Gå til innhold

Bleieslutt; er det for tidlig?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn har akkurat fyllt to år. Han har gått endel på do med varierende hell. Tisset og bæsjet noen ganger, men ikke hver gang på langt nær. 

I dag insisterte han på å tisse på do, midt i et måltid, men jeg tenkte jeg måtte følge opp når han selv ba om det. Tok litt tid før vi kom opp på do for han var litt grisete og måtte vaskes litt først. Det kom et par dråper i do. Han nektet så å ha på bleie, skulle ha truse. Han fikk truser på bursdagen sin. Og han ser jo veldig opp til storebror som bruker truse. 

Han fikk så truse på, og hver gang vi spurte om han måtte på do så fikk vi nei. Han tissa i trusa tre ganger, siste gangen også bæsjet, uten å si fra. Men dette var spredd over mange timer, så han går ikke og småskvetter heller. Men han sa jo ikke fra og det virket ikke akkurat som han enset at han gjorde i trusa... 

Husker ikke helt hvordan det var med storebror, mener han også hadde noen uhell første dagen. Men hva tror dere? For tidlig, eller prøve mer om han selv vil det? Eller evt tvinge på igjen bleie? Han protesterte ikke på å få på bleie til natta. 

Anonymkode: 0a883...3de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja i følge folk her inne bør du vente til fireårsalderen før du begynner avvenning..

Anonymkode: e8010...215

Skrevet

Han må bare læres til å si fra, det kommer. Han er åpenbart motivert for å slutte, da hadde jeg kjørt på. Her ble bleia fjernet tidligere enn hun kunne si fra, men det var en nødvendighet pga eksem. Vi dulgte på do til faste tider selv om hun ikke sa noe, og uhellene ble færre og færre. 

Skrevet

Jeg ville forsøkt. Alle mine tre gutter har sluttet som 2åringer. Den ene hadde mye uhell i starten, men det gikk fort over. Følg på do en gang i timen de første dagene. Om dere har hage og det er fint vær kan han gå litt naken ute, da går det plutselig opp et lys for mange. 

Skrevet

Jeg ville forresten beholdt nattbleien på til den var tørr på morgenen. Det blir liksom noe annet. 

Skrevet

Jeg hadde ikke tar av bleia, men fortsatt å følge på do. Begge mine gutter har sluttet tidlig, men begge har hatt bleie på til de har vært klare. Med de uhellene dere har hatt i dag, har dere nesten hatt flere enn vi har hatt til sammen. 

Anonymkode: de3cb...11d

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ikke tar av bleia, men fortsatt å følge på do. Begge mine gutter har sluttet tidlig, men begge har hatt bleie på til de har vært klare. Med de uhellene dere har hatt i dag, har dere nesten hatt flere enn vi har hatt til sammen. 

Anonymkode: de3cb...11d

Tja, men mener det var sånn med eldste også første dagen. Uhell hver gang, men dagen etter løste det seg. Ikke rart dere ikke hadde uhell om de hadde bleie på da😜

Insisteter han på truse i morgen føler jeg ikke jeg burde tvinge på bleie heller. Men er også redd mange uhell tar knekken på mestringsfølelsen hans. 

Anonymkode: 0a883...3de

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja i følge folk her inne bør du vente til fireårsalderen før du begynner avvenning..

Anonymkode: e8010...215

Hvem sier det?

Anonymkode: d7608...53a

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min sønn har akkurat fyllt to år. Han har gått endel på do med varierende hell. Tisset og bæsjet noen ganger, men ikke hver gang på langt nær. 

I dag insisterte han på å tisse på do, midt i et måltid, men jeg tenkte jeg måtte følge opp når han selv ba om det. Tok litt tid før vi kom opp på do for han var litt grisete og måtte vaskes litt først. Det kom et par dråper i do. Han nektet så å ha på bleie, skulle ha truse. Han fikk truser på bursdagen sin. Og han ser jo veldig opp til storebror som bruker truse. 

Han fikk så truse på, og hver gang vi spurte om han måtte på do så fikk vi nei. Han tissa i trusa tre ganger, siste gangen også bæsjet, uten å si fra. Men dette var spredd over mange timer, så han går ikke og småskvetter heller. Men han sa jo ikke fra og det virket ikke akkurat som han enset at han gjorde i trusa... 

Husker ikke helt hvordan det var med storebror, mener han også hadde noen uhell første dagen. Men hva tror dere? For tidlig, eller prøve mer om han selv vil det? Eller evt tvinge på igjen bleie? Han protesterte ikke på å få på bleie til natta. 

Anonymkode: 0a883...3de

I følge damene på DiB bør barnet være pottetrent når det er på embeyostadiet. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja i følge folk her inne bør du vente til fireårsalderen før du begynner avvenning..

Anonymkode: e8010...215

Det er vel heller motsatt da

Anonymkode: 70df9...277

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja i følge folk her inne bør du vente til fireårsalderen før du begynner avvenning..

Anonymkode: e8010...215

Slapp av ! Hva er vitsen ? De 4 åringene du henviser til trengte å vente . Jøss!

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min sønn har akkurat fyllt to år. Han har gått endel på do med varierende hell. Tisset og bæsjet noen ganger, men ikke hver gang på langt nær. 

I dag insisterte han på å tisse på do, midt i et måltid, men jeg tenkte jeg måtte følge opp når han selv ba om det. Tok litt tid før vi kom opp på do for han var litt grisete og måtte vaskes litt først. Det kom et par dråper i do. Han nektet så å ha på bleie, skulle ha truse. Han fikk truser på bursdagen sin. Og han ser jo veldig opp til storebror som bruker truse. 

Han fikk så truse på, og hver gang vi spurte om han måtte på do så fikk vi nei. Han tissa i trusa tre ganger, siste gangen også bæsjet, uten å si fra. Men dette var spredd over mange timer, så han går ikke og småskvetter heller. Men han sa jo ikke fra og det virket ikke akkurat som han enset at han gjorde i trusa... 

Husker ikke helt hvordan det var med storebror, mener han også hadde noen uhell første dagen. Men hva tror dere? For tidlig, eller prøve mer om han selv vil det? Eller evt tvinge på igjen bleie? Han protesterte ikke på å få på bleie til natta. 

Anonymkode: 0a883...3de

Jeg vil si at det er kjempefint at han er interessert i å gå på do ! 😃👏 hmm.. Så var det veien videre da 🤔 Jeg hadde vel spurt jevnlig om å gå på do. Jeg sa til dattera mi: Nå må jeg på do, skal du være med også? Ho sa ja hver gang. Da ble det ikke så fokusering på henne hele tiden. Blir det veldig  mange uhell.. kan han ha på bleie for så å si fra når han må på do. Men det beste er vel kanskje å ta han med på do jevnlig, så får ikke selvtilliten en knekk.

Anonymkode: 860e6...5c0

Skrevet
12 timer siden, MammantilNurket skrev:

I følge damene på DiB bør barnet være pottetrent når det er på embeyostadiet. 

Haha, bitter mutch?

Anonymkode: e8010...215

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, bitter mutch?

Anonymkode: e8010...215

"Bitter mutch", en ny cider?

Skrevet
1 time siden, Evablaum skrev:

"Bitter mutch", en ny cider?

Haha, ser det nå. Flaut 🙈😂

Men fikk sykt lyst på cider nå 😝

Anonymkode: e8010...215

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...