Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #1 Skrevet 18. juli 2017 Hei, Har en far som er alvorlig syk. Så derfor fikk jeg ikke vært med øvrig familie på ferie i år da jeg måtte dra å bistå han i en vanskelig tid. Dette har vært en tøff prosess, selvsagt, men heldigvis ser alt ut til å gå den rette veien. Det jeg derimot reagerer på er at mannen ikke viser særlig "omsorg". Ikke ringer han, ikke sender han melding. Når jeg spør om å ringes har han aldri tid, og han bruker lang tid på å svare på meldingene mine. Dette er så skuffende. Desverre får jeg ikke ringt han uten at samtalene er "planlagt" pga internett-tilkobling mm. Jeg er såret over at han ikke ønsker å støtte meg mer i prosessen enn det han har gjort hittil. Ble til og med tante mens jeg var borte, og dette fikk jeg vite gjennom søstra og mora hans. Savner selvsagt ungene også, det er jo ferietid. Det skal sies at vi har hatt et tøft år. Jeg kjenner mye på at jeg begynner å miste følelsene mine for han pga hvordan ting har vært. Han bla snakker omm jobben sin hele tiden slik at det er umulig å planlegge eller snakke om andre eller egne ting. Vi har i alle 15 årene vi har vært sammen brukt å meldes og ringes hver dag når vi har vært borte fra hverandre, men altså har det ikke skjedd denne gangen. Er SÅ skuffa. Hvordan ville dere ha reagert på dette? Anonymkode: a93fb...ffe
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #2 Skrevet 18. juli 2017 Det kan jo hende han også synes det er en vanskelig periode, men velger å koble ut og ta en pause fra det mens han og ungene er på ferie. Dette er ikke rette anledningen til å gjøre slutt på et langt forhold. La ting roe seg ned, så kommer dere nok nærmere hverandre igjen. Jobben er også noe han kan snakke om uten at han kan si noe "galt". Menn er vanskelig å forstå seg på, og har ofte vanskelig for å fortelle om følelser eller hvordan de har det. Det kan hende han ikke vet hvordan han kan være en støtte for deg, er sikkert en uvant situasjon for han også, og i stedet for å være en støtte for deg, så trekker han seg litt unna, for det er enklest. Det at han bruker lang tid på å svare på meldinger kan jo både være fordi han tenker seg om fordi han er redd for å si noe feil, du er i en sårbar situasjon, og det er lett å ta alt opp i værste mening. Kanskje derfor han ikke vil snakke så mye med deg også. Bare noen tanker fra meg. Anonymkode: 6751c...c3a
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #3 Skrevet 18. juli 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan jo hende han også synes det er en vanskelig periode, men velger å koble ut og ta en pause fra det mens han og ungene er på ferie. Dette er ikke rette anledningen til å gjøre slutt på et langt forhold. La ting roe seg ned, så kommer dere nok nærmere hverandre igjen. Jobben er også noe han kan snakke om uten at han kan si noe "galt". Menn er vanskelig å forstå seg på, og har ofte vanskelig for å fortelle om følelser eller hvordan de har det. Det kan hende han ikke vet hvordan han kan være en støtte for deg, er sikkert en uvant situasjon for han også, og i stedet for å være en støtte for deg, så trekker han seg litt unna, for det er enklest. Det at han bruker lang tid på å svare på meldinger kan jo både være fordi han tenker seg om fordi han er redd for å si noe feil, du er i en sårbar situasjon, og det er lett å ta alt opp i værste mening. Kanskje derfor han ikke vil snakke så mye med deg også. Bare noen tanker fra meg. Anonymkode: 6751c...c3a I situasjonen hi er i så har ikke mannen "Lov" til å trekke seg unna fordi det er vanskelig for han. Det er faktisk nå han skal vise seg som en ektemann og ta ansvar! Han har en kone som går igjennom en tøff periode, og da må han klare å legge seg selv litt til sides og gjøre det som er best for sin kone uansett hvor tøft og ubehagelig det er. Anonymkode: 1dc3f...c29
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #4 Skrevet 18. juli 2017 Kan nok hende at noe ligger der.. Jeg vet ikke. Han har ikke hatt problemer før når det kommer til å støtte meg i lignende situasjoner. Men kan nok hende han er lei, lei meg og lei alt. Vet han er sliten. Vi har knapt vært sammen det siste året, og vi så egentlig veldig fram mot en ferie sammen, men så ble jo alt endret i siste liten. Folk her jeg er spør meg om jeg snakker med mannen min hver dag, og jeg sier jo "ja" og "selvsagt". Synes det er så flaut i at han ikke viser at han bryr seg i en så vanskelig tid.. Jeg er så skuffet, og fordi vi er så langt unna hverandre synes jeg det er vanskelig å si det direkte til han. Eller måtte nok ha skrevet det på melding siden vi ikke ringes.. Anonymkode: a93fb...ffe
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #5 Skrevet 18. juli 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: I situasjonen hi er i så har ikke mannen "Lov" til å trekke seg unna fordi det er vanskelig for han. Det er faktisk nå han skal vise seg som en ektemann og ta ansvar! Han har en kone som går igjennom en tøff periode, og da må han klare å legge seg selv litt til sides og gjøre det som er best for sin kone uansett hvor tøft og ubehagelig det er. Anonymkode: 1dc3f...c29 Hva som er "lov" og ikke lov er en ting, en annen ting er hva han makter. Han tar seg av barna og tar de med på andre ting enn det familien står oppi akkurat nå. Synes jo det er flott gjort av han det da. La nå mannen være på ferie, det blir sikkert bedre når han kommer tilbake, og dere får pratet ordentlig sammen. La han få det avbrekket han trenger. Anonymkode: 6751c...c3a
