GÃ¥ til innhold

Hvilke triks kan hunden din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken rase er det? 😀

Anonymkode: 4ba7d...53a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Triks og triks, men har en border collie gutt som går klasse 2 i lydighet og klasse 1 i rally lydighet, 
ellers så kan han sitte bamse, gå slalom mellom beina mens vi går bort over, gi labb. 

Anonymkode: fa297...d3b

Skrevet

Boxer. Kan sitt, ligg, rull rundt, gi labb og hopp. :) Ellers er hun suveren i apport.. Hehe :) 

Skrevet

Han er best på å stjele mat fra ungene! 

Ellers kan han innkalling (veldig god på det da dette er de viktigste for meg)

Stå (fryse det han holder på med)

Slalom mellom beina mine mens jeg går. 

Han er god i feltsøk. (Finne gjemte gjenstander)

Spor (blodspor)

Ellers er han litt håpløs. Syv år og virker å mene at gamle hunder glemmer oppdragelse. 

Men han gjør et godt inntrykk på folk, han er litt reservert og fremstår ekstremt lydig når man ikke kjenner han. Han kan mange beskjeder. Høyre, venstre, frem, gå bak, vent og ikke så fort. 

Har en Australias shepherd. 

Anonymkode: 877d3...2d7

Skrevet

Helt vanlig dagligdags lydighet, som å komme på innkalling, sitt, dekk, stå, gå pent i bånd...

Jeg har lært den høyre og venstre, veldig praktisk fordi vi går en del på ski og når du kommer i full fart mot et løypekryss med hunden foran er det veldig praktisk å kunne fortelle hvor den skal gå. 

Så har jeg lært den "gå rundt", som rett og slett betyr at hvis den går på den andre siden av en skiltstolpe, et tre eller hva som helst, så må den stoppe og gå tilbake for at ikke båndet skal henge seg fast. Og for at jeg skal slippe å gå ut i grøfta for å følge etter rundt skiltet.

Ellers kan den noen mer eller mindre unyttige sirkustriks som å sitte bamse, ligge død, rulle rundt og lukke skapdører.

Vi bor på gård, og den er med på saueoppsyn og sauesanking. Den kan samle en liten flokk sauer og drive dem dit vi vil, den kan settes igjen et sted der vi vil sauene skal svinge og "møte flokken", som vi sier, dvs styre dem på rett vei. Og den er god på å finne dyr når de er i tett skog og er vanskelige å se.

Lapphund.

Anonymkode: 10c59...de3

Skrevet

Han er samojed/border collie

han kan ; stopp , slipp ,vent og hit ( det viktigste) 

så kan han litt gøye triks : PANG! (Slenger seg ned og ruller på rygg) 

Er du flau? ( hopper opp med forlabbene på armen og gjemmer hodet mellom) 

danser på bakbena og snur seg i ring.

balanserer ting på snuten 

ellers det vanlige : sitt, legg deg, på plass og forsiktig 

Han liker også å finne ting som vi gjemmer.

Skrevet

Broder collie. Gjør alt han får beskjed om.

Blant annet: Slå av lyset, putte i vaskemaskina, ta ut av vaskemaskina, bærer hva det enn er enten det er nøkler eller post, gå slalåm mellom beina, gå 8 mellom beina, gå sikksakk mellom beina mens jeg går, går til høyere/venstre/rett frem/rygger/snurrer når jeg bruker håndtegn eller stemme, bjeffer på kommando, når jeg sier "rydde" så blir hundeleker lagt i levekårene.

Av showing er det blant annet dansing, gjette hvilken hand eller kopp jeg har gjemt go'biten i, jeg sier "Pang" og hunden kaster seg på rygg ned beina rett til værs og spiller død.

Vunnet de forskjellige lydighetskonkurransene. Flink på sau. En helt utrolig hund som gjør absolutt alt den får beskjed om. 

Anonymkode: 1630a...723

Skrevet (endret)

Vi har en valp på 3,5 måneder så er naturlig nok begrenset hva hun kan. Det er blanding av labrador og golden retriever.

Men hun kan sitt (hvis hun er i humør til det) og kommer som oftest på innkalling. "Vent" har hun også lært seg. Men vi har en lang vei å gå😅

Hun skal bare være en "vanlig" gårdshund. Så ikke store planer om å lære henne mange triks, men generelt god lydighet. 

Endret av Solstråle92
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Broder collie. Gjør alt han får beskjed om.

Blant annet: Slå av lyset, putte i vaskemaskina, ta ut av vaskemaskina, bærer hva det enn er enten det er nøkler eller post, gå slalåm mellom beina, gå 8 mellom beina, gå sikksakk mellom beina mens jeg går, går til høyere/venstre/rett frem/rygger/snurrer når jeg bruker håndtegn eller stemme, bjeffer på kommando, når jeg sier "rydde" så blir hundeleker lagt i levekårene.

Av showing er det blant annet dansing, gjette hvilken hand eller kopp jeg har gjemt go'biten i, jeg sier "Pang" og hunden kaster seg på rygg ned beina rett til værs og spiller død.

Vunnet de forskjellige lydighetskonkurransene. Flink på sau. En helt utrolig hund som gjør absolutt alt den får beskjed om. 

Anonymkode: 1630a...723

Det er en fin rase! De er så lettlærte og velvillige. 

Min er jo blanding , men merker mye collie i ham. 

Skjønner så mye! Og han er veldig opptatt av å samle flokken om vi aller er ute på tur og ungene løper litt rundt😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...