Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #1 Skrevet 16. juli 2017 Jeg ramlet på fredag, og var et sted der jeg ikke fikk vasket såret på mange timer. Eller dvs, jeg fikk vasket det med litt vann og papir og fikk vekk den verste sanden/grusen. Det blødde ganske så lenge, men kanskje fordi benet var i bevegelse. Såret er på kneet. Da jeg kom hjem renset jeg det ordentlig med Pyrisept. Det så egentlig litt dypt ut, men jeg ville ikke akkurat renne ned legevakten for et lite sår. Det gjør vondt, men kanskje ikke så rart, for et kne er jo i stadig bevegelse. Det er rødt rundt, men så slo jeg jo området rundt selve såret også. Det er gult i såret, og kompressen (eller hva jeg skal kalle det) er ikke gjennomtrukket, men man ser hele tiden fuktighet fra såret på den eller hva jeg skal si 😝 så kommer spm da. Når oppsøker man evnt lege? Jeg er litt nervøs siden det var så slapp rengjøring i mange timer etterpå.. Anonymkode: 99b60...9c2
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #2 Skrevet 16. juli 2017 Jeg ville smurt det med bakteriedrepende sårsalve og sett det an, det kan fint være litt verk uten at det er så farlig. https://www.vitusapotek.no/bacimycin-salve-500-ie-g-5-mg-g-5-g/p/596072 Anonymkode: 590d0...708
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #3 Skrevet 16. juli 2017 Du holder utkikk etter infeksjonstegn. Hevelse, rødme, smerte. Blir huden rundt hoven, rød og vond er det rett til lege og det fort. Får du feber eller føler deg dårlig, rett til lege. Ser det ikke bedre ut i morgen, ta deg en tur til - Ja nettopp - lege. Anonymkode: 6dc11...d3f
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #4 Skrevet 16. juli 2017 Jeg hadde kjøpt strips på apoteket i morgen og stripset det selv, slik at det blir lukket, siden det er litt dypt. Og skylt med saltvann som du får på apoteket. Anonymkode: 332d7...d28
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #5 Skrevet 16. juli 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde kjøpt strips på apoteket i morgen og stripset det selv, slik at det blir lukket, siden det er litt dypt. Og skylt med saltvann som du får på apoteket. Anonymkode: 332d7...d28 Kan være lurere å holde det åpent, så ikke bakterier får lukket seg inne men heller "Gro ut". Anonymkode: 785d0...a6b
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #6 Skrevet 16. juli 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan være lurere å holde det åpent, så ikke bakterier får lukket seg inne men heller "Gro ut". Anonymkode: 785d0...a6b Nei. Anonymkode: 10dc4...fb4
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #7 Skrevet 16. juli 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan være lurere å holde det åpent, så ikke bakterier får lukket seg inne men heller "Gro ut". Anonymkode: 785d0...a6b Min erfaring er at de gror best når de blir lukket. Det blir også finere arr. Anonymkode: 332d7...d28
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #8 Skrevet 16. juli 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min erfaring er at de gror best når de blir lukket. Det blir også finere arr. Anonymkode: 332d7...d28 Men det betinger at det er rent og ikke infeksjon. Anonymkode: 6dc11...d3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå