Gå til innhold

store barn med bæsj-tiss humor

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en umoden gutt på 5 år som hele tiden snakker om bæsj,promp og tiss humor å det kan også vær rettet mot enkelte personer som å si bæsje tante eller prompe Helene osv.Vi blir veldig lei av å høre på sånt barnslig tull hele tiden,å han gir seg dessverre ikke om vi overhøre det.han ler like godt av sitt eget tull. Hvordan får vi en slutt på dette?? Er så flaut å ha han med på besøk når han er så stor å snakker som en 3 åring :S  

Anonymkode: d1a85...c9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5 år er jo ikke så veldig stort da, mannen min er 47 år han og kan godt le av litt bæsjehumor enda ;)

Men for å være alvorlig, jeg tror de fleste unger har en prompe-fase hvor alt med bæsjerelatert er hysterisk gøy. Jeg har i slike perioder sagt at bæsjesnakk tar vi på badet, du får gå på do og snakke bæsj der og komme tilbake når du er ferdig. Disse fasene har ikke vart så lenge her i huset, ganske kjedelig å bli jaget på badet hver gang man snakker om rumpe-ting.

Anonymkode: 8f77e...375

Skrevet

En 5-åring SKAL være barnslig! Hva forventer du?

Anonymkode: 86ff4...548

Skrevet

Jeg har også prøvd å sagt at han sånt er ikke lov å si å har vært streng mot han,men ser ut som det er enda gøyere da :P Det har nok litt med at han har begynt å leke mye i bhg med en på 4 år som lærer han bæsje,prompe og tisse sanger, men vi er så drittlei av å høre på dette snakket han om det.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En 5-åring SKAL være barnslig! Hva forventer du?

Anonymkode: 86ff4...548

Jeg forventer at en 5 åring som skal begynne på skole i neste måned at han klarer å oppføre seg fint å skjønne at å si bæsjetante osv ikke er lov.Det mangler ikke på nok av påminnelser om at sånt ikke er lov å si.

Skrevet

Vi driver fortsatt og lærer sønnen vår på sju det. 'heldigvis' er det mest sammen med bestekameratene det blomstrende språket blir tatt i bruk, han skjønner at han ikke skal snakke sånn i f.eks familieselskaper eller på bussen osv.

Men ikke noe er så gøy som det som er forbudt...

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også prøvd å sagt at han sånt er ikke lov å si å har vært streng mot han,men ser ut som det er enda gøyere da :P Det har nok litt med at han har begynt å leke mye i bhg med en på 4 år som lærer han bæsje,prompe og tisse sanger, men vi er så drittlei av å høre på dette snakket han om det.

Så 'drittlei' er greit, men ikke 'bæsjetante'? 

Sorry, måtte bare... ;-)

Skrevet
5 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Så 'drittlei' er greit, men ikke 'bæsjetante'? 

Sorry, måtte bare... ;-)

Ja det er rett forstått :P

Skrevet

Vår 5-åring har sluttet med det. Jeg bare sa at jeg ikke syntes at det er så morsomt, og ga det ikke oppmerksomhet. Sa heller entusiastisk "men vet du hva, jeg vet om et morsommere ord vi kan bruke..." og fant på noe tøysete. 

Enig med Hi, de kan fint avvenes dette før de begynner på skolen. Nabogutten på 6 holder på enda, da sier jeg bare at sånn sier vi ikke her. Da sluttet han med det iallefall når han er på besøk hos oss. Mulig jeg er tydelig? Vet ikke. Men det funker. 

Anonymkode: 6e88f...6f7

Skrevet

Jeg er også veldig tydlig på at det ikke er lov og at det ikke er morsomt,likevel ler han seg i hjel av sine egne "vitser".

Skrevet

Ikke uvanlig, hele avdelingen til eldste var på det stadiet det siste året i bhg, det var tiss og bæsj i annenhver setning. Det går over, mer eller mindre i allefall 😆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...