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #6 Skrevet 18. juli 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: I situasjonen hi er i så har ikke mannen "Lov" til å trekke seg unna fordi det er vanskelig for han. Det er faktisk nå han skal vise seg som en ektemann og ta ansvar! Han har en kone som går igjennom en tøff periode, og da må han klare å legge seg selv litt til sides og gjøre det som er best for sin kone uansett hvor tøft og ubehagelig det er. Anonymkode: 1dc3f...c29 Det er egentlig dette jeg også tenker.. At man i slike situasjoner virkelig bør prøve å vise at man er der for hverandre. Sånn som ting er nå så føler jeg meg mest alene, og skulle ønske han ville snakke med meg. Samtalen må jo ikke bare dreie seg om faren min, men bare det å kunne snakket sammen om forskjellige ting ville ha hjulpet. Anonymkode: a93fb...ffe
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #7 Skrevet 18. juli 2017 Mannen er på ferie hos familien sin. En famillie som gjør alt med barna så mannen kan hvile så lenge han vil om morgenen, og passer ungene så han kan trene når tid som helst på døgnet. Foreldrene hans er bare helt fantastiske! Anonymkode: a93fb...ffe
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #8 Skrevet 18. juli 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva som er "lov" og ikke lov er en ting, en annen ting er hva han makter. Han tar seg av barna og tar de med på andre ting enn det familien står oppi akkurat nå. Synes jo det er flott gjort av han det da. La nå mannen være på ferie, det blir sikkert bedre når han kommer tilbake, og dere får pratet ordentlig sammen. La han få det avbrekket han trenger. Anonymkode: 6751c...c3a Les hva hi skrev i hovedinnlegget, mannen har ikke vært en skikkelig ektemann på ett år! Han viste ingen interesse før faren til hi ble syk, og fortsetter bare fokuset på seg selv nå også. Det er ingenting flott med hva mannen til hi gjør. Anonymkode: 1dc3f...c29
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #9 Skrevet 18. juli 2017 Fikk akkurat beskjed om at farn min har blitt dårligere igjen... Skulle ønske jeg kunne snakke med mannen, men han verken svarer meg på melding eller tar tlf. Dette til tross for at jeg nesten ikke har sendt meldinger eller ringt til ham på 14 dager. Fatter ikke hvordan jeg kan tilgi at han utblir fra noe sånn her.. Kjenner ikke lengre at jeg bare er skuffet, men begynner å bli ganske sint også. Anonymkode: a93fb...ffe
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2017 #10 Skrevet 18. juli 2017 Når man er i et forhold så har men egentlig en kontrakt sammen. En kontrakt om at man deler livet med hverandre, at man respekterer hverandre, viser omsorg for hverandre og at man støtter hverandre i vanskelige perioder. Din mann synes å ha brutt det meste av den "kontrakten" nå. Du er i en veldig vanskelig livssituasjon, og mannen din trekker seg helt unna. Ikke bare lar han være å støtte deg, men han påfører deg faktisk en ekstrabyrde ved å vise at han ikke bryr seg. Om ikke annet så burde han forstå at det ville være godt for deg å høre små, normale ting om hva barna deres gjør nå i ferien, slik at du kunne dele litt av det med ham selv om han og ungene ikke er hos deg. Jeg forstår at du både blir såret og sint nå, HI. Jeg tenker at vanskelige situasjoner får frem det beste og verste i ulike personer. Der kjærligheten er dyp tross vanskeligheter i forholdet, der vil det beste komme frem i slike situasjoner som du er i, man ser at små krangler i hverdagen egentlig ikke er så farlige lenger når det plutselig står om liv og død. Og så har du dem som da skrur av alt av følelser og demonstrerer at de enten ikke har riktige følelser lenger - eller at de er følelsesmessig veldig umoden - ved å ytterligere belaste den som har det vanskelig. Hvis noen svikter så totalt i en alvorlig situasjon, da mister jeg tillit til dem, en tillit som er svært vanskelig å bygge opp igjen, synes jeg. Hadde jeg vært deg ville jeg sendt ham en sms om at din far er blitt dårligere igjen, og så ikke ventet noe svar fra ham. Tar han kontakt, så tar han kontakt. Men jeg tror du nå ser veldig tydelig at du ikke kan forvente noen som helst støtte fra mannen din, og om du slutter å forvente det så blir du forhåpentligvis litt mindre såret av ham. Aksepter at han er som han er nå, bestem deg for å fokusere på det som ER viktig nå, og det er at du er der for din far. I morgen ringer du familievernkontoret og bestiller en time til dere til etter ferien, og når mannen kommer hjem igjen så informerer du om at dere har time da og da. Blir han med er det flott, da er han interessert i å jobbe med forholdet, om ikke så får du et svar om det også. Hold fokuset på å være sammen med din far nå, Hi, det er det som er viktigst. Du får ikke endret mannen din på avstand, så ikke bruk mer energi på ham før han er tilbake igjen. Klem <3 Anonymkode: 1710a...92b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå