Anonym bruker Skrevet 15. juli 2017 #1 Skrevet 15. juli 2017 Min sønn har akkurat fyllt to år. Han har gått endel på do med varierende hell. Tisset og bæsjet noen ganger, men ikke hver gang på langt nær. I dag insisterte han på å tisse på do, midt i et måltid, men jeg tenkte jeg måtte følge opp når han selv ba om det. Tok litt tid før vi kom opp på do for han var litt grisete og måtte vaskes litt først. Det kom et par dråper i do. Han nektet så å ha på bleie, skulle ha truse. Han fikk truser på bursdagen sin. Og han ser jo veldig opp til storebror som bruker truse. Han fikk så truse på, og hver gang vi spurte om han måtte på do så fikk vi nei. Han tissa i trusa tre ganger, siste gangen også bæsjet, uten å si fra. Men dette var spredd over mange timer, så han går ikke og småskvetter heller. Men han sa jo ikke fra og det virket ikke akkurat som han enset at han gjorde i trusa... Husker ikke helt hvordan det var med storebror, mener han også hadde noen uhell første dagen. Men hva tror dere? For tidlig, eller prøve mer om han selv vil det? Eller evt tvinge på igjen bleie? Han protesterte ikke på å få på bleie til natta. Anonymkode: 0a883...3de
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2017 #2 Skrevet 15. juli 2017 Ja i følge folk her inne bør du vente til fireårsalderen før du begynner avvenning.. Anonymkode: e8010...215
Optatium Skrevet 15. juli 2017 #3 Skrevet 15. juli 2017 Han må bare læres til å si fra, det kommer. Han er åpenbart motivert for å slutte, da hadde jeg kjørt på. Her ble bleia fjernet tidligere enn hun kunne si fra, men det var en nødvendighet pga eksem. Vi dulgte på do til faste tider selv om hun ikke sa noe, og uhellene ble færre og færre.
Blondzilla Skrevet 15. juli 2017 #4 Skrevet 15. juli 2017 Jeg ville forsøkt. Alle mine tre gutter har sluttet som 2åringer. Den ene hadde mye uhell i starten, men det gikk fort over. Følg på do en gang i timen de første dagene. Om dere har hage og det er fint vær kan han gå litt naken ute, da går det plutselig opp et lys for mange.
Blondzilla Skrevet 15. juli 2017 #5 Skrevet 15. juli 2017 Jeg ville forresten beholdt nattbleien på til den var tørr på morgenen. Det blir liksom noe annet.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2017 #6 Skrevet 15. juli 2017 Jeg hadde ikke tar av bleia, men fortsatt å følge på do. Begge mine gutter har sluttet tidlig, men begge har hatt bleie på til de har vært klare. Med de uhellene dere har hatt i dag, har dere nesten hatt flere enn vi har hatt til sammen. Anonymkode: de3cb...11d
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2017 #7 Skrevet 15. juli 2017 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde ikke tar av bleia, men fortsatt å følge på do. Begge mine gutter har sluttet tidlig, men begge har hatt bleie på til de har vært klare. Med de uhellene dere har hatt i dag, har dere nesten hatt flere enn vi har hatt til sammen. Anonymkode: de3cb...11d Tja, men mener det var sånn med eldste også første dagen. Uhell hver gang, men dagen etter løste det seg. Ikke rart dere ikke hadde uhell om de hadde bleie på da😜 Insisteter han på truse i morgen føler jeg ikke jeg burde tvinge på bleie heller. Men er også redd mange uhell tar knekken på mestringsfølelsen hans. Anonymkode: 0a883...3de
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2017 #8 Skrevet 15. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja i følge folk her inne bør du vente til fireårsalderen før du begynner avvenning.. Anonymkode: e8010...215 Hvem sier det? Anonymkode: d7608...53a
