Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #1 Skrevet 16. juli 2017 Min datter og hennes kjæreste har fått påspandert en weekendtur av hans far. Dette kom uventet, og lite tid til planlegging. Noen som kan anbefale reisemål? Har sett på Barcelona, men det ser ut som det er vanskelig å finne direkteflygninger dit nå. Han har ikke reist mye, hun en del. Det er fint med gode shoppingmuligheter. Anonymkode: dd291...a2a
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #2 Skrevet 16. juli 2017 Praha er veldig flott, både for shopping, mat og sightseeing Anonymkode: cab2e...5f4
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #3 Skrevet 16. juli 2017 Hvorfor skal du planlegge når det er faren til din datters kjæreste som spanderer tur? det klarer nok han eller de to å gjøre selv. Anonymkode: e9e10...a59
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #4 Skrevet 16. juli 2017 Greier de ikke planlegge det selv? Anonymkode: 0277d...d1f
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #5 Skrevet 16. juli 2017 Hans far bruker ikke nett, litt gammeldags. De satt i hele gårkveld for å se selv, men nå ba jenta meg om hjelp. Ingen av dem har erfaring med å bestille reiser selv, og er usikre på reisemål da det er mye å velge i. Så jeg tenkte nå å hjelpe litt, var det svar nok? Jeg hadde ikke hatt noe med det om de ikke spurte. Da fikk jeg forklart hvorfor jeg skal hjelpe også, neste gang jeg skal spørre om noe her inne så skal jeg huske å utbrodere i HI, slik at ingen slipper å stille spørsmål som svar på et spørsmål. Takk til deg som tipset og svarte på det jeg lurte på. Anonymkode: dd291...a2a
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #6 Skrevet 16. juli 2017 Da blir svaret fra meg London Anonymkode: e9e10...a59
LeTwinsA Skrevet 16. juli 2017 #7 Skrevet 16. juli 2017 Gdansk eller Sopot i Polen Kanskje London om de ikke har reist så mye før!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #8 Skrevet 16. juli 2017 18 år og mamma bestiller tur til henne og kjæresten. Ungdommen nå til dags blir mindre og mindre selvstendige. Bestiller du legetime for henne også? Skifter på senga og vasker klærne hennes? Får muligens fortsatt pakkekalender til jul og påskeegg selvsagt. Anonymkode: 52d55...2bf
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #9 Skrevet 16. juli 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: 18 år og mamma bestiller tur til henne og kjæresten. Ungdommen nå til dags blir mindre og mindre selvstendige. Bestiller du legetime for henne også? Skifter på senga og vasker klærne hennes? Får muligens fortsatt pakkekalender til jul og påskeegg selvsagt. Anonymkode: 52d55...2bf Moren min gjorde alt det for meg når jeg bodde hjemme til jeg var 19 😃😃 flytter ut et sted 2 timer unna og har greid meg selv i mange år uansett. Hva er greia med å tro at ungdommen blir helt hjelpeløse når de blir voksne fordi mamma duller litt ekstra? Ungdommen er late og mammaer vil hjelpe til. Anonymkode: 0e3a7...d14
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #10 Skrevet 16. juli 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: 18 år og mamma bestiller tur til henne og kjæresten. Ungdommen nå til dags blir mindre og mindre selvstendige. Bestiller du legetime for henne også? Skifter på senga og vasker klærne hennes? Får muligens fortsatt pakkekalender til jul og påskeegg selvsagt. Anonymkode: 52d55...2bf Herregud, skjerp deg! Hi; jeg elsker London, masse shoppingmuligheter og severdigheter 🙂 Anonymkode: 7c6e3...db2
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #11 Skrevet 16. juli 2017 Med tanke på at de ikke greier å bestille selv hadde jeg vært litt betenkt med å sende de til utlandet alene. Tenk om de må fikse noe mens de er der...blir frastjålet noe..kjøpe seg en togbillett fra flyplass til sentrum eller noe... Anonymkode: 0277d...d1f
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #12 Skrevet 16. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Med tanke på at de ikke greier å bestille selv hadde jeg vært litt betenkt med å sende de til utlandet alene. Tenk om de må fikse noe mens de er der...blir frastjålet noe..kjøpe seg en togbillett fra flyplass til sentrum eller noe... Anonymkode: 0277d...d1f De greier vel å bestille selv, men 18 åringer som ikke har reist så mye tar vel gjerne i mot tips til reisemål? Jeg gjør også det, selv om jeg er 32 og har reist i hele verden. København eller Stockholm! Anonymkode: 794ca...147
3 i april Skrevet 16. juli 2017 #13 Skrevet 16. juli 2017 Om de vil shoppe og de selv må betale for mat og slikt så tenker jeg at Gdansk eller sopot. Der er det jo ganske billig å leve 😊
MammantilNurket Skrevet 16. juli 2017 #15 Skrevet 16. juli 2017 Mine foreldre hadde _aldri_ latt meg få reise på tur alene med kjæresten min som 18-åring ... Når det er sagt: velg et sted hvor de kan språket, hvor det er mulig å komme seg raskt for dere (hvis det skulle bli slutt eller det skulle skje noe galt) og hvor de blir tatt godt vare på hvis de skulle bli syke. Jeg tenker umiddelbart Stockholm, København ellet Lübeck, alternativt kysten av Bohuslän.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #16 Skrevet 16. juli 2017 9 minutter siden, MammantilNurket skrev: Mine foreldre hadde _aldri_ latt meg få reise på tur alene med kjæresten min som 18-åring ... Seriøst?! Jeg dro til USA med kjæresten min da jeg var (nesten) 18. Dro til Kenya med kjæresten min året etter. Vokste masse på de erfaringene. Men ellers så har jeg allerede anbefalt København og Stockholm, det er kule byer og passe langt å dra for en helg. Anonymkode: 794ca...147
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #17 Skrevet 16. juli 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: 18 år og mamma bestiller tur til henne og kjæresten. Ungdommen nå til dags blir mindre og mindre selvstendige. Bestiller du legetime for henne også? Skifter på senga og vasker klærne hennes? Får muligens fortsatt pakkekalender til jul og påskeegg selvsagt. Anonymkode: 52d55...2bf Åh hjelpes !!!!! Koselig at de spør HI om litt hjelp da. Sukk..... De klarer sikkert å bestille selv. Gaaahhhh..... Anonymkode: 94f39...fdb
MammantilNurket Skrevet 16. juli 2017 #18 Skrevet 16. juli 2017 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Seriøst?! Jeg dro til USA med kjæresten min da jeg var (nesten) 18. Dro til Kenya med kjæresten min året etter. Vokste masse på de erfaringene. Men ellers så har jeg allerede anbefalt København og Stockholm, det er kule byer og passe langt å dra for en helg. Anonymkode: 794ca...147 Mange måter å oppdra barn/ungdom på.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #19 Skrevet 16. juli 2017 45 minutter siden, MammantilNurket skrev: Mine foreldre hadde _aldri_ latt meg få reise på tur alene med kjæresten min som 18-åring ... Hæææ? Da hadde jeg kjøpt mitt første hus... Skulle tatt seg ut om mamma nekta meg å dra til utlandet da Anonymkode: 4f1dc...f56
MammantilNurket Skrevet 16. juli 2017 #20 Skrevet 16. juli 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hæææ? Da hadde jeg kjøpt mitt første hus... Skulle tatt seg ut om mamma nekta meg å dra til utlandet da Anonymkode: 4f1dc...f56 Mine foreldre (min far) opererte etter konseptet "så lenge de bor under vårt tak gjør du som vi sier" ... jeg flyttet til London da jeg var 19.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #21 Skrevet 16. juli 2017 1 time siden, MammantilNurket skrev: Mine foreldre hadde _aldri_ latt meg få reise på tur alene med kjæresten min som 18-åring ... Når det er sagt: velg et sted hvor de kan språket, hvor det er mulig å komme seg raskt for dere (hvis det skulle bli slutt eller det skulle skje noe galt) og hvor de blir tatt godt vare på hvis de skulle bli syke. Jeg tenker umiddelbart Stockholm, København ellet Lübeck, alternativt kysten av Bohuslän. Hehe, de fleste flytter ut når de er 18, og så hadde du ikke fått lov til å ta helgetur med typen? Jeg dro til London med typen da jeg var 18, informerte foreldrene mine først, så bestilte og reiste. Hadde ikke vurdert å spørre om lov, og mine foreldre var ganske overbeskyttende i barndommen. Jeg anbefaler London,hi Anonymkode: 92016...438
Nyttårs barn Skrevet 16. juli 2017 #22 Skrevet 16. juli 2017 London sier jeg også. Der kommer de til å kose seg😊
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 16. juli 2017 #23 Skrevet 16. juli 2017 Utvid turen 2 dager å send de til New York 😀
*Miss Marple* Skrevet 17. juli 2017 #25 Skrevet 17. juli 2017 Ungene mine har reist til Amsterdam, London, Paris og Roma på kjæreste/vennetur. Koselig at de spør om hjelp og råd da, jeg skjønner meg ikke på dem som anser foreldrerollen som over ved konfirmasjonsalder. Jeg spør enda moren min om råd, jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå