Gå til innhold

Når hadde dere SA/MA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Dere som har mistet før, hvilken uke mistet dere i? Skal på tul nå på onsdag, og er da 10+3, og neste kontroll er ikke før jeg er 19 uker på vei.. og vil offentliggjøre det med bilde når jeg er 12 uker, men hvorfor vente til jeg er 12 uker når vi likevell ikke får vite om alt er bra (ser bort ifra nå på onsdag) før oul? Da kan vi likegreit dele det etter tul hvis alt er bra? Hva tenker dere? 

Anonymkode: 25e77...7e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke svare deg ang SA/MA da det ikke har hendt meg. Men jeg er i uke 10 og like usikker som deg på hva jeg skal gjøre. Har ikke vært på TUL enda og vet mange har mistet frem til  uke 19 og også etter det selvfølgelig. Hvis jeg klarer å holde det skjult uten at magen røper meg, vil jeg vente så lenge som mulig mot OUL. Synes det er veldig vanskelig dette. Samtidig tenker jeg at om jeg mister er det godt å få støtte fra de som vet jeg var gravid. Er mer nervøs for å miste denne gangen som jeg er mye eldre. Første gangen slo ikke tanken meg. Da fortalte vi familie og venner mellom uke 7-12 og resten etter uke 20. 

Hva tenker du da hi?

Anonymkode: 26ac2...92f

Skrevet

Oppdager MA i uke 10, 9, 9 og 8 (sluttet å utvikle seg rundt uke 5 alle gangene).
SA uke 5.

Så lenge man har sett hjertet slår er sannsynligheten for at man mister ganske liten

Anonymkode: 131aa...0b0

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge man har sett hjertet slår er sannsynligheten for at man mister ganske liten

Hvorfor sies dette hele tiden? 

Skrevet

Første MA: oppdaget uke 11, trolig ikke liv siden uke 6. Andre MA: oppdaget uke 9. Tredje MA oppdaget grunnet manglende HCG stigning i uke 9. Fjerde MA oppdaget i uke 14 etter oppfølging, medisinering og bankende hjerte i uke 12. 

Er et unntak statistisk da....

Anonymkode: d4237...2fe

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke svare deg ang SA/MA da det ikke har hendt meg. Men jeg er i uke 10 og like usikker som deg på hva jeg skal gjøre. Har ikke vært på TUL enda og vet mange har mistet frem til  uke 19 og også etter det selvfølgelig. Hvis jeg klarer å holde det skjult uten at magen røper meg, vil jeg vente så lenge som mulig mot OUL. Synes det er veldig vanskelig dette. Samtidig tenker jeg at om jeg mister er det godt å få støtte fra de som vet jeg var gravid. Er mer nervøs for å miste denne gangen som jeg er mye eldre. Første gangen slo ikke tanken meg. Da fortalte vi familie og venner mellom uke 7-12 og resten etter uke 20. 

Hva tenker du da hi?

Er veldig tynn fra før så magen vises godt (ift slik den var) når jeg har trange klær på, og har såå lyst å vise frem.. i tillegg så har x'n til kjæresten fått vite om at jeg er gravid fordi jeg var hos mora hennes å hentet noen babyting, å nå går ryktene så det hold... så blir nok til å forhøre meg med gyn på onsdag og offentliggjøre det så fort det er "trygt", selv om det aldri vil bli helt safe.. vil ikke at x'n hans (som forresten også er mi gamle besteveninne) skal få æren av å se reaksjonene til de rundt oss.. 

Anonymkode: 25e77...7e3

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor sies dette hele tiden? 

Fordi man sjeldent mister etter man har sett ett hjerte slå og barne ser friskt ut. Ofte starter ikke hjertet å slå normalt når fosteret er sykt, og dermed går til grunne. 

Anonymkode: 211ac...efe

Skrevet

Jeg har mistet 2 ganger. Begge gangene har det sluttet å utvikle seg i uke 5/6.

Skrevet

Har hatt to tidlige Sa, i uke 5, og en MA, fosteret døde i uke 7, men ble ikke oppdaget før uke 11.

Anonymkode: ab983...98e

Skrevet

Jeg mista i uke 10, men det kan ha vært dødt en stund før uten at vi visste. 

Skrevet

Første SA ca 11 uker. Andre 10 uker. Siste og verste 13 uker, måtte ha utskraping. 

Men husk at det som regel går bra hi! Jeg ville delt nyheten om jeg var deg 😊 Men skjønner dilemmaet.

Litt på siden: er MA mer vanlig enn SA? Har fått det inntrykket her inne at det er veldig mange som har hatt det.Trodde at kroppen som regel ordnet opp selv når man ikke har kommet lenger...har alltid begynt å blø når jeg har mistet.,,

Skrevet

Hatt SA i uke 8 og 1 i uke 12, og den i uke 12 mistet jeg fysisk i uke 12 ikke sluttet å vokse før det.

Anonymkode: 69aaf...69f

Skrevet
1 time siden, Hjertefru skrev:

Første SA ca 11 uker. Andre 10 uker. Siste og verste 13 uker, måtte ha utskraping. 

Men husk at det som regel går bra hi! Jeg ville delt nyheten om jeg var deg 😊 Men skjønner dilemmaet.

Litt på siden: er MA mer vanlig enn SA? Har fått det inntrykket her inne at det er veldig mange som har hatt det.Trodde at kroppen som regel ordnet opp selv når man ikke har kommet lenger...har alltid begynt å blø når jeg har mistet.,,

Mistet første gang tidlig i uke 5/6 og da begynnte jeg også å blø ganske raskt. Hadde også hele tiden svak graviditet test.

Andre gangen begynte jeg å blø den dagen jeg var 12 uker,men ul viste at det ikke hadde skjedd stort siden uke 5. Også denne gangen hadde jeg svake graviditetstester. Har fått 3 barn på rappen etter dette og er nå i uke 38 med nr 4 😊 så her gikk det ivertfall bra til slutt 🤗

Skrevet
36 minutter siden, 3 i april skrev:

Mistet første gang tidlig i uke 5/6 og da begynnte jeg også å blø ganske raskt. Hadde også hele tiden svak graviditet test.

Andre gangen begynte jeg å blø den dagen jeg var 12 uker,men ul viste at det ikke hadde skjedd stort siden uke 5. Også denne gangen hadde jeg svake graviditetstester. Har fått 3 barn på rappen etter dette og er nå i uke 38 med nr 4 😊 så her gikk det ivertfall bra til slutt 🤗

Bra ar det ordnet seg ♥️

Skal ikke klage, har fire barn selv 😊 SAene var mellom de graviditetene som gikk bra.

Skrevet

Var på tul i uke 7. Så hjertet slå. sa i uke 8. Om jeg blir gravid på nytt vil jeg ikke offentliggjøre det før etter uke 12.

Anonymkode: c7a60...bc4

Skrevet

Sa i uke 5 to ganger, MA i uke 11, men embryoet hadde sluttet å utvikle seg i uke 6, exu i uke 10.

Anonymkode: 981b8...2ed

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oppdager MA i uke 10, 9, 9 og 8 (sluttet å utvikle seg rundt uke 5 alle gangene).
SA uke 5.

Har du klart å få barn etter abortene? Gjorde du noe spesielt da (medisiner etc)? (Beklager avsporing)

Hilsen ei som har hatt to sa, en MA og en exu.

Skrevet

SA uke 5.

Har du klart å få barn etter abortene? Gjorde du noe spesielt da (medisiner etc)? 

Hilsen ei som har 

Skrevet

Jeg har mistet i MA to ganger i uke 12/13, begge gangene hadde vi sett hjerteaktivitet. I den første hadde utviklingen stanset i uke 7, og i siste i uke 12. Denne gangen offentliggjorde vi det ikke før etter OUL I uke 19, og nå ser det ut til å gå bra, er i uke 33 nå :-)

Skrevet

Kjenner et vennepar som hadde nettopp delt nyheten alle nære venner og familie, var i uke 14. 3 dager senere fikk hun kraftige smerter, blødde litt. Fikk komme inn på sykehuset for ul, fosteret var dødt. 

Anonymkode: 13796...f8c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har du klart å få barn etter abortene? Gjorde du noe spesielt da (medisiner etc)? (Beklager avsporing)

Når man har mistet tre ganger på rad (uten normal fødsel imellom) med samme partner har du krav på utredning for habituell (gjentagende) abort. Jeg med 4 MA på rad fikk barn i svangerskap 5 og 6 etter å ha tatt albyl-e til uke 34 og crinone fra positiv test til ca uke 12. Lykke til! 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke noe problem.

1 barn

3 MA

Utredning for habituell abort og medisiner

1 barn

1 MA og 1 SA 

1 barn

Har 2 gutter og ei jente :) 

Skrevet

Ikke noe problem.

1 barn

3 MA

Utredning for habituell abort og medisiner

1 barn

1 MA og 1 SA 

1 barn

Har 2 gutter og ei jente :) 

Så godt å høre! Hvilke medisiner fikk du?

Skrevet

Når man har mistet tre ganger på rad (uten normal fødsel imellom) med samme partner har du krav på utredning for habituell (gjentagende) abort. Jeg med 4 MA på rad fikk barn i svangerskap 5 og 6 etter å ha tatt albyl-e til uke 34 og crinone fra positiv test til ca uke 12. Lykke til! 

Så flott! Jeg har time i august for å bli henvist til utredning. Tror ikke de finner noe galt, for jeg/vi har tatt masse tester privat uten å ha funnet noe galt.

Skrevet

MA uke 14, dødt siden uke 11. 

Anonymkode: bfdea...2c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...