Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #1 Skrevet 18. juli 2017 Kort fortalt er jeg blitt alene med ungene som begge går i barnehagen. Jeg jobber i redusert stilling (får ikke mer) i rundturnus (sykehus). Jeg fatter bare ikke hvordan jeg skal få hverdagen til å gå opp. Barnehagen åpner 07:15. Jeg starter tidligvaktene mine kl 07. Og hva med de øvrige vaktene mine som henholdsvis slutter kl 18 og 22? Nattevakter går jo fra 22-07... Jeg har ingen her som kan hjelpe meg... Alt føles så fortvilt Hva gjør dere andre alenemødre som jobber turnus?? Anonymkode: b7a48...532
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #2 Skrevet 18. juli 2017 Er det mulig å få tilrettelagt turnusen for en liten periode mens du finner ut hvordan du skal gjøre det videre? Eller kan bf hjelpe til? Anonymkode: bf51f...ac7
villekulla Skrevet 18. juli 2017 #3 Skrevet 18. juli 2017 Har du ingen venninner, familie eller andre foreldre i området som kan hjelpe til litt til du finner ut av det? Snakk med jobben og forklar situasjonen, så legger de nok også tilrette for deg.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #4 Skrevet 18. juli 2017 Hvordan er det med barnehagen? I vår barnehage kunne de åpne 15-30 min tidligere dersom det var behov for det. Men ville nok i første omgang snakket med arbeidsgiver og forklart situasjonen. Anonymkode: 99625...6c1
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #5 Skrevet 18. juli 2017 En nabo her sa opp jobben med velsignelse fra nav siden kabalen ikke gikk opp. Hun fikk dagpenger, redusert overgangsstønad og tok noen ekstravakter på dag mens hun lette etter dagarillinger. Hun tok noe etterutdanning mens hun fikk overgangsstønad og jobber nå på et legesenter i byen her Anonymkode: c59fe...ad4
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #6 Skrevet 18. juli 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: En nabo her sa opp jobben med velsignelse fra nav siden kabalen ikke gikk opp. Hun fikk dagpenger, redusert overgangsstønad og tok noen ekstravakter på dag mens hun lette etter dagarillinger. Hun tok noe etterutdanning mens hun fikk overgangsstønad og jobber nå på et legesenter i byen her Anonymkode: c59fe...ad4 Hun har hele tiden tatt ekstravakter når ungene er hos far da. Anonymkode: c59fe...ad4
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #7 Skrevet 18. juli 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: En nabo her sa opp jobben med velsignelse fra nav siden kabalen ikke gikk opp. Hun fikk dagpenger, redusert overgangsstønad og tok noen ekstravakter på dag mens hun lette etter dagarillinger. Hun tok noe etterutdanning mens hun fikk overgangsstønad og jobber nå på et legesenter i byen her Anonymkode: c59fe...ad4 En venninne av meg fikk også "velsignelse" fra NAV for å si opp når jobben i gikk overens med barnehagen. Slapp da karantene tiden. Anonymkode: a3d89...eb7
*Miss Marple* Skrevet 18. juli 2017 #8 Skrevet 18. juli 2017 For en trasig situasjon. Min datter har flere venninner som var barnevakt hos familier som trengte hjelp til å få kabalen til å gå opp. En skoleelev på 16-17 år kan godt møte hos deg sånn at du kommer deg på jobb og levere i barnehagen. Samme på ettermiddag, kveld og natt. Det koster selvsagt litt, men vil nok svare seg i forhold til å være arbeidsledig.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #9 Skrevet 18. juli 2017 Jeg søkte etter dagstilling når jeg ble alenemor. Fikk napp etter 2 mnd så situasjonen løste seg. Har du prøvd det? Hverdagen er så mye enklere. Begynner på jobb kl 8 og er ferdig 15.30. Fri hver helg og alle røde dager. Anonymkode: 3e91f...55c
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2017 #10 Skrevet 22. juli 2017 Får ikke samtale med leder på jobb før ferien er over dessverre ( og det er om 2 uker) Skal forhøre meg om alle muligheter gjennom arbeidsgiver først. Det gir en liten lettelse når jeg hører flere her fortelle av NAV er behjelpelige i slike situasjoner. Føler det er så mye å tenke på nå Anonymkode: b7a48...532
