Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #1 Skrevet 18. juli 2017 Hadde det vært snakk om vanlig buss, hadde det ikke vært noe problem, men det er snakk om minibuss. De har aldri barneseter! Ungen jeg er bekymra for ift minibuss er halvannet år. Hva gjør jeg, da? Kan ikke bære rundt i byen på besafe izi plus heller. Anonymkode: 6137f...32e
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #2 Skrevet 18. juli 2017 Kan du ikke ringe på forhånd å si at du trenger barnesete, at sjaføren faktisk ikke har lov å kjøre med barnet i bussen uten. Han har faktisk ikke det, og det er hans ansvar. Ring politiet og hør hvordan de stiller seg til dette, å kjøre med løse barn i bil. Bli jo det samme. Anonymkode: 27ccd...f73
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #3 Skrevet 18. juli 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan du ikke ringe på forhånd å si at du trenger barnesete, at sjaføren faktisk ikke har lov å kjøre med barnet i bussen uten. Han har faktisk ikke det, og det er hans ansvar. Ring politiet og hør hvordan de stiller seg til dette, å kjøre med løse barn i bil. Bli jo det samme. Anonymkode: 27ccd...f73 Jeg har forsøkt tidligere, det ender opp med enten: 1) at NSB lover å bestille sete, bussen kommer UTEN sete, jeg må stå 20 minutter i telefonkø med barn som er rastløse, og se bussen kjøre uten meg, for å komme i kontakt med NSB der de lover å bestille taxi til meg. Taxien kommer ikke, jeg ringer inn, ingen har bestilt taxi til meg. Må bestille på nytt. Da kommer taxien, etter 1,5-2 timers venting på stasjonen 2) at NSB sier at det har de ikke noe med, men at det skal komme en buss med barnesete (klokkeslett), enten kommer bussen med beltestol til 4-5-åringer, eller så har den ikke barnesete og jeg må vente og se om neste buss har barnesete. Går buss 1 gang i timen... noen ganger hver 2. time. Føler meg så stuck, vært hjemme i 14 dager uten å kunne reise ut med dem. Anonymkode: 6137f...32e
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #4 Skrevet 18. juli 2017 Men Herre Gud så vanskelig du var da! Ring nsb på forhånd. Hvis du ikke vil risikere å vente, ta med eget sete. Hvis du ikke vil ta med eget sete, bli hjemme! Blir som å bli irritert på SAS fordi du ikke har pass 😢 Anonymkode: da30e...5a1
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #5 Skrevet 18. juli 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Men Herre Gud så vanskelig du var da! Ring nsb på forhånd. Hvis du ikke vil risikere å vente, ta med eget sete. Hvis du ikke vil ta med eget sete, bli hjemme! Blir som å bli irritert på SAS fordi du ikke har pass 😢 Anonymkode: da30e...5a1 Det blir ikke det samme. Pass er noe man må ordne selv, og betale for. Seter i taxi og buss er noe busselskapet/NSB skal ordne og stå for. Har samme opplevelse som hi, ikke med buss, men med taxi. Bestiller drosje og spesifiserer at vi trenger bilstol klasse 1. Sjåføren kommer med en stol som bruker bilens belter og har ellers kun en kasse 0-stol. Det er stressende, for å ta med seg en klasse 1-stol rundt omkring er virkelig ikke bare-bare! Anonymkode: b6172...705
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå