Gå til innhold

Hjertelyd borte uke 21

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved hjelp av doppler har jeg hørt hjertelyd i mange uker, hver gang. Nå har jeg prøvd 4 ganger siden i går, og jeg finner den ikke igjen. Jeg vet jeg har morkaken fremme, kan det hende babyen bare ligger gjemt bak den? Pga morkakens plassering er det også vanskelig å vite om jeg kjenner spark, men jeg tror noe beveger seg der inne. Er utenlands, ellers hadde jeg selvfølgelig kontaktet fødeavdeling... Hjelp :( 

Anonymkode: 9271e...2e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med forsikringsselskapet ditt sin medisinske telefon. De kan gi deg råd og eventuelt finne et lokalt sykehus til deg.

Anonymkode: 2db33...778

Skrevet

Jeg ville vurdert å oppsøke lege. For å få ro i egen sjel.

Men jeg har ofte opplevd at både legen og jordmor har slitt med å finne hjertelyden. Selv i uke 35. Den ene gangen sparket barnet mitt slik at hele magen flytta seg, men legen prøvde i flere minutter før hun  fant hjertelyden. Jeg har fått tre barn, og har opplevd at de leter lenge etter hjertelyden på ihvertfall 6 kontroller. Og dette er jo folk som er trente i å finne lyden. Morkaka mi lå bak også, så det gjør det jo enda lettere hos meg enn hos deg. 😊

Anonymkode: 71404...242

Skrevet

Det er egentlig ingenting du kan gjøre dessverre, om det skulle vise seg at hjertelyden virkelig er borte. Med all sannsynlighet er den helt fin, du bare finner den ikke. Prøv å senke skuldrene og slapp av,  det er det beste du kan gjøre både for deg selv og for babyen.  Og legg vekk doppleren. Kast den, selg den, hva som helst.  Hadde du ikke brukt den hadde du vært glad og lett til sinns nå. Istedenfor å bekymre deg over ting du uansett ikke kan påvirke.  Håper det går bra!

Skrevet

Dette er årsaken til at flere fraråder doppler, det er slettes ikke enkelt å finne lyden selv og man blir unødig bekymret. Uansett er det vel strengt talt ingenting å gjøre. 

Anonymkode: 7d0a9...1a8

Skrevet

Jeg var på sykehuset rundt uke 30 og da fant ikke jordmor hjertelyden med doppler før etter 10 minutter. Hos meg var det seteleie og babyens posisjon som gjorde den vanskelig å finne :)

Skrevet

man skal ikke stole på Doppler,så hadde ikke brukt det

Anonymkode: e3bb6...6f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...