Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #1 Skrevet 11. juli 2017 Har vært så heldig å fått 3 fantastiske barn, minste er bare 5 mnd og dette blir nok siste. Økonomien strekker ikke til at vi kan få en til, da MÅ vi ha større bolig og ny bil. Kjenner det er litt rart og sårt å tenke på at jeg aldri skal gå gravid igjen, aldri mer føde, føle den gleden man får når man kjenner babyen sparke, tenke på hvordan han/hun ser ut. Ja egentlig alt. Alt er liksom for siste gang nå. Siste gang jeg skal amme, siste gang med nattevåk, siste gang jeg har en liten baby.. Jeg føler meg virkelig ikke ferdig med å få barn, men jeg vet jo at dette blir siste. Skulle ønske jeg følte at det var nok med tre, men det gjør jeg ikke. Flere som har følt det slik? Og vil det gå over? Anonymkode: 8a091...8a1
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #2 Skrevet 11. juli 2017 Så heldig du er som har fått tre barn! Vi har fått ett. Mannen har tre fra før og nå vil han ikke gjennom flere runder. Jeg forstår ham, men synes det er veldig trist. Skulle SÅ gjerne hatt en til ❤️ Anonymkode: 8164e...ed3
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #3 Skrevet 11. juli 2017 Føler man noen gang man blir ferdig da? Jeg har to. Skulle gjerne hatt tre, men sliter med å bli gravid + at kroppen er nokså ødelagt etter to graviditeter. Sier meg derfor ferdig. Skulle gjerne hatt tre, men priser meg lykkelig med to ettersom det så ut til at vi skulle bli barnløse. Anonymkode: 52fa7...028
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #4 Skrevet 11. juli 2017 Jeg ønsker meg egentlig en til. Det er ikke noe jeg sier høyt, men hver gang jeg ser Fødeavdelingen og lignende programmer kjenner jeg er lengsel i meg. Har ett barn, som nå er 10 år, og føler det er på tide med en til nå. Aldersforskjellen er allerede stor (hvis jeg hadde blitt gravid nå), og jeg vil ikke at den skal bli større. Blir jo som to enebarn. Men, mannen vil ikke ha flere. Og jeg kan ikke blir gravid nå pga. medisiner. Ønsker veldig å bli gravid, kjenne sparkene, holde en nyfødt og hele pakka. Det skjer kanskje, men hvis det ikke skjer tror jeg at jeg kommer til å lengte etter et barn så lenge jeg lever. Anonymkode: 62d3a...40e
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #5 Skrevet 11. juli 2017 Ja, men mannen vil ikke ha flere. Vi har en liten leilighet og bor egentlig for trangt allerede. Kommer oss ikke videre i markedet fordi vi ikke får nok i lån. Trenger større bolig og bil, og det har vi visst ikke råd til, ifølge banken. Anonymkode: 624fd...2da
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #6 Skrevet 11. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg ønsker meg egentlig en til. Det er ikke noe jeg sier høyt, men hver gang jeg ser Fødeavdelingen og lignende programmer kjenner jeg er lengsel i meg. Har ett barn, som nå er 10 år, og føler det er på tide med en til nå. Aldersforskjellen er allerede stor (hvis jeg hadde blitt gravid nå), og jeg vil ikke at den skal bli større. Blir jo som to enebarn. Men, mannen vil ikke ha flere. Og jeg kan ikke blir gravid nå pga. medisiner. Ønsker veldig å bli gravid, kjenne sparkene, holde en nyfødt og hele pakka. Det skjer kanskje, men hvis det ikke skjer tror jeg at jeg kommer til å lengte etter et barn så lenge jeg lever. Anonymkode: 62d3a...40e Her er det 12 år mellom nr 1 og 2. Minsten er 4 mnd og jeg trodde også det bare ble med det ene Før mannen plutselig ombestemte seg. Håper det løser seg for deg 😊 Anonymkode: aec10...4aa
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #7 Skrevet 12. juli 2017 Ja har 3 nydelige gutter pluss en bonusgutt..minstemann er bare 9uker men vi har allerede åpnet døren for enda et barn. Har nettopp kjøpt caravelle så skal ikke stå på plass og har stort hus. Men blir litt vanskelig gravid så er innstilt på at dette kanskje er siste barnet vårt og nyyyyyter alt det innebærer💙 Anonymkode: bd52c...d8d
