Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #1 Skrevet 12. juli 2017 Hvor ofte veier du deg? Jeg klarer ikke å la være å veie meg hver dag. Er nok litt spiseforstyrra etter en slankeoperasjon for et år siden. Er livredd for å gå opp i vekt, og bli en tjukkas igjen slik jeg var før. Hvis vekta går litt oppover justerer jeg matinntaket dagen etter, så jeg går ned igjen til der jeg ønsker å være. Men det er jo ikke bra å holde på slik. Jeg blir helt forstyrret i hodet av det. Jeg spiser vanlig mat, og litt sjokolade et par ganger i uka. Jeg prøvde å sette vekk vekten i kjelleren, men gikk og hentet den igjen dagen etter. Nå er vi på ferie, og vekta er selvsagt med i bagasjen. Jeg snakker ikke om vekt til mannen min og barna. Jeg sliter i det stille. Er det mulig å bli kvitt spiseforstyrrelser? Hadde det som feit også, men da overspiste jeg og tok slanketabletter og avføringsmidler, og spiste enda mer. Anonymkode: 04c0b...7ab
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #3 Skrevet 12. juli 2017 Veier meg stortsett 2x pr dag nå for tiden. Men det er fordi jeg digger vekta mi 😂😂 Og for å passe på at den ikke går opp. Har ingen problem med å droppe veiinga, har ikke med meg vekta på ferie. Jeg er nok litt for opptatt av vekta mi, men har ingen spiseforstyrrelse. Bare forstyrrelser når jeg spiser 😂🙄 Jeg har perioder hvor jeg ikke veier meg, går i bølgedaler hvor opptatt jeg er av den. Jeg sliter mest med at jeg ikke helt ser at jeg ikke lengre er tjukk, og derfor bruker jeg nok vekta som en bekreftelse på at jeg faktisk veier det jeg veier, og ergo neppe kan være tjukk. Jeg har gått ned i vekt med egeninnsats og er kjempestolt. Jeg veier mindre nå enn på ung.skolen, og selv om alderen er dobla siden den gang er formen bedre enn noen sinne. Nå har jeg holdt vekta i 6mnd, og etter sommeren skal jeg ned til målet som jeg satte meg i fjor. Har to kilo igjen, men vil nyte sommeren 😃 Uten å tenke ja-mat og nei-mat, mengder osv. Anonymkode: 1e011...8ba
sug lut Skrevet 12. juli 2017 #4 Skrevet 12. juli 2017 Samme tid hver uke. Unntatt når jeg er ekstra godt fornøyd, da kan jeg gjerne veie meg hver dag selv om jeg vet det er tull.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #5 Skrevet 12. juli 2017 Akkurat samme som deg HI og av samme årsak. Jeg er på ferie nå uten vekt og stresser ikke, så har det nok ikke like ille som deg. Men selvsagt livredd for å legge på meg, det ser jeg jo at er mulig så må veie meg hver dag for å passe på. Jeg legger på meg når jeg ikke spiser nok, som er en virkelig utfordring i varmen nå (syden) så regner med jeg veier noen kilo mer når jeg kommer hjem Anonymkode: d0c7f...e6c
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #6 Skrevet 12. juli 2017 Jeg kastet ut vekta for 15år siden Følger heller med på klesstrørrelse og fasong og tilpasser trening/diett deretter. For da stresser jeg mindre. Vet at velten ligger rundt 50kg, men med vekt så kunne noen få kilo opp eller ned irritere meg -Og nå er det deilig å ikke vite Tallet betyr jo egentlig nada for meg, det er fasongen min jeg liker. Anonymkode: 37cba...b09
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #7 Skrevet 12. juli 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kastet ut vekta for 15år siden Følger heller med på klesstrørrelse og fasong og tilpasser trening/diett deretter. For da stresser jeg mindre. Vet at velten ligger rundt 50kg, men med vekt så kunne noen få kilo opp eller ned irritere meg -Og nå er det deilig å ikke vite Tallet betyr jo egentlig nada for meg, det er fasongen min jeg liker. Anonymkode: 37cba...b09 Det er enkelt når man er slank. Men når man har slitt med overvekt hele livet og veid nærmere 150 kilo så er vekt viktig. Dessverre. Anonymkode: d0c7f...e6c
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #8 Skrevet 12. juli 2017 Jeg veier meg kanskje annenhver mnd. Fikk barn for snart 1 år siden, er 3 kg over ønsket vekt...veide meg faktisk i dag, da var det mange mnd siden sist. Før veide jeg meg hver morgen. Men kjenner jeg har det bedre med meg selv om jeg dropper det. Jeg har veldig lyst til å bli kvitt de 3 kiloene, men ikke noe jeg stresser med. Viktigeste er at jeg er frisk og rask, og har det bra!😊 Etter de 3 første barna var jeg helt sykt opptatt av vekten. Men merker nå etter nr 4 at det er ikke det viktigeste i verden lenger!😉 Anonymkode: 93cf7...542
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #9 Skrevet 12. juli 2017 Veier meg hver fredag morgen Anonymkode: a386d...cbf
