Gå til innhold

Jeg trives ikke sammen med mannen..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så kjipt!

Flere i samme situasjon?

Orker ikke tanken på samlivsbrudd. Men vi har det ikke gøy sammen, vi har ikke sex og vi er sjelden enig om hvordan vi skal prioritere tiden vår.

Han jobber mye hjemmefra, og det er faktisk mindre krevende å være alene med barnet enn at vi er sammen.

Men vi er ikke direkte uvenner.. og det er bra for barna å ha oss samlet og ett sted å bo, tror jeg. Tenker også at vi kan gange problemene med 10 dersom vi etablerer oss med bonusfamilier på hver vår kant..

Anonymkode: e0651...6a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er mye fra hverandre, dere har ingen fysisk nærhet eller sex - ikke rart dere sklir fra hverandre! Hudkontakt, fysisk kontakt  og sex øker mengden av tilknytningshormoner i kroppen. Når dere har kuttet dette så sklir dere lenger og lenger fra hverandre.

Ta ansvar for forholdet, gå i parterapi, gå til sexolog, finn tilbake til hverandre. Det kommer ikke av seg selv, dere må jobbe med det. Og ikke minst må dere prioritere forholdet og hverandre - da kan dere igjen trives sammen, ha det morsomt sammen og ha god sex sammen.

Fortsetter dere som nå ender det ikke bra uansett, da dør forholdet deres en sakte død, og slik du beskriver det er det ganske sengeliggende allerede, det forholdet ;)

Anonymkode: 11b77...e01

Skrevet

Jeg har det som deg.

Anonymkode: 1982b...480

Skrevet

er ikke vits og sutre her ,da gjør du noe med det

Anonymkode: 7230c...a66

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere er mye fra hverandre, dere har ingen fysisk nærhet eller sex - ikke rart dere sklir fra hverandre! Hudkontakt, fysisk kontakt  og sex øker mengden av tilknytningshormoner i kroppen. Når dere har kuttet dette så sklir dere lenger og lenger fra hverandre.

Ta ansvar for forholdet, gå i parterapi, gå til sexolog, finn tilbake til hverandre. Det kommer ikke av seg selv, dere må jobbe med det. Og ikke minst må dere prioritere forholdet og hverandre - da kan dere igjen trives sammen, ha det morsomt sammen og ha god sex sammen.

Fortsetter dere som nå ender det ikke bra uansett, da dør forholdet deres en sakte død, og slik du beskriver det er det ganske sengeliggende allerede, det forholdet ;)

Anonymkode: 11b77...e01

Så "enkelt" er det da virkelig ikke! Når man alltid har totalt forskjellige meninger og ønsker for hvordan man ønsker å leve livet så hjelper det ikke med masse sex, altså. Det har jeg ingen tro på.

Vi har det på samme måte, HI. Vi har totalt forskjellige ønsker, og det gjør det vanskelig å trives sammen da en alltid må fire og gjøre ting man ikke har lyst til. Det kommer særlig frem nå i ferietid, syns jeg.

Anonymkode: 1c566...86f

Skrevet

Hva har du forsøkt for å endre dette?

Anonymkode: e14aa...92e

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så "enkelt" er det da virkelig ikke! Når man alltid har totalt forskjellige meninger og ønsker for hvordan man ønsker å leve livet så hjelper det ikke med masse sex, altså. Det har jeg ingen tro på.

Vi har det på samme måte, HI. Vi har totalt forskjellige ønsker, og det gjør det vanskelig å trives sammen da en alltid må fire og gjøre ting man ikke har lyst til. Det kommer særlig frem nå i ferietid, syns jeg.

Anonymkode: 1c566...86f

Du gir det jeg skrev en annen mening enn hva jeg faktisk skrev. Poenget er at man må jobbe med forholdet og ikke tillate at man sklir så langt fra hverandre, man må kommunisere og finne noe felles, kompromisser etc. Og hvis man samtidig da er bevisst å gi hverandre en klem, stryke på, massere noen stive skuldre, ligge tett og kanskje til og med ha sex, da øker også tilknytningsnivåene i kropen, noe som igjen gjør at man er mer tilbøyelig til å ville kjempe for forholdet. Når det har gått så langt at man ikke har fysisk kontakt med den man bor sammen med, da er det lite trolig at man er like villig til å gjøre det som skal til for å redde forholdet, finne tilbake til hverandre.

Nærhet øker mengden tilknytningshormoner i kroppen, det er fakta, enten du tror det eller ikke.

Enten så tar man ansvar for å ha et godt forhold, jobber med forholdet på alle plan, eller så kan man like godt gå fra hverandre fremfor å ødelegge lære barna at et forhold ikke skal bestå av nærhet, samhold, interesse.

Anonymkode: 11b77...e01

Skrevet

Takk for alle svar 😊

Følelsene på det romantiske planet er borte. Men jeg er fortsatt glad i ham.

Vi har det for det meste greit.

Jeg vet ikke om man kan forvente noe mer etter 15 år.. det er ikke mange par vi kjenner som virker så veldig nærme hverandre, egentlig. 

HI

Anonymkode: e0651...6a6

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar 😊

Følelsene på det romantiske planet er borte. Men jeg er fortsatt glad i ham.

Vi har det for det meste greit.

Jeg vet ikke om man kan forvente noe mer etter 15 år.. det er ikke mange par vi kjenner som virker så veldig nærme hverandre, egentlig. 

HI

Anonymkode: e0651...6a6

Jo, man kan forvente mer etter 15 år. Jeg har vært sammen med mannen i 15 år og vi har det ikke slik du beskriver. Jeg hadde ikke orket å leve i et slik forhold.

Enten må dere jobbe for forholdet ellers gå hver deres vei.

Anonymkode: 662f8...54a

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar 😊

Følelsene på det romantiske planet er borte. Men jeg er fortsatt glad i ham.

Vi har det for det meste greit.

Jeg vet ikke om man kan forvente noe mer etter 15 år.. det er ikke mange par vi kjenner som virker så veldig nærme hverandre, egentlig. 

HI

Anonymkode: e0651...6a6

Jeg kjenner flere par som har vært sammen 20-30 år (ja, noen av dem traff hverandre tidlig og nærmer seg 50 nå). De har jobbet med forholdene sine hele veien, aldri tatt forholdet for gitt, ikke alle har hatt det like lett i perioder, men begge i de parene har vært villig til å jobbe med forholdene. De har beholdt romantikken og sexlivet og de har masse omtanke for hverandre og er opptatt av at de begge skal ha det godt i forholdet.

Om du ikke forventer noe annet enn et dårlig og sexløst forhold etter 15 år så er det ikke rart du har det heller.

Du er fortsatt glad i ham - kom dere til parterapi og se om dere kan finne tilbake til kjæresteforholdet, om begge ønsker det og er villig til å jobbe for det, da er det mulig.

Anonymkode: 11b77...e01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...