Gå til innhold

bleieslutt, var det dumt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en fireåring som ikke tør å bæsje i do. Har gått med truse i 5 dager nå, null avføring. Fikk bleie for å få ut noe. Var det er kjempe-tilbakeskritt, eller er det bedre enn forstoppelse? Håper jeg ikke må starte fra begynnelsen igjen.

Noen med erfaring om hvor lenge det tar med regelmessig dotrening daglig før de bæsjer i do? Andre tips til meg?

Anonymkode: 4b712...42f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Guttungen her bæsjet i bleie en godt stund etter "bleieslutt". Måtte få på bleie for å bæsje en gang om dagen, han fikk det rett og slett ikke til sittende på en do.

Men vi øvde ofte på do, det som fungerte her var i tillegg til å øve, ha en myk barne do-ring på doen og en krakk under så han fikk god støtte til beina. Lokket også med klistremerker, et per gang det ble avføring i do og etter 3 en gave, så etter 5 en gave og vips var koden knekt :)

Det er ikke så uvanlig at de sliter med å bæsje i do, men det kreves tålmodighet og øving for å få det til.

Anonymkode: 53da7...560

Skrevet

Fikk tips fra sykehuset. Har en med kronisk forstoppelse. En høy krakk under beina slik at knærne er høyt opp. Dette er en naturlig stilling å bæsje i, rumpa skal nesten være det laveste punkt. 

Jeg hadde liten tro men det fungerte etter to/tre forsøk. 

Anonymkode: 2aeba...0be

Skrevet

Vår måtte også bæsje I bleie etter bleislutt. Men det var fordi hun ikke turde bæsje på potte. Vi fikk henne til å sitte på potta med bleie å bæsje, og siden hun klarte det forstod vi at det kun gikk på å tørre. Etter mye prøving uten bleie på potte, tok jeg å klippet hull i en bleie uten at hun så det, og vips så hadde hun faktisk bæsjet i potta. Dette gjorde vi flere ganger. Hun visste om hullet de siste gangene, men ble gradvis vandt med å bæsje på potta. Og en dag hadde vi ingen bleie med hull i. Nå gjenstår å bæsje på do. Tisser i do og bæsjer på potta. 

Anonymkode: 885f9...095

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...