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #10 Skrevet 12. juli 2017 Jeg var som deg ift vekta en periode. Jeg raste ned i vekt mens jeg ammet yngste, og da ble det en rush å se tallene går nedover, og etter hvert når jeg var ferdig med ammingen, å holde seg nede. Jeg gikk gjerne på vekta to ganger daglig, og det ble en besettelse. Jeg utviklet etter hvert spiseforstyrrelser, og som en del av behandlingen min måtte jeg hive ut vekta. Beste jeg noen sinne har gjort! Jeg ble selvsagt superstressa pga det der og da, men gradvis klarte jeg å venne meg til å ikke se tallene på vekta hver dag og det var nok en av grunnene til at ting ble bedre. Jeg sliter fremdeles med spiseforstyrrelser i en viss grad (blir man noensinne helt kvitt det...) men veier meg aldri, da er jeg redd for at det er i gang igjen. Jeg har lært meg til å heller kjenne på kroppen hvordan jeg har det og om jeg er fornøyd, og se vekk fra vekt og tall. Anonymkode: 693be...fc8
Gullunger Skrevet 12. juli 2017 #11 Skrevet 12. juli 2017 Jeg veier meg hver dag. Jeg har funnet ut, at det er den eneste måten for meg å holde vekten på. Jeg synes ikke det er noe galt i det, og har et avslappet forhold til det. Jeg synes det er lettere å følge med, og unngår at man plutselig legger på seg flere kilo uten at man har vært klar over det. For da er det alltid vanskeligere å få det av igjen. Jeg har ikke med vekten i ferien da.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #12 Skrevet 12. juli 2017 Søk hjelp for problemene dine, HI, hvis ikke risikerer du å bare bytte ut en spiseforstyrrelse med en annen. Operasjonen din hjalp deg med kiloene dine, nå må du gjøre resten av jobben - nemlig å jobbe med hodet og følelsene dine! Jeg var overvektig for mange år siden, vært normalvektig i mange år nå. Veier meg en gang i uken (men ikke rett før mens, for da samler jeg ekstra vann i kroppen, og det gidder jeg ikke forholde meg til ), noen ganger bare en gang i måneden, rett etter mens. I perioder må jeg dessverre veie meg daglig, men det er ikke pga. vekta i seg selv, men fordi noe er galt i kroppen og jeg får perioder hvor jeg samler veldig mye væske på kort tid. Når det skjer må jeg holde øye med det fordi legene ikke har greid å finne ut hva som skjer, så prøver å time det med blodprøver osv. da. Søk hjelp for problemene dine, Hi. Operasjonen din og vektnedgangen er bare halve jobben! Nå må du gjøre resten! Anonymkode: d2c8e...c98
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #13 Skrevet 12. juli 2017 Nå går jeg hver morgen, for jeg fikk meg et sjokk da vekten viste 110 kg og nå viser den 77. Jeg skal gå over til å veie meg 1-2 ganger i uken når jeg har nådd vektmålet mitt. Anonymkode: ebf4a...567
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #14 Skrevet 12. juli 2017 3-4 ganger i uka. Må "passe vekten", som det så fint heter. Jobber også for å gå ned, så greit å sjekke om det går riktig vei. Men hadde aldri giddet å pakke med meg en vekt om jeg skulle på ferie... Anonymkode: c228f...589
TPK Skrevet 13. juli 2017 #15 Skrevet 13. juli 2017 Å ta med vekta på ferie er absolutt ikke normalt! Du bør få snakket med noen (psykolog?). Det ligger jo noe mer i bunn her som ikke slankeoperasjonen hjalp mot (naturlig nok). Jeg veier meg vanligvis 1-2 g i uka (har gått ned en del siste året), men nå i ferien er det ca null. Jeg vet at det jeg har gått opp er mest vann, og etter et par uker med vanlig kosthold og trening er jeg tilbake, så det er jo bare selvpining å se på det tallet hele tida.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2017 #16 Skrevet 13. juli 2017 Hver eneste morgen Anonymkode: 2a813...af7
❤lille stjerne❤ Skrevet 13. juli 2017 #17 Skrevet 13. juli 2017 Veldig sjelden, en gang i halvåret omtrent.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2017 #19 Skrevet 13. juli 2017 1-2 ganger pr mnd kanskje. Anonymkode: 26820...a39
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2017 #20 Skrevet 13. juli 2017 På 12.7.2017 den 10.42, Anonym bruker skrev: Det er enkelt når man er slank. Men når man har slitt med overvekt hele livet og veid nærmere 150 kilo så er vekt viktig. Dessverre. Anonymkode: d0c7f...e6c Nja... Hvorfor har det seg at de fleste overvektige ser på oss slanke med minst like mye fordommer som dere ofte inbilder dere at vi har ovenfor dere?! Vekt er/var viktig her også, i mange mange år. Så viktig at hver kg mer førte til sulting eller spying. Men en dag tok jeg kontroll selv, og et av tiltakene var å kaste ut vekta. Da slipper du den fokusen, og om du veier 50 eller 150kg så betyr det tallet null hvis du ikke ser på helheten. "Det er enkelt når man er slank"... He He. Jada. Må være litt deilig å være så lite observant, og bare kunne tenke "stakkars meg, jeg er så tykk. Men når jeg blir slank da løser alt seg." Lykke til med det da 😎 Anonymkode: 37cba...b09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå