Gå til innhold

Medikamenthåndteringseksamen


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok en Medikamenthåndteringseksamen i midten av juni, 21 spm og måtte ha 14 rette for å bestå. Virket som vi skulle få svar ganske fort. Jeg har hatt ferie og har ikke hørt noe. Tror dere de hadde ringt viss jeg ikke har klart det, eller kan jeg risikere å finne brev i hylla på jobb om at jeg ikke bestod? Hadde egentlig en følelse av at det gikk greit rett etterpå, men ettersom tiden har gått har jeg begynt å tenke tenk om....eksamenen blir tatt for å kunne dele ut medisiner.

Anonymkode: d79bf...cf1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tok en Medikamenthåndteringseksamen i midten av juni, 21 spm og måtte ha 14 rette for å bestå. Virket som vi skulle få svar ganske fort. Jeg har hatt ferie og har ikke hørt noe. Tror dere de hadde ringt viss jeg ikke har klart det, eller kan jeg risikere å finne brev i hylla på jobb om at jeg ikke bestod? Hadde egentlig en følelse av at det gikk greit rett etterpå, men ettersom tiden har gått har jeg begynt å tenke tenk om....eksamenen blir tatt for å kunne dele ut medisiner.

Anonymkode: d79bf...cf1

14 av 21 for å bestå?! Jøss, vi må ha 100% rett for å bestå, og få delegering...(50 av 50 både utregninger og håndtering) som seg hør og bør med medikamenter, spør du meg ;)  

Men altså på hvilken måte er dette tatt...nettbasert? Isåfall så bør det jo stå på portalen. 
Er det internt, da vil vel brevet komme i hyllen -eller på mail. uansett resultat. 
I min klinikk så er vi alt for mange ansatte til at de kan ringe hver enkelt for slike ting, så det kommer i portalen eksamener blir tatt. 

Anonymkode: d1a06...09a

Skrevet

14 av 21??? Ring og hør, du. 

Anonymkode: d9793...491

Skrevet

Ikkje medikamentrekning, den tok jeg på sjukepleiar og da måtte vi ha 100 % riktig for å bestå, jeg bestod på den 👍Ikke nettbasert, det ble holdt i kommunen jeg bor i og folk fra ulike arbeidsplasser møttes til 2 dagers forelesning med farmasøyt, lege som hadde sjukdomslære og sjukepleiar som gikk gjennom rutiner i vår kommune. Forstod at det var farmasøyten som skulle rette. På eksamensoppgaven skulle vi skrive hvor vi jobber og navn på avdelingsleder så rekner med at det er pga at det er hun som får resultatet? Kjempe nervøs for jobb på mandag 😟  HI

Anonymkode: d79bf...cf1

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikkje medikamentrekning, den tok jeg på sjukepleiar og da måtte vi ha 100 % riktig for å bestå, jeg bestod på den 👍Ikke nettbasert, det ble holdt i kommunen jeg bor i og folk fra ulike arbeidsplasser møttes til 2 dagers forelesning med farmasøyt, lege som hadde sjukdomslære og sjukepleiar som gikk gjennom rutiner i vår kommune. Forstod at det var farmasøyten som skulle rette. På eksamensoppgaven skulle vi skrive hvor vi jobber og navn på avdelingsleder så rekner med at det er pga at det er hun som får resultatet? Kjempe nervøs for jobb på mandag 😟  HI

Anonymkode: d79bf...cf1

14 av 21 rett? Denne kommunen er tydeligvis ikke så nøye på medikamenter. 

Skrevet

Ja, mener at det var det de sa. Men så hadde det og litt med hvilken feil det var. Prøven var ikke bare om medikamenter og hvordan de håndteres, men og om avvik, hjerte og karsykdommer, virus/bakterier, resistens, kunne forkortelser som po, sc etc, inhalasjonsmedisiner og litt forskjelligt egentlig. HI

Anonymkode: d79bf...cf1

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikkje medikamentrekning, den tok jeg på sjukepleiar og da måtte vi ha 100 % riktig for å bestå, jeg bestod på den 👍Ikke nettbasert, det ble holdt i kommunen jeg bor i og folk fra ulike arbeidsplasser møttes til 2 dagers forelesning med farmasøyt, lege som hadde sjukdomslære og sjukepleiar som gikk gjennom rutiner i vår kommune. Forstod at det var farmasøyten som skulle rette. På eksamensoppgaven skulle vi skrive hvor vi jobber og navn på avdelingsleder så rekner med at det er pga at det er hun som får resultatet? Kjempe nervøs for jobb på mandag 😟  HI

