Gå til innhold

Ettersøktliste i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber på hotell & det kom en person som oppførte seg veldig merkelig som ville booke et rom. Spurte om pass, men han sa at han hadde mistet det. Men ga meg tilslutt et asylsøkerkort når jeg fortalte at jeg måtte ha ID for å booke et rom til han. Han hadde store mengder med kontanter på seg & han virket veldig nervøs. 

For meg virker det kanskje som han har stukket avgårde fra et mulig asylmottak, men er det egentlig ulovlig? Finnes det isåfall noe liste med navn som politiet ser etter? 

Anonymkode: 1a059...b43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du gjør i en slik situasjon, når noen oppfører seg så mistenkelig, det er at du ringer politiet og tipser dem, så blir det opp til politiet å ev. følge det opp.

Ring politiet, du.

Anonymkode: 52a64...bd6

Skrevet

Ring 02800 :) 

Anonymkode: 7c0ae...f20

Skrevet

Den nye angiverstaten.... Hvorfor ikke ringe NAV.... NAV må jo få beskjed 😳

Anonymkode: 0b06c...12f

Skrevet

Wow, bare wow! Ikke stikk nesen opp i ting du ikke har noe med HI!

Anonymkode: 9c598...743

Skrevet

Et asylsøkerkort er ikke å regne som gyldig ID, og er også en av de enkleste kortene å forfalske(mange falske i omløp) 

Kan være gode grunner til å tipse lokalt politi om saken, som forhåpentligvis undersøker omstendighetene nærmere(f eks om det er rett person som benytter seg av dette asylsøkerkortet) 

Anonymkode: 9661b...b2a

Skrevet

Vi har ingen plikt til å skulle måtte legitimere oss her i landet. Eller gå rundt med pass innenlands. 

Jeg kjører bil, og har et sertifikat, det er eneste grunnen til at jeg har legitimasjonspapirer på meg. 

Jeg har en bank som ikke har bilde på bankkortet. 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ingen plikt til å skulle måtte legitimere oss her i landet. Eller gå rundt med pass innenlands. 

Jeg kjører bil, og har et sertifikat, det er eneste grunnen til at jeg har legitimasjonspapirer på meg. 

Det er forskjell på deg, som antagelig er norsk statsborger og en utlending. Jf utlendingsloven paragraf 21.

Forøvrig er ikke førerkort godkjent legitimasjon, men godtas av enkelte institusjoner/offentlige tjenestemenn i mangel av kunnskap. 

Et førerkort viser igrunn kun hva du har lov til å kjøre.

Det er nasjonalitetspass eller nasjonalt ID kort som har tilstrekkelig notoritet som et ID dokument, samt bankkort.

Anonymkode: 9661b...b2a

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også jobbet på hotell og vi gå ikke ut rom uten legitimasjon fra den som rommet skulle stå på.

HI: Vi fikk mail fra politiet hvis det var noe etterlyste personer i området vi skulle holde øye med. Dette ble printet ut, satt i perm og alle sjekket hver dag. Har dere ikke noe slikt?

Anonymkode: b3647...555

Skrevet
På 16.7.2017 den 12.15, Anonym bruker skrev:

Jeg har også jobbet på hotell og vi gå ikke ut rom uten legitimasjon fra den som rommet skulle stå på.

HI: Vi fikk mail fra politiet hvis det var noe etterlyste personer i området vi skulle holde øye med. Dette ble printet ut, satt i perm og alle sjekket hver dag. Har dere ikke noe slikt?

Anonymkode: b3647...555

Hei, HI her! Har ikke noe slikt hos oss, men skal absolutt prate med politiet om det. 

De kom på morningen i går & spurte hvilket rom han lå på. Resten fikk jeg ikke med meg, men virket som de hentet han. Tydeligvis var ikke magefølelsen min så dum lika vel :-)

Anonymkode: 1a059...b43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...