Gå til innhold

Campingvogn på rot, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har campingvogn på rot? Kan dere fortelle om dere er fornøyde, hva dere ikke er fornøyde med? Anbefaler dere det?

😊

Anonymkode: c9d42...dd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vokst opp med det.

Vi hadde vogn stående fast på sørlandet og var der i helgene fra påske til september og absolutt hele sommerferien. Vi elsket det, det var et lite samfunn av faste der så vi hadde faste venner vi møtte hvert år i tillegg til de vi møtte og ble kjent med på gjennomreise. Der hadde vi vår første forelskelse, vår første sommerkjæreste, vi var fri og vi hadde det helt topp.

Mamma og pappa måtte jo ha verdens mest avslappende ferier, de satt i godstolene sine utenfor vogna, gikk turer i nærmiljøet rundt der osv mens vi ungene løp fritt fra morgen til kveld og bare såvidt kom hjem for litt mat innimellom.

Søsteren min har tatt med seg tradisjonen og har vogn stående fast på samme campingplass som vi vokste opp med, ungene hennes elsker det like mye som vi gjorde da vi var barn.

Vi har valgt å ha båt istedenfor campingvogn, vi har ikke råd til begge deler. Men flere ganger i året tar jeg med ungene og besøker søsteren min og hennes unger i campingvogna, da sover vi enten i forteltet (de har spikertelt) eller i et telt på utsiden. Helt topp.

Anonymkode: d27f8...bc9

Skrevet

Vi hadde en årrekke. Jeg var lettet da den ble solgt. Lå ved et vann. Hadde en liten lekeplass.

Men jeg følte meg bundet. Hvorfor skulle jeg tilbringe alle helger og ferier der? Sitte utenfor vogna og se på alle de andre vognene? Fly som en galning etter ungene fordi det tross alt var en del trafikk på plassen? (Ungene var små). Her vi bor er det ikke sommer og sol som dominerer. Hele familien i en liten vogn og spikertelt på regnværsdager er oppskriften på dårlig stemning. I tillegg var miljøet preget av middelaldrende/eldre mennesker hvor mannen slarvet med de andre gubbene mens kona vasket opp. Ingen utfordringer. Ingen mysterier. Man kunne jo være impulsiv og ta en ekstra tur til butikken. 

Så det er ikke lykken for alle.

Anonymkode: 5cbed...3bd

Skrevet

Har hatt det hele barndommen, på en campingplass på fjellet. Nært et skitrekk og fine skiløyper om vinteren, om sommeren en elv og et vann rett ved siden av, og fine områder for sykkel- og fotturer. Ikke så mange andre barn, men vi underholdt oss selv :)

Anonymkode: 25b45...f4c

Skrevet

Jeg er vokst opp med det. HATET DET! Ikke aldri vært med venner hjemme, fikk aldri andre turer. Bare den drittvogna hver eneste sommer

Anonymkode: 456bf...571

Skrevet

Takk for svar og fint å høre flere erfaringer😊 Vi har fartet veldig mye til sydligere strøk med barn fra de var babyer og kjenner oss litt mettet av dette for en periode. Besøkte en campingplass et par timer unna der vi bor med mange muligheter tidligere i uka. Der er badeland, lekeplass, sjø, et lite koselig sentrum osv. Perfekt ser det ut til😀 Toget går fordi slik at det er lett å ta sege til en større by ikke så langt unna eller F.eks Gøteborg og Liseberg. Muligheten for å komme seg litt bort i langhelger og ferier virker veldig fristende, samtidig som det koster å ha vogn og fast plass. Vi får vurdere litt videre☺️

HI

Anonymkode: c9d42...dd0

Skrevet

Vi har hatt vogn stående fast på fjellet med spikertelt om vinteren, og så dratt den ned på forsommeren og besøkt campingplasser rundt om. Jeg synes camping (så sant du ligger på en campingplass, og ikke farter fra sted til sted) er bra og rimelig slæpp-åff for de voksne. På fjellet var det flere unger i samme alder som våre, så de kosa seg på egen hånd. På campingplasser er det alltid masse unger. Nå har vi stor vogn (740) og god plass i fortelt/spikertelt da, så trangt blir det sjelden.

Skrevet

Vi har campingvogn med spikertelt og vi trives med det. På sommeren tauer vi vognen til varmere strøk. For oss har det berget ferien. Vi har et barn som ikke takler forandringer så godt, men med campingvogn så var det alltid en kjent plass i nærheten. Dette gjorde barnet tryggere og mer selvstendig. Man blir heller ikke like bundet i en campingvogn som ved et hotell. Når ungene har lagt seg kan man sitte ute etc. Å så er det en billigere type ferie.

Ungene elsker campingferie, og uansett hvor spennende annen ferie vi har så ønsker heller campingferie. Mine beste ferieminner er også campingferie. 

Ellers i året står vogna med spikertelt på en campingplass. Der er ungene sosiale med andre barn. Det er også supert turterreng der vi står så vi er mye ut på tur aldri sur. Men jeg føler ikke at jeg MÅ reise til vogna, jeg er heller glad hver gang jeg har muligheten til å reise dit. På sikt er det mulig vi får oss hytte, men det er ikke like sosialt, billig og der er mye mer vedlikehold. 

Campingvign er supre for småbarnsfamilien ☺

Anonymkode: effc7...a28

Skrevet

Og det der høres ut som et mareritt for meg.. God vi er forskjellige. 

Anonymkode: e831f...c8a

Gjest KenCreek
Skrevet

Vi har vogna på fast plass med spikertelt, og har hatt det nå i fem år. Vi stortrives med det. Men vi bruker ikke bare vogna hver gang vi har ferie, vi reiser utenlands også. Vogna brukes mest i helger og i påsken, men også litt i sommerferien.

Skrevet

Vi har. Men, vi har ikke så dyr at vi ikke har råd til andre ferier også og vi bruker ikke vognen først og fremst i ferier heller. Vi har valgt plass i nærhet av jobb og kan jobbe mens ungene er på campingen. Det er flere barn der enn hjemme og vi bor ikke slik til hjemme at de kan fiske, bade osv rett i nærheten, slik det er på campingen. De storkoser seg! Ofte har de med venner og har de andre ting de vil en helg (bursdag etc) kjører vi de i det minste hjem for det. Denne sommeren er vi to uker på annen ferie og ei uke på campingen dersom været er bra. Vi har båt der og tar utflukter til vanns og til lands i nærheten. Vi har vogn, helårstelt og platting. Vognen brukes ikke vinterstid

Anonymkode: f4e30...d3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...