Gå til innhold

Oss damer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det provoserar meg litt... Kvifor skal vi ha felles preferansar fordi vi er damer?  (sur i dag kjenner eg...) 

Anonymkode: f2e5c...234

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om hva da?

Anonymkode: 3f6c4...cb6

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om hva da?

Anonymkode: 3f6c4...cb6

Nei folk seier jo slikt, om diverse, filmar bøker, kjensler... Såg ein tråd her no nettopp om filmar som passar " oss damer" Vil absolutt ikkje angripe hi i den tråden altså, men reagerer litt på den uttrykksmåten, kvifor skulle eg kunne anbefale henne ein film berre fordi vi er damer begge to? 

Skrevet

Fordi det er forskjell på gutter og jenter... Ja, det fins gutter som ser på " Sex og Singelliv. " , men vil tro det er flest jenter.  

Anonymkode: 3d3b9...2c6

Skrevet

Fordi slike ting OFTE passer. Ikke alltid, og de fleste vet jo det. 

Anonymkode: d21e6...b41

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det er forskjell på gutter og jenter... Ja, det fins gutter som ser på " Sex og Singelliv. " , men vil tro det er flest jenter.  

Ja, og slik vil det vel gjerne vere.  Eg trur òg det er skilnad på guter og jenter om du tek alle jentene og alle gutane og sorterer dei etter kjønn. Men eg trur likevel at ein god del av desse jentene og gutane som likar jenteting og guteting kanskje ville vore meir opne for andre interesserer og preferansar om ikkje det låg ei så stor forventning om at vi damer skal like sex og singelliv og at mennene skal sjå på fotballkamp. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, og slik vil det vel gjerne vere.  Eg trur òg det er skilnad på guter og jenter om du tek alle jentene og alle gutane og sorterer dei etter kjønn. Men eg trur likevel at ein god del av desse jentene og gutane som likar jenteting og guteting kanskje ville vore meir opne for andre interesserer og preferansar om ikkje det låg ei så stor forventning om at vi damer skal like sex og singelliv og at mennene skal sjå på fotballkamp. 

Jeg klarer fint å se på " Sex og Singelliv" på formiddagen og dra på landskamp på Ullevål på kvelden. Er det egentlig noen forventninger til at jenter må like en ting og gutter noe annet? Aldri vært noe problem eller noe å ta opp i min omgangskrets. Jeg klarer å finne ut selv at jeg kan gjøre "gutte" og " jente" ting. Føler ikke noe press eller at jeg blir satt i bås fordi noen sier jentefilm. 

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg klarer fint å se på " Sex og Singelliv" på formiddagen og dra på landskamp på Ullevål på kvelden. Er det egentlig noen forventninger til at jenter må like en ting og gutter noe annet? Aldri vært noe problem eller noe å ta opp i min omgangskrets. Jeg klarer å finne ut selv at jeg kan gjøre "gutte" og " jente" ting. Føler ikke noe press eller at jeg blir satt i bås fordi noen sier jentefilm. 

Viss du ikkje ser at det er ulike forventningar til kva gutar og jenter skal like, ta deg ein tur i leike butikken og sjå på dei rosa prinsessene der, klesbutikken for born søte kjolar og jumpsutits til jentene, og praktiske (men med kjedelege fargar) kle til gutane, sportsbutikk med rosa ski til jenter og blå med eit eller anna typisk guttemotiv til gutar. Det er vanskeleg å finne nøytrale både kle, leiker og sportsutstyr til born iallefall. Og du kan vere heilt sikker på at dei andre borna reagerer om Jens har rosa frostski, og Kari har mørkeblå t-skjorte med traktor på. Og det er vel igrunn nesten det same for vaksne. 

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Viss du ikkje ser at det er ulike forventningar til kva gutar og jenter skal like, ta deg ein tur i leike butikken og sjå på dei rosa prinsessene der, klesbutikken for born søte kjolar og jumpsutits til jentene, og praktiske (men med kjedelege fargar) kle til gutane, sportsbutikk med rosa ski til jenter og blå med eit eller anna typisk guttemotiv til gutar. Det er vanskeleg å finne nøytrale både kle, leiker og sportsutstyr til born iallefall. Og du kan vere heilt sikker på at dei andre borna reagerer om Jens har rosa frostski, og Kari har mørkeblå t-skjorte med traktor på. Og det er vel igrunn nesten det same for vaksne. 

Jeg skjønner fortsatt ikke problemet! Jenter vil ha rosa.  De vil ha på seg prinsessegreier. Trodde det var litt inn at gutter går med rosa og leker med dokker.  Er det virkelig et stort problem i dag? Jenta mi går med svart Batman t skjorte.  Alle guttene og jentene i bhg syns ho er kul. Ho har mye røde og svarte klær. Aldri hørt noe negativt. Ho går også med Frost fra topp til tå. Det fins mye fine klær til gutter nå syns jeg. Var verre for 20 år siden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...