MammantilNurket Skrevet 15. juli 2017 #9 Skrevet 15. juli 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Min sønn har akkurat fyllt to år. Han har gått endel på do med varierende hell. Tisset og bæsjet noen ganger, men ikke hver gang på langt nær. I dag insisterte han på å tisse på do, midt i et måltid, men jeg tenkte jeg måtte følge opp når han selv ba om det. Tok litt tid før vi kom opp på do for han var litt grisete og måtte vaskes litt først. Det kom et par dråper i do. Han nektet så å ha på bleie, skulle ha truse. Han fikk truser på bursdagen sin. Og han ser jo veldig opp til storebror som bruker truse. Han fikk så truse på, og hver gang vi spurte om han måtte på do så fikk vi nei. Han tissa i trusa tre ganger, siste gangen også bæsjet, uten å si fra. Men dette var spredd over mange timer, så han går ikke og småskvetter heller. Men han sa jo ikke fra og det virket ikke akkurat som han enset at han gjorde i trusa... Husker ikke helt hvordan det var med storebror, mener han også hadde noen uhell første dagen. Men hva tror dere? For tidlig, eller prøve mer om han selv vil det? Eller evt tvinge på igjen bleie? Han protesterte ikke på å få på bleie til natta. Anonymkode: 0a883...3de I følge damene på DiB bør barnet være pottetrent når det er på embeyostadiet.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2017 #10 Skrevet 15. juli 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja i følge folk her inne bør du vente til fireårsalderen før du begynner avvenning.. Anonymkode: e8010...215 Det er vel heller motsatt da Anonymkode: 70df9...277
FruTusenfryd Skrevet 15. juli 2017 #11 Skrevet 15. juli 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja i følge folk her inne bør du vente til fireårsalderen før du begynner avvenning.. Anonymkode: e8010...215 Slapp av ! Hva er vitsen ? De 4 åringene du henviser til trengte å vente . Jøss!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2017 #12 Skrevet 15. juli 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Min sønn har akkurat fyllt to år. Han har gått endel på do med varierende hell. Tisset og bæsjet noen ganger, men ikke hver gang på langt nær. I dag insisterte han på å tisse på do, midt i et måltid, men jeg tenkte jeg måtte følge opp når han selv ba om det. Tok litt tid før vi kom opp på do for han var litt grisete og måtte vaskes litt først. Det kom et par dråper i do. Han nektet så å ha på bleie, skulle ha truse. Han fikk truser på bursdagen sin. Og han ser jo veldig opp til storebror som bruker truse. Han fikk så truse på, og hver gang vi spurte om han måtte på do så fikk vi nei. Han tissa i trusa tre ganger, siste gangen også bæsjet, uten å si fra. Men dette var spredd over mange timer, så han går ikke og småskvetter heller. Men han sa jo ikke fra og det virket ikke akkurat som han enset at han gjorde i trusa... Husker ikke helt hvordan det var med storebror, mener han også hadde noen uhell første dagen. Men hva tror dere? For tidlig, eller prøve mer om han selv vil det? Eller evt tvinge på igjen bleie? Han protesterte ikke på å få på bleie til natta. Anonymkode: 0a883...3de Jeg vil si at det er kjempefint at han er interessert i å gå på do ! 😃👏 hmm.. Så var det veien videre da 🤔 Jeg hadde vel spurt jevnlig om å gå på do. Jeg sa til dattera mi: Nå må jeg på do, skal du være med også? Ho sa ja hver gang. Da ble det ikke så fokusering på henne hele tiden. Blir det veldig mange uhell.. kan han ha på bleie for så å si fra når han må på do. Men det beste er vel kanskje å ta han med på do jevnlig, så får ikke selvtilliten en knekk. Anonymkode: 860e6...5c0
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #13 Skrevet 16. juli 2017 12 timer siden, MammantilNurket skrev: I følge damene på DiB bør barnet være pottetrent når det er på embeyostadiet. Haha, bitter mutch? Anonymkode: e8010...215
Evablaum Skrevet 16. juli 2017 #14 Skrevet 16. juli 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haha, bitter mutch? Anonymkode: e8010...215 "Bitter mutch", en ny cider?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #15 Skrevet 16. juli 2017 1 time siden, Evablaum skrev: "Bitter mutch", en ny cider? Haha, ser det nå. Flaut 🙈😂 Men fikk sykt lyst på cider nå 😝 Anonymkode: e8010...215
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå