Anonym bruker Skrevet 15. juli 2017 #1 Skrevet 15. juli 2017 Når dere skal ta GU,går dere til fastlegen eller gynokolog da? Må ta celleprøve snart men frister ikke gå til fastlegen:/ kan jg be om eventuelt henvisning hos deg til gynokolog eller bestiller jg time selv?? Anonymkode: 0ec01...662
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2017 #2 Skrevet 15. juli 2017 Pleide å gjøre det hos fastlegen, men plutselig når jeg sa det var tid for celleprøve henviste han meg til GU istedenfor å gjøre det selv... vet ikke helt hvorfor? Var etter at jeg hadde fått barn. Men greit det, siden fastlegen er en man etterhvert kjenner så godt liksom. Anonymkode: 8d601...7fe
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #3 Skrevet 16. juli 2017 Der er ofte ventelister hos gynekolog, og om alle som bare skal ta en celleprøve skulle blitt henvist ville ventelistene blitt helt sinnsyke. Spesialisthelsetjenesten er for ting allmennlegen ikke kan ta selv. Men så er der de fastlegene son ikke tar gu, de henviser alle Jeg personlig velger å betale for å ta det privat. Jeg synes det er verdt hver krone. Den privatpraktiserende gynekologen tar da celleprøve og innvendig ul av eggstokker, livmor og eggledere. Skal du til i offentlig gynekolog må du ha henvisning. Å flest betale egenandel hos lege for å be om henvisning, også betale hos offentlig gynekolog, blir nesten like dyrt som å bare gå til privat med en gang Anonymkode: cdaf0...40f
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #4 Skrevet 16. juli 2017 Jeg skaffer meg henvisning, og går til en gynikolog med ref ordn. Det er nesten ikke ventetid, rundt To-tre uker men klart raskere hvis haster. Hun driver privat, men med ref ordn. Anonymkode: 98f1c...766
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #5 Skrevet 16. juli 2017 Jeg tar hos fastlegen. Gjør meg ingenting, selv om vi så å si er på fornavn å snakker like mye om klær og hår som om sykdom. Er ei dame da, så sikkert enklere enn om det var en mann ☺ Anonymkode: 81cc7...a53
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #6 Skrevet 16. juli 2017 Jeg går ikke til hvem som helst til gu, så her henviser fastlegen. Får time ganske kjapt og er fornøyd med hun jeg blir henvist til. Anonymkode: f0c8a...6f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå