Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #1 Skrevet 16. juli 2017 Før måtte en alltid vise boardingpass sammen med gyldig ID, men nå de to siste gangene jeg har flydd innenlands så har bare brukt en maskin som scanner billetten før du går inn på flyet. Hvorfor er det sånn? Følges ikke betryggende når det er så mye terroraksjoner for tiden :S Flyskrekken ble ikke akkurat mindre nå. Anonymkode: 354fd...aaa
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #2 Skrevet 16. juli 2017 Mener at vi viser legitimasjon når vi går inn gjennom sikkerhetskontrollen. Anonymkode: f121e...d6c
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #3 Skrevet 16. juli 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mener at vi viser legitimasjon når vi går inn gjennom sikkerhetskontrollen. Anonymkode: f121e...d6c Det gjorde ikke vi.Scannet bare boardningkortet der også. Anonymkode: 354fd...aaa
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #4 Skrevet 16. juli 2017 Jeg opplevde i høstferien i fjor å reise til Gdansk uten å vise gyldig pass. Ellers har jeg måttet vise pass minst en gang i løpet av turen gjennom Gardermoen, men den gangen til Gdansk kommenterte vi også at vi ikke hadde blitt kontrollert. Anonymkode: 4b140...999
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #5 Skrevet 16. juli 2017 Godt mulig dette bare gjelder Norwegian da Anonymkode: 354fd...aaa
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #6 Skrevet 16. juli 2017 Altså jeg skjønner at de gjør det for at køen skal gå fortere å det fungerer jo,men går det ikke ut over sikkerheten? Eller er bare jeg hysterisk? Anonymkode: 354fd...aaa
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #7 Skrevet 16. juli 2017 Vi har akkurat vært i Frankrike og viste passet en gang bare, og da ble det ikke sjekket veldig nøye. Fra Gardermoen viste vi ikke pass hverken i sikkerhetskontrollen eller da vi gikk på flyet, bare scannet boardingpasset selv. Da vi skulle hjem igjen viste vi ikke passet i sikkerhetskontrollen, men en flyvertinne tok en rask kikk på det da vi skulle ombord (hun leste ikke altså, bare et lynskjapt blikk). Selv sønnen min reagerte på at vi nesten ikke hadde trengt ha med pass, eneste stedet det ble sjekket skikkelig var da vi sjekket inn på hotellet. Anonymkode: 2c4a8...163
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #8 Skrevet 16. juli 2017 I de tilfellene noen har hatt med seg noe for å lage bøll på fly i USA, så har de brukt sin egen id/sitt eget pass, altså ikke feik ID. Det å be folk om å vise ID gir dermed ikke spesielt økt sikkerhet. Det viktigste er gode sikkerhetskontroller og god kontroll av bagasjen de har med seg. Anonymkode: 814f1...f95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå