Gå til innhold

Er jeg kjip her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var med ei venninne i går. Prøvde å få henne til å drikke litt vin hos oss i kveld, og at vi to kunne ut på byen etterpå. "Jeg får se", fikk jeg til svar. Plutselig dukket det opp barnevakt hos oss, og mannen og jeg har nå mulighet for første gang på 3-4 år til å reise ut alene. Kjempeglad!

Fikk nå mld av venninnen om at hun takker ja til invitasjonen.. Vi vil jo ikke ha henne med nå, hva gjør jeg?

Anonymkode: d1498...7e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørre venninne om hun blir fornærmet om dere to utsetter til en annen helg slik at du og gubben endeøig kan gå ut sammen?

Skrevet

Kommer helt ann på hvor gode venner dere er, hvor ofte dere er sammen og flere andre ting.

I utgangspunktet burde du fint klare å forklare dette for henne, og hun burde ha forståelse, men så kommer jeg på et dusin scenarior som ville gjort dette kjipt for din venn. 

Siden du spør her så tyder det jo på at du synes dette er i gråsonen selv, og det sier meg at du kanskje veit at denne vennen din kanskje kunne trengt dette?

Anonymkode: d0f8e...67e

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kommer helt ann på hvor gode venner dere er, hvor ofte dere er sammen og flere andre ting.

I utgangspunktet burde du fint klare å forklare dette for henne, og hun burde ha forståelse, men så kommer jeg på et dusin scenarior som ville gjort dette kjipt for din venn. 

Siden du spør her så tyder det jo på at du synes dette er i gråsonen selv, og det sier meg at du kanskje veit at denne vennen din kanskje kunne trengt dette?

Anonymkode: d0f8e...67e

Hun er singel, og støtt og stadig ute. Hun ville nok bare se om det dukket opp et bedre tilbud.. 

Skrevet

Da svarer du enkelt og greitt: "Det har blitt forandring i planene her, vi fikk plutselig barnevakt, så da blir vi ikke hjemme i kveld" Hun har ikke sagt at hun kommer, så du har ingen forpliktelser overfor henne. En annen ting er at du burde ha sendt henne en melding med en gang dere fikk barnevakt og skrevet at det ble forandringer i planene. 

Skrevet
3 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Da svarer du enkelt og greitt: "Det har blitt forandring i planene her, vi fikk plutselig barnevakt, så da blir vi ikke hjemme i kveld" Hun har ikke sagt at hun kommer, så du har ingen forpliktelser overfor henne. En annen ting er at du burde ha sendt henne en melding med en gang dere fikk barnevakt og skrevet at det ble forandringer i planene. 

Jeg gikk utifra at det ikke ble noe, dumt av meg. Likte den mld, sender den! Takk :)

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var med ei venninne i går. Prøvde å få henne til å drikke litt vin hos oss i kveld, og at vi to kunne ut på byen etterpå. "Jeg får se", fikk jeg til svar. Plutselig dukket det opp barnevakt hos oss, og mannen og jeg har nå mulighet for første gang på 3-4 år til å reise ut alene. Kjempeglad!

Fikk nå mld av venninnen om at hun takker ja til invitasjonen.. Vi vil jo ikke ha henne med nå, hva gjør jeg?

Ja, egentlig så synes jeg du er litt kjip. Du burde sendt melding til henne med en gang du fikk barnevakt, før hun rakk å takke ja. Når hun takker ja, så har du bedre planer. Så ja, jeg synes du er litt kjip

Anonymkode: 3549e...5e3

Skrevet

Hi her

Fikk til svar at hun nå hadde skrinlagt andre planer, for å bli med meg ut. Hun skjønte ikke vitsen med å bli invitert, når jeg tydeligvis egentlig ikke ville ut med henne...

æææææ

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

Fikk til svar at hun nå hadde skrinlagt andre planer, for å bli med meg ut. Hun skjønte ikke vitsen med å bli invitert, når jeg tydeligvis egentlig ikke ville ut med henne...

æææææ

Drit nå i det, du sier jo selv at du ikke er førstevalget hennes. Dra ut med mannen din og kos deg :)

Anonymkode: c9c05...1ef

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

æææææ

Jeg tror ikke hun hadde andre planer. Så nå er hun sikkert sur fordi hun nå ikke har noen å dra ut med. 

Om hun ble invitert andre steder så kan hun vel bare si at planene ble avlyst og at hun blir med der alikevel. 

På den andre siden synes jeg det er to ganger morsomme å gå ut med en venninne enn mannen 🙈 men hun høres jo ikke ut som en veldig god venninne så da er nok mannen din et bedre alternativ 👍 

Anonymkode: 597c1...8aa

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke hun hadde andre planer. Så nå er hun sikkert sur fordi hun nå ikke har noen å dra ut med. 

Om hun ble invitert andre steder så kan hun vel bare si at planene ble avlyst og at hun blir med der alikevel. 

På den andre siden synes jeg det er to ganger morsomme å gå ut med en venninne enn mannen 🙈 men hun høres jo ikke ut som en veldig god venninne så da er nok mannen din et bedre alternativ 👍 

Nå har jeg ikke vært ute med mannen på 3-4 år, så gleder meg faktisk til det. Bare være kjærester igjen💁

Jeg skrev tilbake og lurte på om hun ikke bare kunne skrive at planene ble avlyst og at hun kan bli med likevel. Spent på svar. Uff, hater egentlig slikt drama over ingentibg. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har jeg ikke vært ute med mannen på 3-4 år, så gleder meg faktisk til det. Bare være kjærester igjen💁

Jeg skrev tilbake og lurte på om hun ikke bare kunne skrive at planene ble avlyst og at hun kan bli med likevel. Spent på svar. Uff, hater egentlig slikt drama over ingentibg. 

Jeg er aldri "ute" med mannen jeg 😄 pleier å gå ut hver for oss med venner. Men det fordi vi ikke har noe barnevakt i nærheten så da må en av oss være hjemme. Men nå er jeg veldig i farta og han rolig og treg så vi passer ikke helt sammen når det kommer til å gå ut på byen 😃 

Kjedelig med drama. Burde vel Vært ferdig med det etter tenårene 🙈

Skrevet

Når hun skriver "jeg får se". Da kan ikke hun forvente at du skal sitte å vente på om hun bestemmer seg eller ei. Jeg hadde tolket det som et kanskje og kanskje er det samme som nei lært jeg nå jeg var liten ;) Mannen din er viktigere enn en venninne.. Kos deg med mannen din og legg fra deg den dårlige samvittigheten. Er hun en god venninne unner hun deg en kveld med mannen!<3

Anonymkode: 2bc11...c81

Skrevet

Skjønner venninnen din jeg. 

Anonymkode: 92e50...1a7

Skrevet

Nei du er ikke kjip! Håper du og mannen koser dere 😊 

Anonymkode: df60d...16a

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når hun skriver "jeg får se". Da kan ikke hun forvente at du skal sitte å vente på om hun bestemmer seg eller ei. Jeg hadde tolket det som et kanskje og kanskje er det samme som nei lært jeg nå jeg var liten ;) Mannen din er viktigere enn en venninne.. Kos deg med mannen din og legg fra deg den dårlige samvittigheten. Er hun en god venninne unner hun deg en kveld med mannen!<3

Anonymkode: 2bc11...c81

Akkurat. Et "Jeg får se" eller et annet ullent svar betyr ikke at invitasjonen blir stående der tilfelle det plutselig skulle passe likevel. Da får man i alle fall si noe sånn som "Jeg må sjekke først, så kan jeg svare deg i kveld / etter middag / i tre-tida eller hva det nå er".  "Jeg får se" hadde jeg tolket som et nei eller et veldig svakt kanskje, og jeg kunne til og med ha svart noe sånn som "Ja, send meg en melding når du har fått bestemt deg, så ser vi om det fremdeles passer for meg."

Skrevet

Hi her

Fikk ikke svar :(

men, vi to koser oss 😁

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

Fikk ikke svar :(

men, vi to koser oss 😁

Glem det for i kveld og kos deg videre :) om hun er langsur kan du strekke deg til å beklage "misforståelsen" og si at du ikke skjønte at hun trodde dere hadde avtalt noe håndfast når hun bare sa "vi får se". Neste gang hun er vag med å bekrefte ting du foreslår får du svare noe som det YBR skiver over.

Anonymkode: 1d746...4e3

Gjest Antarctica
Skrevet

Folk er så diffuse. Hvis hun hadde sagt "jeg har egentlig en halvveis avtale med noen, men nå skal jeg sjekke om det blir noe av først", så hadde hun jo vært real. Og da hadde dere sett litt annerledes på svaret hennes, hvis det plutselig ble ja.

Skrevet

Hvorfor sa hun ikke til deg at hun hadde andre planer da du inviterte? Virker nesten som om hun sa at hun hadde skrinlagt andre planer for å gi deg dårlig samvittighet.

Anonymkode: e1a28...6af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...