Gå til innhold

Til alle som sliter med gjeld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med gjeld fra jeg var 18 (!). Ble sammen med en som var 5 år eldre. Ikke for å gi han all skylda, men han tok opp lån på lån på den tiden, da vi flyttet sammen fikk han meg til å ta opp lån på lån for å betale ned hans. Så ble han arbeidsledig og ingenting ble betalt på mange år.

Nå er han eksen min.. Etter 20 år var det null forbedring. Han er ikke kredittverdig lenger, og tar ikke tak. Han kjøper mye tull på nett i stedet for å betale for seg. Det største "taket" jeg gjorde var å kaste ham ut. Etterpå var det Ingen som drog meg ned lenger, og nå har jeg fått tatt skikkelig tak i problemene. Dessuten har jeg fått meg en godt betalt jobb nå.

I dag har jeg ringt og fått flere avtaler (mange er betalt ned) og betalt regninger jeg ikke har betalt før fordi jeg rett og slett ikke har hatt penger igjen på kontoen. Jeg får en enorm mestringsfølelse av dette. Jeg føler meg skikkelig bra! Er flere år før jeg er kvitt anmerkninger, men nå er det under kontroll. Kan hente posten nå, og faktisk åpne brevene. Det har jeg ikke orket før pga det alltid var nye krav jeg ikke kunne betale. Deilig! 

MJeg ville bare gi litt mot til dere som sliter med å ta tak. Det er et vanskelig steg å ta. Det er skummelt å ringe inkassoselskap. Heldigvis kan man sende Mail også, men nå tør jeg å ringe. De er jo hyggelige og hjelpsomme :) Ikke sure og sinte fordi jeg skylder de penger. ;) 

Anonymkode: ad51a...8fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også i prosessen med å rydde opp etter meg selv. Er flere år til jeg er ferdig, men om ti år håper jeg å være kredittverdig igjen. 

Anonymkode: 8396a...293

Skrevet

Samme her! får hjelp av nav og håper på å få gjeldsordning. Gud som jeg angrer på 20 årene og dumme,korttenkte valg 😐

Anonymkode: 78524...bb9

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme her! får hjelp av nav og håper på å få gjeldsordning. Gud som jeg angrer på 20 årene og dumme,korttenkte valg 😐

Anonymkode: 78524...bb9

Så fint om du får gjeldsordning, så kan fellesskapet betale for dine korttenkte valg i 20-åra!

Anonymkode: a7efc...3e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...