Anonymkode: d79bf...cf1

Alle resertifiseringer vi har som omhandler medikamenter (vi med delegering må ha en hver 12.mnd) må være 100% rett. Men ser at kommunale rutiner ikke er så harde på det. tydeligvis 🙄

Om du vet at du kan jobben din, hvorfor er du nervøs for mandag? Dette skal du kunne hver eneste dag, på hver pasient, så egentlig burde du vite at du har bestått (eller ikke) uten det brevet 😏

Anonymkode: d1a06...09a

Skrevet

Deler ikke ut medisiner enda, er lærling. HI

Anonymkode: d79bf...cf1

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Deler ikke ut medisiner enda, er lærling. HI

Anonymkode: d79bf...cf1

Men du skriver at den er tatt for å kunne dele ut medisiner...men du er sykepleier...lærling? (Ny tittel?) Da skal du jo kunne det da 👍  Som veileder selv så skal mine lærlinger, og studenter, også ha 100% på den årlige prøven. De skal nemlig assistere de delegerte, og da skal de kunne dette like godt. vi har ikke samme forskjellen som det ser ut til at dere har -derfor stusset jeg. 

Eller var det bare et kurs, og ikke en eksamen, kanskje?! :) 

Enten så gikk det bra, eller så gikk det ikke. Uansett så blir det ikke krig, og du har svar på mandag.

Anonymkode: d1a06...09a

Skrevet

Har gått 1 år på sjukepleiar, hoppet av av forskjellige grunner og er nå helsefagarbeiderlærling. Litt forvirrende kanskje 😊  HI

Anonymkode: d79bf...cf1

Skrevet

Din enhetsleder her fått svaret, ikke du. Så spør sjefen på mandag. Sertifisering på kommunalt nivå krever dessverre ikke 100% korrekt svar. Det burde vært det, men da er det ikke nok folk til å dele ut medisiner. Hadde folk med kompetanse søkt seg til primærhelsetjenesten, så hadde vi ikke hatt dette problemet. 

Skrevet

Jeg har ansvaret for dette på min arb.plass... Og de som får dårlig scoore får jeg tilsendt mail om. En gang hadde vi en som var litt på kanten, og da måtte jeg gå igjennom rutinene sammen med henne bare. Dette var helsefagarbeider.

 

Min prøve, som er hvert 3 år er litt mer omfattende, som sykepleier, men det er ikke så mye regning på den heller. Noen helt enkle stykker, mest praktiske spørsmål

Skrevet
16 minutter siden, Eliseflisa skrev:

Jeg har ansvaret for dette på min arb.plass... Og de som får dårlig scoore får jeg tilsendt mail om. En gang hadde vi en som var litt på kanten, og da måtte jeg gå igjennom rutinene sammen med henne bare. Dette var helsefagarbeider.

 

Min prøve, som er hvert 3 år er litt mer omfattende, som sykepleier, men det er ikke så mye regning på den heller. Noen helt enkle stykker, mest praktiske spørsmål

 Beroligende svar☺️ Takk👍 de sa til oss og at dersom det var noe ved spørsmål/svàr som var litt uklart så ville vi ta det muntlig etterpå.  Så kanskje at ettersom jeg ikke har hørt noe, kan det kanskje være positivt? HI

Anonymkode: d79bf...cf1

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Deler ikke ut medisiner enda, er lærling. HI

Anonymkode: d79bf...cf1

Sykepleiere er jo ikke lærlinger

Anonymkode: 17aba...7a4

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Sykepleiere er jo ikke lærlinger

Anonymkode: 17aba...7a4

Ser nå at du har svart på det

Anonymkode: 17aba...7a4

Skrevet
På 15.7.2017 den 22.50, Anonym bruker skrev:

 Beroligende svar☺️ Takk👍 de sa til oss og at dersom det var noe ved spørsmål/svàr som var litt uklart så ville vi ta det muntlig etterpå.  Så kanskje at ettersom jeg ikke har hørt noe, kan det kanskje være positivt? HI

Anonymkode: d79bf...cf1

slapp av, det har nok gått helt fint =) Og om det skulle gått dårlig, må du bare ta den igjen... Det er ikke noe hokus pokus =)

Skrevet

MEN EN HELT ANNEN TING..  du må fullføre sykepleien da :skya:

Skrevet

Det gjekk bra 😊 

Anonymkode: d79bf...cf1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...