Gå til innhold

Tips til detox som virker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har etter fødsel slitt med enormt søtsug, og dyttet i meg alt  for mye shait.. Må komme meg inn på rett spor igjen, og skulle  gjerne prøvd noe som renser ut litt slagg i kroppen, og vann og sånn... Ikke nødvendigvis en skikkelig utrensking kur, vet ikke hvordan det funker... Men er det noen tabletter eller noe eg kan ta, som faktisk funker, som renser kroppen litt? Og som eg kan bruke når eg ammer uten at det er skummelt for småen? Min bror har drukket detox te, for å få borrelia ut av kroppen, og sier det funker.. Men eg takler ikke te... 😉 

Anonymkode: 5d031...0cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du legger om til et lavkarbo-kosthold vil kroppen drenere ut mye vann. Viktig å kosttilskudd i starten da kroppen også mister mye mineraler. Viktig å merke seg at hvis man begynner å spise høykarbo igjen vil kroppen binde mer vann. Les deg opp på lavkarbo. I gruppa "Spør Thor" på Facebook er det mye nyttig info. 

Anonymkode: 721a9...c0c

Skrevet

Ser at du ammer nå. Da ville jeg ventet til jeg var ferdig med ammingen med å gå over til lavkarbo. Ville heller byttet ut søtsaker med grønnsaker og bær hvis du klarer det. 

Anonymkode: 721a9...c0c

Skrevet

Dr. Hyman 10 day detox. Jeg gikk med 5 kilo på 10 dager. Bare sunn mat og ingen sult. 

Anonymkode: 9687b...369

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har etter fødsel slitt med enormt søtsug, og dyttet i meg alt  for mye shait.. Må komme meg inn på rett spor igjen, og skulle  gjerne prøvd noe som renser ut litt slagg i kroppen, og vann og sånn... Ikke nødvendigvis en skikkelig utrensking kur, vet ikke hvordan det funker... Men er det noen tabletter eller noe eg kan ta, som faktisk funker, som renser kroppen litt? Og som eg kan bruke når eg ammer uten at det er skummelt for småen? Min bror har drukket detox te, for å få borrelia ut av kroppen, og sier det funker.. Men eg takler ikke te... 😉 

Ikke for å disse din bror,  men man blir ikke kvitt borreliose med te... Du kan, siden du ammer, drikke sitronvann?  Eller eplecidereddik?

Anonymkode: c55b3...91a

Skrevet

Det er helt unødvendig med detox! Kroppen renser seg selv hvis du spiser sunt og trener. Prøver du f.eks grovkarbo-kosthold og 3-6 trilleturer i uka (evt annen og hardere trening, spørs hvor lenge det er siden fødsel?) + 1-2 styrkeøkter (gjerne hjemme, kan bruke baby som vekt), så blir du kvitt vann og dritten ganske raskt. Pass på å begrense både salt og sukker (karbohydrater),  det binder vann i kroppen. 

Men husk at dette er ikke tiden for slanking! Ammer du går giftstoffene fra fettcellene dine over i melka hvis du går ned for fort. 1-2 kg pr mnd er anbefalt vektnedgang under amming (hvertfall fullamming).

Anonymkode: 05325...dee

Skrevet

Detox er bare tull.

Men om du kutter ut sukker og raske karbohydrater, spiser grovt og grønt, drikker vann så føles kroppen fort mindre oppblåst og full av dritt

Du kan jo starte dagen med et stort glass vann med sitron i, og avslutte med et krus grønn te. Begge deler er bra for kroppen.

Anonymkode: 9131a...aa0

Skrevet

IKKE begynn med detox når du ammer. Som flere andre sier, for de fleste er ikke detox nødvendig.

Det som er viktig for deg (og babyen din) er at du tar kontroll over kostholdet ditt. Ha fokus på å spise sunt på en måte som holder blodsukkeret ditt stabilt, og spis mye grønnsaker og ren mat. Få i deg nok riktig fett!

Hvis du gjør dette så vil du raskt miste den følelsen du nå har i kroppen, søtsug og behov for å "rense" kroppen. Spiser du riktig vil søtsuget forsvinne, og kroppen din vil med nok og riktig sunn mat detoxe seg selv.

(Om din bror tar medisiner for borreliosen sin, da kan han nok ha noe nytte av en te som støtter avgiftning av kroppen, men det skal gjøres riktig, og det er ikke noe du har behov for å gjøre.)

Anonymkode: 40b81...245

Skrevet
På 13.7.2017 den 0.09, Anonym bruker skrev:

Ikke for å disse din bror,  men man blir ikke kvitt borreliose med te... Du kan, siden du ammer, drikke sitronvann?  Eller eplecidereddik?

Anonymkode: c55b3...91a

Han går på mye medisiner i tillegg... Og gått på de i over ett år... Det skal bare hjelpe å få fart på sakene og rense kroppen ... 😉 må prøve det som prøves kan.. Men ser den kan misforståes... Han blir ikke kvitt borreliaen med bare den nei... 😉 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han går på mye medisiner i tillegg... Og gått på de i over ett år... Det skal bare hjelpe å få fart på sakene og rense kroppen ... 😉 må prøve det som prøves kan.. Men ser den kan misforståes... Han blir ikke kvitt borreliaen med bare den nei... 😉 

Og hjelper sitronvann? For hva da? Og eplecidereddik? 

Skrevet

Hvis ikke kroppen din detoxer seg selv, anbefaler jeg deg å oppsøke lege asap. Det kan tyde på lever-problemer.... 

Anonymkode: 3e5b1...eff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...