Anonym bruker Skrevet 15. juli 2017 #1 Skrevet 15. juli 2017 Jeg har akkurat fått mitt tredje barn, og har 20 kg for mye. 15 av dem hadde jeg før jeg ble gravid. Jeg vet man ikke skal slanke seg når man ammer, men av erfaring vet jeg også at kiloene IKKE renner av i ammeperioden. Derfor trenger jeg en plan. Har slanket meg én gang med Grethe Roede før (uten kurs). Gikk ned 7 kg, og rett opp igjen etterpå. Mellom første og andre barn gikk jeg på Fedon, gikk ned 20 kg. I svangerskapet klarte jeg ikke holde kosten, og gikk VELDIG mye opp. Klarte ikke gå ned før tredje svangerskap. Hva vil du anbefale for å gå ned fra 85 til 65 - og bli der? Skal ikke ha flere barn. Anonymkode: 6a2b3...733
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2017 #2 Skrevet 15. juli 2017 Kan jo føye til at jeg syns Roede maten var litt kjip, og at jeg alltid var sulten. Fedon syns jeg var digg, men det sosialet stigmaet vanskelig. Har ikke lyst å si til barna at jeg slanker meg (8 og 4 år). Anonymkode: 6a2b3...733
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2017 #3 Skrevet 15. juli 2017 Grovkarbo og posjonskontroll. Kutt ut sukker, hvitt hvetemel og raske karbohydrater. Spis grovt og grønt. Ubegrenset med grønnsaker og bær, ellers kjøtt,fisk og fulg, grove kornprodukter og litt frukt. Ikke noe diett, da går du garantert opp igjen når kuren er over. Du må lage deg et kosthold som får deg til normalvekt og som du kan fortsette å spise resten av livet. så du ikke går opp igjen. Bestem deg for hvordan du vil leve, hva slags kosthold du vil ha og begrens utskeielser til selskaper o.l. pluss litt kos på lørsdager. Det er din største mulighet til å lykkes. De aller fleste som går ned på lavkarbo går opp igjen, det er en kur som slett ikke er bra om du ikke har tenkt å leve slik resten av livet. Om du tenker deg en livsstilsendring hvor du skal leve på lavkarbo resten av livet så greit nok, men de fleste gjør ikke det.... Anonymkode: d98b2...d4d
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2017 #4 Skrevet 15. juli 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Grovkarbo og posjonskontroll. Kutt ut sukker, hvitt hvetemel og raske karbohydrater. Spis grovt og grønt. Ubegrenset med grønnsaker og bær, ellers kjøtt,fisk og fulg, grove kornprodukter og litt frukt. Ikke noe diett, da går du garantert opp igjen når kuren er over. Du må lage deg et kosthold som får deg til normalvekt og som du kan fortsette å spise resten av livet. så du ikke går opp igjen. Bestem deg for hvordan du vil leve, hva slags kosthold du vil ha og begrens utskeielser til selskaper o.l. pluss litt kos på lørsdager. Det er din største mulighet til å lykkes. De aller fleste som går ned på lavkarbo går opp igjen, det er en kur som slett ikke er bra om du ikke har tenkt å leve slik resten av livet. Om du tenker deg en livsstilsendring hvor du skal leve på lavkarbo resten av livet så greit nok, men de fleste gjør ikke det.... Anonymkode: d98b2...d4d Takk for langt og utfyllende svar! Nei, jeg frykter at jeg ikke kan klare lavkarbo resten av livet. Kaken i lunsjen kan jeg sende forbi, men jeg får meg ikke til å si nei til mamma sine rundstykker f.eks. Sånt gjør man ikke, spør du meg. Tenker du at fullkornsris, fullkornspasta og grovt brød er ok? Og hadde det ikke vært lurt å gå på et kurs eller noe for hjelp og motivasjon? Anonymkode: 6a2b3...733
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2017 #5 Skrevet 15. juli 2017 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for langt og utfyllende svar! Nei, jeg frykter at jeg ikke kan klare lavkarbo resten av livet. Kaken i lunsjen kan jeg sende forbi, men jeg får meg ikke til å si nei til mamma sine rundstykker f.eks. Sånt gjør man ikke, spør du meg. Tenker du at fullkornsris, fullkornspasta og grovt brød er ok? Og hadde det ikke vært lurt å gå på et kurs eller noe for hjelp og motivasjon? Anonymkode: 6a2b3...733 Ja, grove kornprodukter er ok, men selvfølgelig i begrensede porsjoner. Bare google grovkarbo, det er masse å lese på nett. Det er jo egentlig bare vanlig, sunn kost, ikke noe spesiell diett. At sukker og loff ikke er bra å stappe innpå med vet vi jo allerede Tror du bare må bestemme deg selv, planlegge. Planlegg hva du skal spise, se for deg morgendagens fire-fem måltider og hold deg til dem. For meg hjalp det å bestemme seg for at mat er drivstoff og ikke kos, ihvertfall ikke hele tiden. Av og til er mat kos også selvfølgelig, men ikke hver dag og hele dagen... Så jeg bestemte meg for at mat spiser vi ved spisebordet, vi spiser ikke lenger i sofaen, i bilen osv for det er der vi stapper i oss det vi ikke trenger. Riktig og god drivstoff spiser vi til frokost, lunsj, middag og kvelds, og det spiser vi ved spisebordet. Kosen i sofakroken hører bare lørdagskvelden til. Anonymkode: d98b2...d4d
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2017 #6 Skrevet 15. juli 2017 Jeg har ingen fasit, men har gått ned ca 20 kilo siden jul med bare å spise mindre porsjoner. Spiste det samme som ungene, men kanskje litt mer grønnsaker enn dem :-) På jobb drakk jeg masse vann for å fylle opp litt så jeg ikke spiste for mye. Det har vært en fordel å jobbe i b.hage for min del, for hvis jeg var bittelitt sulten etter måltidet så visste jeg at neste måltid ikke var langt unna. Etterhvert synes jeg det ble litt vanskelig å holde porsjonene små, spesielt til middag, så da begynte jeg å løpe/gå. Enten ute eller på tredemølle. Og nesten hver kveld har jeg kost meg foran tv'en med agurk og rømmedip. Jeg spiste nesten ikke godteri den første tiden, men nå koser jeg meg innimellom, og av og til Går jeg på en skikkelig smell, og skeier ut som en gal. Heldigvis har jeg blitt en skikkelig jogger, så jeg løper det av meg så godt jeg kan :-) Jeg skal innrømme at jeg er livredd for å legge på meg igjen, for det er utrolig godt å være så mye lettere, men det virker som jeg klarer å holde vekta stabil. Enn så lenge :-) Jeg stagnerte for 2 mnd siden. Lykke til! :-) Anonymkode: 50c5b...fcb
Takk bare bra Skrevet 16. juli 2017 #8 Skrevet 16. juli 2017 Støtter grovkarbo. Jeg skal ned 10 kg (igjen..) , har nøye vurdert mange dietter, men når jeg la til kriteriet "hvilken diett kan jeg leve med resten av livet" så var svaret lett. Grovkarbo + høyprotein. Holde meg unna alt av sukker, og matvarer med høy GI som trigger blodsukkeret. Lykke til til oss
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #9 Skrevet 16. juli 2017 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan jo føye til at jeg syns Roede maten var litt kjip, og at jeg alltid var sulten. Fedon syns jeg var digg, men det sosialet stigmaet vanskelig. Har ikke lyst å si til barna at jeg slanker meg (8 og 4 år). Anonymkode: 6a2b3...733 Fedon er vel også en livsstil, så du må leve slik for å ikke gå opp igjen etterpå. En livsstilsendring må vel til uansett, men synes personlig det er enklere å gjøre endringer som ikke er så annerledes enn et normalt kosthold. Da jeg gikk ned spiste jeg 1500 ckal pr dag pluss en skeieutdag i uka (brukte myfitnesspal for å telle kalorier). Trente ikke, selv om det kunne vært greit for å stramme litt opp. Nå etterpå følger jeg mange av Berit Nordstrands kostholdsråd, Er veldig glad i sukker da, så har hele veien drukket litt brus og spist litt sjokolade. Da jeg telte kalorier kunne jeg eks unne meg et glass brus til middag om middagen var kalorifattig ol. Om jeg går opp et par kilo nå (som er maks av hva jeg ønsker å veie teller jeg bare kalorier igjen for å unngå å legge på meg mer igjen) Anonymkode: 0aeb0...3d7
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #10 Skrevet 16. juli 2017 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ingen fasit, men har gått ned ca 20 kilo siden jul med bare å spise mindre porsjoner. Spiste det samme som ungene, men kanskje litt mer grønnsaker enn dem :-) På jobb drakk jeg masse vann for å fylle opp litt så jeg ikke spiste for mye. Det har vært en fordel å jobbe i b.hage for min del, for hvis jeg var bittelitt sulten etter måltidet så visste jeg at neste måltid ikke var langt unna. Etterhvert synes jeg det ble litt vanskelig å holde porsjonene små, spesielt til middag, så da begynte jeg å løpe/gå. Enten ute eller på tredemølle. Og nesten hver kveld har jeg kost meg foran tv'en med agurk og rømmedip. Jeg spiste nesten ikke godteri den første tiden, men nå koser jeg meg innimellom, og av og til Går jeg på en skikkelig smell, og skeier ut som en gal. Heldigvis har jeg blitt en skikkelig jogger, så jeg løper det av meg så godt jeg kan :-) Jeg skal innrømme at jeg er livredd for å legge på meg igjen, for det er utrolig godt å være så mye lettere, men det virker som jeg klarer å holde vekta stabil. Enn så lenge :-) Jeg stagnerte for 2 mnd siden. Lykke til! :-) Anonymkode: 50c5b...fcb Så flink du har vært! Jeg er glad i å trene, syns det er gøy! Nå i starten blir det nok mest trilleturer, vesla er ikke mer enn noen uker, men skal absolutt i gang med skikkelig trening etterhvert! Anonymkode: 6a2b3...733
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #11 Skrevet 16. juli 2017 8 timer siden, FruTusenfryd skrev: Spis hva du vil , bare mindre av det 😊 Så enkelt, og så vanskelig Jeg trenger nok en mer detaljert plan for å lykkes med kosten, særlig midt i nattevåk og amming. Er så lett å trive med seg en bolle i butikken kl 14, når jeg ikke har rukket å spise enda den dagen. Anonymkode: 6a2b3...733
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #12 Skrevet 16. juli 2017 49 minutter siden, Takk bare bra skrev: Støtter grovkarbo. Jeg skal ned 10 kg (igjen..) , har nøye vurdert mange dietter, men når jeg la til kriteriet "hvilken diett kan jeg leve med resten av livet" så var svaret lett. Grovkarbo + høyprotein. Holde meg unna alt av sukker, og matvarer med høy GI som trigger blodsukkeret. Lykke til til oss Leste litt om grovkarbo nå, visste ikke at det var et uttrykk 🙈 Er jo ikke så ulikt Fedon egentlig, og tror absolutt det kan passe for meg. Anonymkode: 6a2b3...733
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #13 Skrevet 16. juli 2017 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fedon er vel også en livsstil, så du må leve slik for å ikke gå opp igjen etterpå. En livsstilsendring må vel til uansett, men synes personlig det er enklere å gjøre endringer som ikke er så annerledes enn et normalt kosthold. Da jeg gikk ned spiste jeg 1500 ckal pr dag pluss en skeieutdag i uka (brukte myfitnesspal for å telle kalorier). Trente ikke, selv om det kunne vært greit for å stramme litt opp. Nå etterpå følger jeg mange av Berit Nordstrands kostholdsråd, Er veldig glad i sukker da, så har hele veien drukket litt brus og spist litt sjokolade. Da jeg telte kalorier kunne jeg eks unne meg et glass brus til middag om middagen var kalorifattig ol. Om jeg går opp et par kilo nå (som er maks av hva jeg ønsker å veie teller jeg bare kalorier igjen for å unngå å legge på meg mer igjen) Anonymkode: 0aeb0...3d7 Skal sjekke ut Berit Nordstrand, takk! Er sukker som er min store synd også, ikke brus, men sjokolade... Anonymkode: 6a2b3...733
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2017 #14 Skrevet 16. juli 2017 Det er kun du som vet hva som passer for deg. Jeg har nå gått på lchf og tatt av 35 kg. Først prøvde jeg lavkalori og da var jeg konstant sulten og sur, men etter jeg gikk over til å telle karbohydrater siden jeg skal holde meg under 20 har kiloene forsvunnet uten sultfølelse. Anonymkode: 7c9a2...89f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå