Gå til innhold

Flere med 3.5 åringer som fortsatt går med bleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver oss nå med avvening mens vi er på ferie, men han virker ikke klar. Kan sitte litt på potta uten at det kommer noe. Derimot tisser og bæsjer i trusa. Kan tilføye at han generelt har vært forsinket i utviklingen, men ser ut som om han tar igjen det meste.

Anonymkode: dafb7...eff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er snart tre og bruker bleie. Hun har null interesse av å prøve. Hun vet hva vi gjør på do og vi prater om det men hun vil ikke prøve. Selvom storesøster som er hennes helt vil hun ikke prøve. (Storesøster sluttet da hun var to, hadde nattbleie til hun var tre) Har forsøkt do-ring og potte men hun vil ikke, blir rasende. Tar vi på truse gjør hun i trusa og sier i fra, så jeg har bare tatt på bleie igjen. Hun er IKKE klar.

Helsestasjonen sa dette ikke var unormalt, noen barn er trege på dette. 

Må nevne at hun aldri har villet ha hjelp til noe. Lærte seg å sitte, stå og gå på egenhånd. Hjalp vi henne så ble hun sint og satt seg ned/la seg ned. Hun er helt normalt utviklet på alle områder, og er langt fremme på enkelte ting. Hun er bare veldig selvstendig, til både glede og frustrasjon.

Jeg tenker det er med å slutte med bleie som alt annet, hun vil styre det selv. 

Jeg selv sluttet tidlig med bleie, men hadde ofte uhell. Min søster var 3,5 år. Sa en dag til mamma, nå skal jeg ikke bruke bleie mer og var renslig fra samme dag. 

Jeg hadde ikke stresset med det, kanskje tatt det opp med legen for å utelukke at det er noe annet. Jeg er helt avslappet, selvom det hadde vært deilig å slippe den bleia nå. 

Anonymkode: d5baa...448

Skrevet

Var gutt blir fire i august og sluttet nå. Han har plent nektet å røre potte, do og truse. Ble hysterisk grining når vi tok det opp, så vi lot det ligge. Denne uken sa han plutselig at han var ferdig med bleie, og ville begynne med truse. Han går på do og passer på, og har ikke hatt et uhell siden han begynte, ikke en gang på natten. Han trengte rett å slett å bli trygg og klar for det, og vi lot ham bli det! 

Anonymkode: b8605...1e5

Skrevet

Vår jente på snart 4 bruker fortsatt bleie både i barnehagen og på natten. Hun nekter å gå på do i barnehagen - sier det er skummelt og at hun faller oppi doen. Og hun nekter å bæsje i annet enn bleia, og det skjer bare om natta når hun sover. Ikke bare-bare...

Anonymkode: d316a...53b

Skrevet

La barnet vente til det er klar 😊Det handler mye om mestringsfølelse her, ikke hva andre foreldre syns. Vi har en fra syd Amerikai familien, hun tvinger barna å slutte når de er 2 år, og de får kjeft hvis det går galt. Nå har barnet hatt uvi så mange ganger, at de tror det er noe feil med barnet. Jeg tror det er psykisk. At barnet holder seg og kvier seg til å gå på do. Ja, de får hjemmebesøk av kommunen 😊

Anonymkode: 7a310...101

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...