Gå til innhold

Er det noe vits i å søke

Anbefalte innlegg

Skrevet

På stilling som miljøterapeut/vernepleier når jeg kun er helsefagarbeider? Innehar alle egenskaper som trengs og det er en jobb jeg virkelig ønsker :/ men er det noe vits i det hele tatt å søke?

Anonymkode: 9e42a...25d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om stillingen er enten miljøterapeut eller vernepleier så er det hvertfall ikke den medisinske biten de er ute etter, så jeg ville søkt!

Anonymkode: e90ee...391

Skrevet

Du har ikke kvalifisert utdanning til stillingen da. Står sikkert i stillingsannonsen også at det kreves bachelorgrad.

Anonymkode: e4f01...b43

Skrevet

Du kan jo sende en søknad, men søker det noen med høyskoleutdanning vil du ikke bli kalt inn på intervju engang.

Man kan ikke være miljøterapeut uten høyere utdanning, da må de i tilfelle forandre stillingen

Anonymkode: 7fc17...478

Skrevet

Søk! Det viser intresse og om du ikke blir innkallet nå så kommer det nok flere sjangser senere. Da ser de at du har søkt før og i mellomtiden kan du øke kompetansen din. 

Alle søknader du skriver  (og eventuelt får avslag på) er også en mulighet til å bedre søknadenedine.

Anonymkode: 501a9...604

Skrevet

Ja, søk. Er vanskelig å få tak i terapauter, og hvis de ikke får søkere som er terapaut, så kan du være den beste kandidaten.

Anonymkode: c8bed...099

Skrevet

Da har jeg søkt,takk dere :) annonsen har vært ute i 3 dager og det sto 0 søknader før jeg sendte inn,står også i annonsen at de kan tilby kurs og etterutdanning :)

HI

Skrevet

Miljøterapeut mener jeg også kan være helsefagarbeider. Det er ikke en utdanning slik som vernepleier. 

Anonymkode: 5118c...67b

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Miljøterapeut mener jeg også kan være helsefagarbeider. Det er ikke en utdanning slik som vernepleier. 

Anonymkode: 5118c...67b

Nei, miljøterapeut er en beskyttet tittel, man må ha høyskoleutdanning som f.eks sosionom.

Du tenker når på miljøarbeider, det er noe annet, da kan man ha fagbrev.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

På stilling som miljøterapeut/vernepleier når jeg kun er helsefagarbeider? Innehar alle egenskaper som trengs og det er en jobb jeg virkelig ønsker :/ men er det noe vits i det hele tatt å søke?

Nei, de krever bachelorutdanning. Står ikke det i annonsen? Du innehar ikke alle egenskaper når du ikke har de rette kvalifikasjonene

Anonymkode: 8b5c8...045

Skrevet

Det er bra å søke. Du kan også tilføye i søknaden at du er interessert i andre stillinger eller å være ringevikar dersom stillingen ikke tilfaller deg. Om du allerede har sendt søknaden ville jeg ha ringt ved fristslutt for å si at du er interessert i eventuelle vikariater eller ringetilkalling (dersom det er akutel for deg)

Anonymkode: 250f9...f9b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, de krever bachelorutdanning. Står ikke det i annonsen? Du innehar ikke alle egenskaper når du ikke har de rette kvalifikasjonene

Nei,det sto ikke noe om bachelor. Sto miljøarbeider/vernepleier eller fortrinnsvis annen relevant 3 årig høyskoleutdanning. Jeg innehar alle de andre kvalifikasjonene mente jeg :)

Hi

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er bra å søke. Du kan også tilføye i søknaden at du er interessert i andre stillinger eller å være ringevikar dersom stillingen ikke tilfaller deg. Om du allerede har sendt søknaden ville jeg ha ringt ved fristslutt for å si at du er interessert i eventuelle vikariater eller ringetilkalling (dersom det er akutel for deg)

Anonymkode: 250f9...f9b

Takk for tipset,det skal jeg gjøre! :)

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei,det sto ikke noe om bachelor. Sto miljøarbeider/vernepleier eller fortrinnsvis annen relevant 3 årig høyskoleutdanning. Jeg innehar alle de andre kvalifikasjonene mente jeg :)

Hi

Men du er jo uansett ikke kvalifisert når du ikke har 3-årig høyskoleutdanning

Skrevet

Selvfølgelig kan du søke, men du vil neppe få jobben når du ikke er kvalifisert

Anonymkode: 2eb99...3ae

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du er jo uansett ikke kvalifisert når du ikke har 3-årig høyskoleutdanning

Virker på HI som om det sto "ønskelig" med høyskoleutdanning. Da er det ikke et absolutt krav. Mye bedre å søke en gang for mye enn en gang for lite!

Anonymkode: 22d36...eb2

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Virker på HI som om det sto "ønskelig" med høyskoleutdanning. Da er det ikke et absolutt krav. Mye bedre å søke en gang for mye enn en gang for lite!

Anonymkode: 22d36...eb2

Sto miljøarbeider/vernepleier eller fortrinnsvis annen relevant 3 årig høyskoleutdanning.

Hi skriver jo ikke noe om at det sto ønskelig.

Skrevet

Hi

Sto det miljøterapeut eller miljøarbeider? 

For å kunne kalle seg miljøterapeut må man ha treårig høyskole. Vet om både lærere, sosionomer og barnevernspedagog som har slike stillinger, men tre år på høyskole er et krav. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...