort puppen/deg. Anonymkode: 28f32...0a7
soleia Skrevet 19. juli 2017 #11 Skrevet 19. juli 2017 Veit om ei som fekk tips om å smøre sennep på brystvorta. (Eit afrikansk triks, visstnok) Litt stygt kanskje, men funka godt.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #12 Skrevet 20. juli 2017 En på 19 mnd bestemmer ikke over deg. Lær deg ordet nei. Anonymkode: becaf...a94
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2017 #13 Skrevet 20. juli 2017 Så flink du har vært som har ammet i 19 mnd, bra jobbet! Det har vært trygt og godt for jenta di å samsove, men anbefaler å slutte med det nå. Hvis det blir for brutalt i overgangen kan du jo gi henne tilbud om pupp på kvelden i sofaen, og så legge henne i egen seng. Dersom pappaen ikke kan hjelpe på natt foreslår jeg at du kler på deg, står opp, trygger henne og legger henne ned igjen i egen seng. Tilby vann på natt. Det er tøft når det står på, men det går over. Lykke til! Anonymkode: e7feb...dee
inchi Skrevet 20. juli 2017 #14 Skrevet 20. juli 2017 Sier som flere andre at her må faren gjøre en innsats! Dere må få barnet til å sove i egen seng, og sove natten gjennom uten pupp. Hun må også avvennes å sovne til puppen. Dette er det faren som bør gjøre, slik hun ikke kjenner melkelukten fra deg. Jeg tenker at mye er gjort på en 3-4 kvelder/netter. Har ikke faren noen sammenhengende fridager innimellom, eller ferie nå i sommer, hvor dere kan ta denne avvenningen? Å smøre på noe som smaker vondt er bare slemt gjort mot barnet! Dere må bare stålsette dere, og ta en liten kamp på dette. Så blir det så utrolig mye bedre når alle sover natten gjennom uten å våkne for pupp. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå