Gå til innhold

Dere i permisjon ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere damer i permisjon hva gjør dere i løpet av en dag? Føler på en måte at jeg blir presset til å gjøre såå mye hele tiden. Jeg har tre barn, de to første er på ferie hos besteforeldrene. Endelig er det stille i hus og vi kan slappe av. Lille har vert litt sutrete med mage vondt de siste par dagene. Han er 11 uker i dag :) men altså vi har ikke vert utenfor Hagen de siste 4-5 dagene og såvidt det. Vi koser oss med å ha det så rolig uten stress. Jeg synes alle skriker om at man ikke kan la sommeren gå forbi at man MÅ ut. Men vi er slitne begge to og har det deilig med å bare kose oss inne. 

Føler det ikke er så akseptert det jeg gjør og at alle maser om å komme seg ut. 

Hvordan gjør dere det? Og hva er deres mening?

Anonymkode: 02dd0...206

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en på 4,5 mnd og vi er alene tre uker i sommer. Eldste er hos sin far og mannen er på jobbreise. Vi har ingen familie eller noe spesielt nettverk her så dagene går litt tregt 😄 

Men i og med minsten kun sover i vogn på dagen og den må være i rull så blir det 3-4 turer om dagen når han skal sove. Har i tillegg hund så må ut å gå. I tillegg er vi alltid en tur i butikken nå for å komme oss litt ut. Tar kanskje en tur på kjøpesenteret. Der er det kjølig for baby å sove i vogn og mor kan kjøpe litt mat på kafé og kanskje shoppe litt. 

Det skjer ikke så mye men jeg orker ikke å sitte innenfor eiendommen i dagevis. Men skulle ønske baby fortsatt sovnet til puppen sånn at vi kunne tatt oss en lur sammen i senga. Savner den tiden 👍 det sluttet han brått med fra 3 mnd. 

Om du et fornøyd med å kun være hjemme så er det jo ingenting galt med det. Babyen trenger ikke noe mer stimuli. Den har jo godt av frisk luft men det får dere jo rett utenfor huset også 😃 må jo ikke gå avgårde fordet. Nei kos deg hjemme og Gjør det som passer deg.

Anonymkode: d54f8...68b

Skrevet (endret)

Det er selfølgeleg heilt opp til deg, eg får brakkesjuke og blir småsprø av å berre vere heime. Men vi er alle forskjellige. Viss du syns det er best å vere heime så blir du heime😊

Endret av Syngensang
Skrevet

NYT DET!!! :D:D <3<3

Anonymkode: 94cc4...ce7

Skrevet

Gjør akkurat det dere føler for, om det er rolige eller aktive dager. Kos dere med det dere velger å gjøre om det er alt eller ingenting. :) Jeg har aldri lagt store planer for hva vi skal gjøre hver dag, men tar hver dag som den kommer. Utrolig deilig å ha den friheten synes jeg ;) 

Skrevet

Jeg holdt på som deg en stund. Så begynte jeg å se på hvor mange skritt jeg gikk. Jeg hadde mange dager da jeg gikk under 2000 skritt og noen dager var jeg nede i 500 skritt.

For helsas skyld bør man vistnok gå over 10.000 skritt om dagen. Å bevege seg og å komme seg ut er viktig for den mentale helsen også. Derfor tok jeg grep og tvang meg selv til å bli mer aktiv og å komme meg ut hver dag. Det var ikke fordi jeg hadde lyst til å begynne med, men fordi jeg forsto at jeg hadde godt av det.

Anonymkode: 1c0ee...def

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg holdt på som deg en stund. Så begynte jeg å se på hvor mange skritt jeg gikk. Jeg hadde mange dager da jeg gikk under 2000 skritt og noen dager var jeg nede i 500 skritt.

For helsas skyld bør man vistnok gå over 10.000 skritt om dagen. Å bevege seg og å komme seg ut er viktig for den mentale helsen også. Derfor tok jeg grep og tvang meg selv til å bli mer aktiv og å komme meg ut hver dag. Det var ikke fordi jeg hadde lyst til å begynne med, men fordi jeg forsto at jeg hadde godt av det.

Anonymkode: 1c0ee...def

Jo men jeg lever i en utrolig hektisk hverdag. Har to barn som er snart ungdommer med sine fritids interesser osv. Så føler egentlig ikke at helsa mi blir så dårlig av de tre ukene de er borte 😂

Anonymkode: 02dd0...206

Skrevet

Jeg ville bare ha kosa meg og nyt hver time - gjør akkurat det du selv føler for! Kosa med babyen uten at du skal skysse storesøsken til aktiviteter etc. Les et ukeblad el en bok, kos med babyen, bak rundstykker uten dårlig samvittighet! Den tiden kommer aldri tilbake! 

Anonymkode: c338c...1e9

Skrevet

Ikke stress! Personlig hadde jeg blitt smågal av å ikke treffe voksne på flere uker, men det er jo forskjellig. Jeg hadde nok sovet mye med baby på dagen, og ellers fått lurt inn noen venninnebesøk innimellom hvis de har tid. Et par trilleturer og litt shopping kanskje. Men du skal bare gjøre akkurat som du vil, legg fra deg den dårlige samvittigheten! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...