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2017 #11 Skrevet 22. juli 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Får ikke samtale med leder på jobb før ferien er over dessverre ( og det er om 2 uker) Skal forhøre meg om alle muligheter gjennom arbeidsgiver først. Det gir en liten lettelse når jeg hører flere her fortelle av NAV er behjelpelige i slike situasjoner. Føler det er så mye å tenke på nå Anonymkode: b7a48...532 Er altså HI Anonymkode: b7a48...532
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2017 #12 Skrevet 22. juli 2017 Kan det være noen unge i barnehagen som du kan spørre om kan hjelpe til i en overgangsperiode i hvert fall (mot betaling selvsagt). Som kan ta med seg barna hjem til enten seg selv eller deg på ettermiddag, ha overnatting og ta med barna i barnehagen på morgenen. Anonymkode: b28e4...403
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2017 #13 Skrevet 22. juli 2017 Hvordan er forholdet til pappaen da? Da søsteren min og mannen gikk fra hverandre jobbet han turnus, og da satte de samværet etter turnusen hans. Han fikk turnusen også satte de seg ned med kalenderen og satte samværet. Han hadde de i frihelger, fridager og når han jobbet dag, hun hadde de når han jobbet kveld og natt. Anonymkode: c59fe...ad4
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2017 #14 Skrevet 22. juli 2017 BF vil ha ungene noe pr måned, men vil ha faste dager og helger - han er ikke spesielt villig til å jobbe med meg her da det var jeg som gikk fra han av grunner jeg ikke vil gå inn på her. På grunn av det mener han at dette er noe jeg selv kan for og nekter å gå med på noe ytterligere samarbeid. HI Anonymkode: b7a48...532
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2017 #15 Skrevet 22. juli 2017 Min datter på 14år er barnepasser for en nabo med samme problem. Hun henter i barnehagen, legger ungen og drar hjem når moren kommer fra jobb. Dette fungerer veldig bra. Nå er det som oftes noen hjemme i huset vårt om det skulle være noe, så det er en liten buffer der alltid. Jeg har måtte hjelpe de en gang, en lyspære ekploderte slik at det var glassbiter overalt i stua. Dette kunne skjedd om moren var hjemme også, så ett rent uhell. jeg tror min datter har kevert i barnehagen på morran også, evt så er det lillesøster som har gjort det siden barneskolen er rett ved barnehagen. Jeg har vært med på grøtfest i barnehagen siden moren ikke fikk byttet vakt. Min datter syns det var flaut, så da måtte jeg være med. Jeg syns slikt bare er koselig å kunne hjelpe til med og min datter er veldig fornøyd med å få lommepenger. Så å finne noen i nabolaget som kan hjelpe til slik mens du prøver å finne en annen løsning bør du gjøre. Anonymkode: d3ad7...511
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2017 #16 Skrevet 22. juli 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min datter på 14år er barnepasser for en nabo med samme problem. Hun henter i barnehagen, legger ungen og drar hjem når moren kommer fra jobb. Dette fungerer veldig bra. Nå er det som oftes noen hjemme i huset vårt om det skulle være noe, så det er en liten buffer der alltid. Jeg har måtte hjelpe de en gang, en lyspære ekploderte slik at det var glassbiter overalt i stua. Dette kunne skjedd om moren var hjemme også, så ett rent uhell. jeg tror min datter har kevert i barnehagen på morran også, evt så er det lillesøster som har gjort det siden barneskolen er rett ved barnehagen. Jeg har vært med på grøtfest i barnehagen siden moren ikke fikk byttet vakt. Min datter syns det var flaut, så da måtte jeg være med. Jeg syns slikt bare er koselig å kunne hjelpe til med og min datter er veldig fornøyd med å få lommepenger. Så å finne noen i nabolaget som kan hjelpe til slik mens du prøver å finne en annen løsning bør du gjøre. Anonymkode: d3ad7...511 Jeg var også barnevakt på denne måten da jeg gikk på ungdomsskolen, der var foreldrene gift da, men far var pilot og mor sykepleier så jeg passet to barn der når far var ute på flygning og mor hadde kveldsvakt. Den mammaen gikk fra tredelt til todelt turnus da hun fikk barn da, hun jobbet bare dag eller kveld. Anonymkode: c59fe...ad4
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2017 #17 Skrevet 23. juli 2017 Tusen takk alle sammen for gode råd og tips Det varmer virkelig at noen bryr seg nok til å komme med råd! Jeg skal undersøke nærmere alle forslagene jeg har fått HI Anonymkode: b7a48...532
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå