Gå til innhold

Lån fra jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i kommune og har behov for å kjøpe ny bil. Får ikke lån i bank pga bet.anmerkninger og lurer på om jeg kan spørre kommunen om lån til bil? Er det noen som har gjort dette?

Anonymkode: 8d03b...0d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tar vel også kredittsjekk?

Anonymkode: 0c199...43f

Skrevet

Ingen som låner ut uten å ta kredittsjekk, så du kommer ikke lenger der enn i banken.

Anonymkode: 53257...5c3

Skrevet

Ok,det viste ikke jeg. De har jo sikkerhet i lønna 🤔

Skrevet

Min eks fikk et lån gjennom tidligere arb.giver. Riktig nok ikke kommunalt og ikke til bil men jeg vet noen arbeidsplasser har slike ordninger. Du kan undersøke på kommunekontoret så slipper du spørre sjefen før du vet om det går. 

Men , veldig dumt å låne penger om økonomien er så dårlig at du ikke kan gjøre opp gamle inkassosaker. Hvis du bor sånn til at du kan reise kollektivt eller samkjøre med kollegaer så vil jeg råde deg til å gjøre det og betale ut gammel gjeld. 

Anonymkode: 74077...76d

Skrevet

Kommuner låner ikke ut til privatpersoner. Da må du eventuelt høre med klp.

Anonymkode: 59192...c02

Skrevet

Jeg har sendt mail og spurt så får vi se :) Driver å ordner opp i gjelden og betaler ned hver mnd,men tar tid. Totalt avhengig av bil,kommer meg ikke på jobb uten :)

HI

Skrevet

Ta buss og bruk pengene du hadde betalt i billån hver måned til å betale gjeld. Fy fader hvor flaut å spørre arbeidsgiver om lån når du ikke kan få i banken. Så lavt hadde jeg aldri sunket. 

Anonymkode: 3750c...6de

Skrevet

Her får en enkelt lån av arbeidsgiver. Har benyttet meg av det ett par ggr.  De krever at hele lånet betales i løpet av 10 mnd (betalingsfri juli og desember) Er jo ett trygt lån å go for arbeidsgiver. De trekker jo rett av lønna

Anonymkode: 65258...c63

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her får en enkelt lån av arbeidsgiver. Har benyttet meg av det ett par ggr.  De krever at hele lånet betales i løpet av 10 mnd (betalingsfri juli og desember) Er jo ett trygt lån å go for arbeidsgiver. De trekker jo rett av lønna

Jobber du i kommune? :)

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om du må betale ned hele lånet på 10 mnd blir det ikke rare bilen da.... 

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jobber du i kommune? :)

Nei, men i ett stort firma. Tenkte kanskje kommunen også kunne trekker rett av lønna

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om du må betale ned hele lånet på 10 mnd blir det ikke rare bilen da.... 

Kan få en greit bil til en grei pris da

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ta buss og bruk pengene du hadde betalt i billån hver måned til å betale gjeld. Fy fader hvor flaut å spørre arbeidsgiver om lån når du ikke kan få i banken. Så lavt hadde jeg aldri sunket. 

Jeg er ikke HI, men jeg vet uansett at ikke alle har bussforbindelser som i tjukkeste Oslo. 

Her jeg bor hadde jeg ikke greid meg uten bil, da jeg begynner på jobb 0800. Det er kun en buss som går forbi (uten om ferier) og det er skolebussen, og jeg hadde ikke rukket neste buss videre før 0820. Hjemover hadde jeg ikke kommet før 1925 :)

Anonymkode: 73d42...f5b

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo enda lavere å ikke komme seg på jobb så man må på sosialen for å overleve da.... Det er slett ikke alle som kan ta buss til jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...