Gå til innhold

Trass eller smerte?..trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini på 1.5 år var syk i helgen (feber, litt tett nese, veldig dårlig matlyst). Han våknet om natten i 2-3tiden og var tørst (han roet seg raskt og la seg for å sove igjen etter å ha fått drikke), og våknet ellers kl 6 på morgenen som normalt (han sov normalt hele døgnet, ikke noe ekstra, selvom feberen gjorde han litt slapp.). 

Han var feberfri igår, men de siste to nettene har han våknet (kl 2, og så kl 12 inatt) og vært våken leeenge (nærmere 2timer). Han roet seg innimellom og virket som at han holdt på å sovne men så begynte han igjen. Virket innimellom som at det hjalp å sitte oppreist, så tenkte på øreverk men virker ikke som at det blir vondt hvis jeg trykker på/rundt øret eller drar lett i øreflippen.. andre ganger virket det som at han vekslet mellom å nesten sove sittende, og å bare være våken og sint for at han ikke fikk stå opp.. 

Han har sovet helt til kl 8 begge disse dagene, normalen er kl 6. Men helt ærlig ville jeg nok heller hatt en normal og rolig natt og stått opp trøtt i trynet kl 6. Matlysten er fortsatt lav, men han var tydelig matlei siste ukene før han ble syk også, så vanskelig å si om det har sammenheng med dette. Idag har han bare nå siste timen hatt flere "anfall" med illsint og hysterisk skriking, trigget av småting.. (men når han ikke er sånn, er han helt normal)

Hva tror dere damer? Er ikke nytt for meg at han har temperament, og det kan likegjerne være bare trass (som helt tilfeldig er forsterket rett etter noen dager med feber).. men er redd han har vondt også..

Anonymkode: e7910...d7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg sååå godt igjen i bekymringen din. Gutten min var eksplosiv fra 1 år (nå er han 2 1/2 og fortsatt lik) ;) Når han var mindre var jeg ofte usikker om han var syk eller om det var trass. Han skrek så mye og ofte. Ta han heller med til legen en gang for mye. Jeg gjorde det. Som regel var han ikke syk. Jeg var så desperat at vi var til å med hos øre, nese, hals spesialist :P 

Anonymkode: 2093d...798

Skrevet

Tenker at om det skjer i natt igjen, gi han en paracet og se om han roer seg fortere. Om han har vondt, så hjelper det i hvert fall. Om han ikke har vondt, så skader det ikke med en paracet innimellom. Selvfølgelig om det gjentar seg flere netter, så må du jo oppsøke lege, men ikke for 1 eller 2 netter med noe som kan oppfattes som trass.

Anonymkode: 5bcb5...b2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...