Gå til innhold

Bitter eks og ny dame har meldt inn bekymring om barna mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd dette ? Dette er ren skjær hevntokt!  

Jeg vet hun mottar stønader fra nav, siden hun og eksen har juksa på papiret. Skal jeg være så lavmåls at jeg melder i fra til nav om dette?

Anonymkode: 4b0e6...e44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle som får bekymring på barna påstår det bare er noen som vil de vondt. 

Håper barna dine får hjelp. 

Anonymkode: 10c3a...972

Skrevet

Tja, hvis det første du tenker på når du får en bekymringsmelding mot deg er hvordan du kan hevne deg på de som meldte, så er det kanskje ikke så rart han er bitter... Titte litt på din egen rolle oppi dette?

Anonymkode: 1fae2...d5a

Skrevet

Du virker ikke helt i vater. Håper bv gjør jobben sin nå! 

Anonymkode: 864e6...fb1

Skrevet

Barnevernet har etterhvert god trening i å avsløre hevnaksjoner, så bare vær vennlig og imøtekommende så ordner det seg nok

Henvtanker tror jeg du skal legge helt vekk. Fortell gjerne barnevernet at dere har vært gjennom et stygt brudd og at barna selvfølgelig er preget av dette, og ta imot evt hjelp du blir tilbudt for å få barna tryggest og greiest gjennom denne perioden hvor hevn står i hodet på både deg og far.

Anonymkode: 023dd...6d3

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Alle som får bekymring på barna påstår det bare er noen som vil de vondt. 

Håper barna dine får hjelp. 

For noe tull. En viss andel bekymringer som meldes hvert år har konflikt eller hevn som motiv.

Anonymkode: 1a99c...653

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For noe tull. En viss andel bekymringer som meldes hvert år har konflikt eller hevn som motiv.

Og så gjentar jeg meg selv. 

Alle som får en bekymringsmelding på seg og sine barn hevder at det er tull og at noen er ute etter de. 

Forsto du det nå?

Skrevet

Min mor meldte meg. Siden det ikke var noen galt ble saken veldig fort henlagt. Jeg vil anbefale å la de se om ny er okay i stede for å nekte.

Anonymkode: bd4dc...e16

Skrevet

Eksen min meldte meg, og barnevernet kom på besøk som gav beskjed raskt etter at de ikke fant noe og utsette på hvordan barna har det hjemme hos meg. Nå har ikke eksen noe kontakt med barna siden han fikk beskjed om at han måtte ha tilsyn siden han ikke klarer se barnas behov.

Anonymkode: 0e12f...abe

Skrevet

Det skjer desverre av og til. Det er sløseri med barnevernets knappe ressurser. 

Anonymkode: e027e...f74

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og så gjentar jeg meg selv. 

Alle som får en bekymringsmelding på seg og sine barn hevder at det er tull og at noen er ute etter de. 

Forsto du det nå?

Og jeg sier at den påstanden er fullstendig feil og negativt generaliserende, og viser at du ikke vet hva du snakker om. Selv om en viss prosent er konfliktmotivert, så vet de aller fleste at bekymringsmeldinger ofte er gjort med gode hensikter. At de forstår at det er god hensikt bak betyr likevel ikke at det er enighet om at det er grunn til bekymring, det kan være misforståelser, tolkninger som ikke er riktige, enkelthendelser som antas å være representative for barn eller hjemmesituasjon som egentlig ikke er det, osv. 

Og selv i noen tilfeller hvor konflikt eller hevn egentlig er motivet, så behøver det ikke alltid være ond vilje bak, men kan handle om at konflikt gjør at mennesker som regel utvikler et negativt syn på personen vi har en konflikt med, slik at det vi ellers hadde oppfattet som nøytrale hendelser og egenskaper, plutselig tolkes på en unyansert og overdrevent negativ måte.

Forstår du nå?

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tja, hvis det første du tenker på når du får en bekymringsmelding mot deg er hvordan du kan hevne deg på de som meldte, så er det kanskje ikke så rart han er bitter... Titte litt på din egen rolle oppi dette?

Anonymkode: 1fae2...d5a

Hevn?

Det er altså trygdesvindel hun vurderer å melde fra om. Og kanskje far og ny kjæreste har meldt bekymring fordi de da tenker at HI ikke vil bli trodd om hun melder dem for trygdesvindel.

Skrevet

Bli trodd når hunmelderom trygdesvindel? 

De fleste trygdeytelser er tilknyttet sykdom etc. Dette blir dokumentert av lege. 

Så er det overgangsstønad. Mulig de har løyet om "å leve sammen, i ekteskapslignende forhold"? 

Det er ikke så veldig objektive kriterier på dette, men det er jo noen knagger å henge vurderingen på. Hva HI eller andre potensielle angivere måtte mene om når det skillet inntreffer, er ikke sikkert er tilsvarende trygdemottakere sitt, eller nav sitt. 

Anonymkode: e027e...f74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...