Anonym bruker Skrevet 13. juli 2017 #1 Skrevet 13. juli 2017 Hei! Jeg ønsker kun seriøse svar på problemet mitt / det jeg lurer på. Grunnet operasjon er det en mengde matvarer jeg ikke tåler og dermed kaster opp. Har vært og blir nøye fulgt opp. men jeg får i meg for lite næring og her kommer spørsmålet: Når jeg spiser mat jeg ikke tåler så kaster jeg opp, noen ganger med en gang og andre gnager etter noen timer. Det kommer bare men lurte på hvor lang tid det tar fra du har spist til magen fordøyer/ trekker ut næring/ fett fra det du spiser og nei ikke spiseforstyrrelse Anonymkode: 32b77...fc6
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2017 #3 Skrevet 13. juli 2017 Det er jo helst tarmen som trekker næring ut av maten, så det som bare ligger i magesekken har ikke gjort mye nytte for seg. Men det er jo forskjell på næring også, noe tas opp her og noe der, har du prøvd næringsdrikker fra apoteket Anonymkode: 6a693...dea
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2017 #4 Skrevet 13. juli 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jo helst tarmen som trekker næring ut av maten, så det som bare ligger i magesekken har ikke gjort mye nytte for seg. Men det er jo forskjell på næring også, noe tas opp her og noe der, har du prøvd næringsdrikker fra apoteket Anonymkode: 6a693...dea Ja har prøvd de men veldig få av de jeg tåler. Blir enten kjempe kvalm eller kaster opp Anonymkode: 32b77...fc6
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2017 #5 Skrevet 13. juli 2017 Er du fremdeles i ferd med å kartlegge hva du tåler og ikke? Da forstår jeg at du spiser ting du ikke tåler, men hvis du vet hva du ikke tåler så unngår du vel dette? Jeg synes ellers du bør be om å få time til ernæringsfysiolog slik at du kan få hjelp tilpasset din situasjon og utfordringer Anonymkode: 5a9c9...507
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #6 Skrevet 14. juli 2017 Flytende mat blir lettere tatt opp i kroppen, f.eks smoothie, supper og grøt. Anonymkode: 1c3e9...9ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå