Gå til innhold

Babynest, no or go?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ikke med første, savnet det heller ikke. Men om noen kan fortelle forskning eller hvorfor det er bra for baby og hvor slike kan kjøpes blir jeg glad.

Anonymkode: 45d9d...66f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 3 barn som alle er født før disse kom på markedet. Hadde trengt det til minste, hun var veldig urolig. Rullet sammen tepper og la rundt henne for at det skulle bli lunere, men hadde vært genialt å ha et babynest. Skulle jeg hatt flere barn nå, hadde jeg absolutt kjøpt!!

Anonymkode: 57f95...594

Skrevet

Babynest kan øke faren for krybbedød, det samme gjelder sengekant. 

Anonymkode: e661d...628

Skrevet

No. Pga det som står i linken.

Anonymkode: 94c86...9d7

Skrevet

Jeg har planer om å kjøpe. Hadde ikke på førstemann, men kunne tenke meg å ha et til bruk på dagtid (feks i sofaen), og små lurer. Evt å ligge i på badet når jeg dusjer osv

(Basert på linken så er det kun kontraindisert å ha feks som soveplass i seng/vogn/til natt, og Ok når man følger med) 

Anonymkode: 812a5...a07

Skrevet

NO, pga økt fare for krybbedød. 

Har heller ikke sengekant. 

Og jeg ignorerer ikke disse anbefalingene bare fordi de er så søte, eller at barneromsbildene blir finere på insta...

Anonymkode: 6ad14...b5d

Skrevet (endret)

Babynest, Dockatot, sammenrullede håndklær osv er absolutt IKKE trygge for babyer. Alt mykt i babyens seng øker risikoen for krybbedød, men ikke bare det - hvis babyen snur seg på siden eller magen kan den kveles.

Å sove på en fast madrass uten leker, puter, tepper, dyner, osv, reduserer risikoen for krybbedød så mye at man ikke trenger å bekymre seg for det, og eliminerer risikoen for kvelning. En baby som snur seg og blir liggende med fjeset ned på en hard, sikkerhetsgodkjent madrass, vil fremdeles kunne puste.

Endret av Pobie
Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har planer om å kjøpe. Hadde ikke på førstemann, men kunne tenke meg å ha et til bruk på dagtid (feks i sofaen), og små lurer. Evt å ligge i på badet når jeg dusjer osv

(Basert på linken så er det kun kontraindisert å ha feks som soveplass i seng/vogn/til natt, og Ok når man følger med) 

Anonymkode: 812a5...a07

Dette stemmer ikke. Krybbedød kan skje selv om man holder øye med babyen. Å sove mykt kan føre til en kink i luftrøret, og babyer (spesielt yngre enn 4 mnd) har syltynne, myke luftrør hvor den  minste kink kan føre til oksygenmangel. Babyer som ligger mykt kan kveles på under ett minutt, mens det ser ut som om de bare sover godt.

Skrevet
18 timer siden, Pobie skrev:

Dette stemmer ikke. Krybbedød kan skje selv om man holder øye med babyen. Å sove mykt kan føre til en kink i luftrøret, og babyer (spesielt yngre enn 4 mnd) har syltynne, myke luftrør hvor den  minste kink kan føre til oksygenmangel. Babyer som ligger mykt kan kveles på under ett minutt, mens det ser ut som om de bare sover godt.

Så i et babynest, feks Sleepyhead, hvor baby KUN kan sove på rygg, hvordan tenker du at luftrøret skal komme i klem?

Anonymkode: d0fdf...681

Skrevet

Vi har brukt til minien vår siden han ble født (brukte allerede på sykehuset) :)    han er nå 14 mnd og bruker det enda (Y) så jeg vil si GO

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så i et babynest, feks Sleepyhead, hvor baby KUN kan sove på rygg, hvordan tenker du at luftrøret skal komme i klem?

Anonymkode: d0fdf...681

Fordi babyen ligger ikke flatt, og når babyens hode presses framover eller ligger bakover, dvs ikke 100% flatt, kan dette forårsake en kink i luftrøret.

Derfor skal babyer ikke sove på madrass laget for voksne, eller på sofaen, eller på puter, osv. Alle disse er for myke og/eller ikke helt flate. Babyer skal ligge hardt og flatt. Det er en grunn til at madrasser laget for babyer og matten i reisesenger er ganske harde.

Skrevet

min sønn elsket det og sov ikke uten, men passer selvsagt alltid på han, utenom natta, hadde den fra han var 4 uker til ca 5mnd, da vokste han ut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...