Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #1 Skrevet 18. juli 2017 Jeg handlet i en nettbutikk for 1200 kroner. Jeg returnerte varer for 800 kroner. For kjøp over 1000 kroner var det fri frakt. Jeg betalte returportoen da jeg leverte varene på posten. Jeg har nå fått refundert penger for de varene jeg leverte tilbake, men de har trukket meg 100 kroner i porto, siden kjøpet mitt nå blir på under 1000 kroner. Er det noen som kjenner til reglene vedrørende dette? Er dette lov? Jeg handlet jo i teorien for 1200 kroner (betalte med paypal) da jeg bestilte. Anonymkode: 79087...d42
Optatium Skrevet 18. juli 2017 #2 Skrevet 18. juli 2017 Det er helt sikkert lov. Tenk på hvor mange som ellers hadde utnyttet dette.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #3 Skrevet 18. juli 2017 6 minutter siden, Optatium skrev: Det er helt sikkert lov. Tenk på hvor mange som ellers hadde utnyttet dette. Det kan godt være at det er lov, men jeg synes at det høres rart ut. Det er ikke mulig å utnytte det fordi en må jo uansett betale returkostnaden som fort kommer på langt over 100 kroner. Så det er da mye billigere å gå i butikken å kjøpe det. Angrer nå på at jeg ikke bare gikk på butikken. Dette ble den dyreste shortsen jeg noengang har eid 😅 (og så klarte jeg å vaske den feil i tillegg, så stoffet er ødelagt 😣) Anonymkode: 79087...d42
Optatium Skrevet 18. juli 2017 #4 Skrevet 18. juli 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det kan godt være at det er lov, men jeg synes at det høres rart ut. Det er ikke mulig å utnytte det fordi en må jo uansett betale returkostnaden som fort kommer på langt over 100 kroner. Så det er da mye billigere å gå i butikken å kjøpe det. Angrer nå på at jeg ikke bare gikk på butikken. Dette ble den dyreste shortsen jeg noengang har eid 😅 (og så klarte jeg å vaske den feil i tillegg, så stoffet er ødelagt 😣) Anonymkode: 79087...d42 En av ulempene med nettshopping ja. Noen ganger (sol oftest egentlig) lønner det seg med vanlig butikk.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #5 Skrevet 18. juli 2017 Selvfølgelig er det lov. Du oppfyller jo ikke kravene for fri frakt lenger ved at det endelige kjøpet ditt kun er på 400,- Blir som det jeg jobbet hvor vi hadde kampanjen "kjøp for minst 400,- få et gavekort på 200,-". De som returnerte varer slik at kjøpsbeløoet ble under 400 fikk trukket fra ytterligere 200 da de ikke lenger oppfyller kravet for gavekortet. Ev. kunne de selvfølgelig levere tilbake gavekortet. Anonymkode: ac94b...b4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå