Gå til innhold

Brukes Melatonin som sovemiddel til barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...

Anonymkode: 471bb...3aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Jeg kjenner eI lita jente som begynte med melatonin da hun var 1,5 år gammel. Hun er nå 2,5 år og bruker det fremdeles. 

Skrevet

Ja, men man må ofte "belære" legen. Bedre alternativ enn vallergan etc. Mindre bivirkninger. 

Anonymkode: a880b...d1e

Skrevet

Ja, min datter på 9 bruker det. Men bruker det kun når det er skoledag dagen etterpå så i helger og ferier får hun det ikke. Men da får hun også sove lengre om morgenen.

Anonymkode: 431d6...dac

Skrevet

Begge mine på 12 og 10 bruker det. Jeg har lært at man skal ikke ta av og til så de får hver eneste kveld. Selv om de glemmer den så blir den tatt om så rett før leggetid. 

Begge har hatt perioder uten, men det går ikke i lengre perioder. Skal prøve uten igjen nå når vi reiser på ferie. 

Skrevet

Kan dere som har svart si noe om.grunnen til.at barna bruker det? 

Hi

Anonymkode: 471bb...3aa

Skrevet

Melatonin brukes ofte ved diagnoser hos barn som gir søvnforstyrrelser, som blant annet autisme og ADHD. Melatonin er et stoff som kroppen produserer selv, men som enkelte barn kan ha for lite av.Og dermed ha en forstyrret søvnrytme.

Her har jeg brukt sovemedisin i en kort periode for henne. Her har jeg vurdert Melatonin i perioder pga søvnvansker gjennom flere år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...