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #8 Skrevet 12. juli 2017 Ja. Er der selv. Pga trang leilighet, men mest fordi jeg er syk. Er under utredning og har blitt kasteball i systemet... Anonymkode: eb472...d06
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #9 Skrevet 12. juli 2017 Vi har tre barn. Yngste er fem år nå. Jeg har ikke kjent meg "ferdig" med små barn før i år. Selv om jeg visste at tre var nok for oss, både praktisk, økonomisk og med tanke på kapasitet, helse og overskudd. Har likevel gått rundt og ønsket meg en til. Men først nå det siste året har jeg kjent på at familien vår er komplett, det er fantastisk å følge utviklingen til barna, vi har stort sett en god familiedynamikk med masse lek og humor, og jeg er helt tilfreds med at tre barn er nok for oss😊 Anonymkode: 5d2ed...a12
amandine Skrevet 12. juli 2017 #10 Skrevet 12. juli 2017 Den tiden, med graviditeten, fødsel, spedbarnstid og baby er jo en skjellsettende tid, og en tid som de aller fleste opplever som litt rosa og fantastisk. Heldigvis. Det er vel også grunnen til at vi alle opplever mødre, bestemødre og oldemødre som blir helt kokko rundt våre gravide mager, de surrer som bier rundt honning fulle av historier og erfaringer og forventning. Fordi det er kanskje de sterkeste periodene, rent følelsesmessig, i livene våre. Selvfølgelig er det med et visst vemod man må innse at de opplevelsene ligger bak og ikke foran en. Men kanskje de blir enda finere minner hvis de ikke overskygges av en higen etter mer? For én gang må det stoppe.. Selv om jeg gjerne skulle hoppet tilbake i tid og opplevd ting en gang til..
sug lut Skrevet 12. juli 2017 #11 Skrevet 12. juli 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Føler man noen gang man blir ferdig da? Jeg har to. Skulle gjerne hatt tre, men sliter med å bli gravid + at kroppen er nokså ødelagt etter to graviditeter. Sier meg derfor ferdig. Skulle gjerne hatt tre, men priser meg lykkelig med to ettersom det så ut til at vi skulle bli barnløse. Anonymkode: 52fa7...028 Å ja, man føler seg VELDIG ferdig. Ekstremt ferdig. Heretter skal jeg bare ha lånebarn som kan leveres tilbake.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #12 Skrevet 12. juli 2017 Jeg ønsket tre og fikk tre. Likevel er det trist når jeg tenker at jeg er ferdig med svangerskap,amming,baby osv. Jeg føler meg ikke ferdig men sånn er det. Noen har det mer enn nok med ett barn,noen med to. Det ser ut som om alle som har tre barn eller flere,føler seg aldri ferdig med barn. Rart. Anonymkode: 93913...7c6
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #13 Skrevet 12. juli 2017 Jeg skulle også gjerne hatt en til, men ble syk etter siste barn, er passert 40 og yngste er 7, så av hensyn til familiedynamikken og min helse (og alder) står vi over den 😥 Anonymkode: 6d2fa...239
amandine Skrevet 12. juli 2017 #14 Skrevet 12. juli 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ønsket tre og fikk tre. Likevel er det trist når jeg tenker at jeg er ferdig med svangerskap,amming,baby osv. Jeg føler meg ikke ferdig men sånn er det. Noen har det mer enn nok med ett barn,noen med to. Det ser ut som om alle som har tre barn eller flere,føler seg aldri ferdig med barn. Rart. Anonymkode: 93913...7c6 Jeg har " tre barn eller flere" og er FERDIG. Men det forhindrer ikke at jeg blir rosa og drømmende og litt vemodig når jeg tenker på de deilige årene.. Og jeg kunne godt gjort det igjen og igjen for opplevelsen sin del, men jeg har som sagt både egne og andres barn å ta vare på så må jo bruke hodet ikke hjertet. Hodet mitt vet også at jeg elsker alle de store barna mine som jeg kan henge med, og det er ikke plass til babyer i familien ( utenom de jeg låner og leverer etter eget forgodtbefinnende).
Rivjernet Skrevet 12. juli 2017 #15 Skrevet 12. juli 2017 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Har vært så heldig å fått 3 fantastiske barn, minste er bare 5 mnd og dette blir nok siste. Økonomien strekker ikke til at vi kan få en til, da MÅ vi ha større bolig og ny bil. Kjenner det er litt rart og sårt å tenke på at jeg aldri skal gå gravid igjen, aldri mer føde, føle den gleden man får når man kjenner babyen sparke, tenke på hvordan han/hun ser ut. Ja egentlig alt. Alt er liksom for siste gang nå. Siste gang jeg skal amme, siste gang med nattevåk, siste gang jeg har en liten baby.. Jeg føler meg virkelig ikke ferdig med å få barn, men jeg vet jo at dette blir siste. Skulle ønske jeg følte at det var nok med tre, men det gjør jeg ikke. Flere som har følt det slik? Og vil det gå over? Anonymkode: 8a091...8a1 Jeg tror det er vanlig at man syns den siste babytiden er litt vemodig . Jeg følte meg ikke ferdig med barn før minstemann ble 4-5 år og jeg begynte å merke at det er deilig når barna begynner å bli mer selvstyrte. Nå føler jeg meg helt ferdig, og det hadde jeg aldri trodd for noen år siden...
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #16 Skrevet 12. juli 2017 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Her er det 12 år mellom nr 1 og 2. Minsten er 4 mnd og jeg trodde også det bare ble med det ene Før mannen plutselig ombestemte seg. Håper det løser seg for deg 😊 Anonymkode: aec10...4aa Synes du det går fint med den aldersforskjellen? Jeg ser vel egentlig flere fordeler enn ulemper med å ha en så stor aldersforskjell. Eldstemann har jo fått full oppmerksomhet, helt til han nå er selvstendig og klarer seg bedre uten oss, hvis det gir mening. Tror kanskje jeg kan få mannen på gli. Vi er bare 27 år begge to, så vi har jo tid Anonymkode: 62d3a...40e
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #17 Skrevet 12. juli 2017 Jeg ønsker meg egentlig ikke flere barn, men skulle gjerne opplevd graviditet/forventning/fødsel/babytid igjen. Er jo så herlig å ha baby! Men hadde virkelig ikke orket flere barn, så jeg er FERDIG!! Anonymkode: 338b9...939
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #18 Skrevet 12. juli 2017 Vær takknemlig for at du har hele tre barn 😊 Vi har ett barn på 3 år og jeg har hatt lyst på nr 2 siden hun var 1 år. Samboer vil at jeg skal bli ferdig med utdannelsen først og at vi skal flytte til et annet sted slik at han får startet på utdannelsen sin. Så det blir produksjon neste sommer/høst, men å vente til da føles som en hel evighet 🙄 Anonymkode: 77147...0e3
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #19 Skrevet 12. juli 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vær takknemlig for at du har hele tre barn 😊 Vi har ett barn på 3 år og jeg har hatt lyst på nr 2 siden hun var 1 år. Samboer vil at jeg skal bli ferdig med utdannelsen først og at vi skal flytte til et annet sted slik at han får startet på utdannelsen sin. Så det blir produksjon neste sommer/høst, men å vente til da føles som en hel evighet 🙄 Anonymkode: 77147...0e3 Samboeren din er fornuftig!! Men jeg skjønner godt at du er utålmodig!! Anonymkode: 338b9...939
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #20 Skrevet 12. juli 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Synes du det går fint med den aldersforskjellen? Jeg ser vel egentlig flere fordeler enn ulemper med å ha en så stor aldersforskjell. Eldstemann har jo fått full oppmerksomhet, helt til han nå er selvstendig og klarer seg bedre uten oss, hvis det gir mening. Tror kanskje jeg kan få mannen på gli. Vi er bare 27 år begge to, så vi har jo tid Anonymkode: 62d3a...40e Ja mange fordeler 👍 jeg får nyte permisjonstiden på samme måte som med førstemann. 12 åringen har full forståelse for at jeg er opptatt med minsten. Dvs jeg får amme i fred og ro osv. Hun liker også å hjelpe til med å trille tur,bytte bleie og leke/kose. Babyen er veldig knyttet til henne og lyser opp hver gang hun kommer. Hvordan det blir når hun nå går inn i tenårene vet jeg ikke. Kommer ikke til å forvente noe barnepass. Hun skal få leve sitt liv som hun ønsker. Vi er 31 og 32 så var på tide å komme i gang igjen 😃 Dere har god tid 😊 Anonymkode: aec10...4aa
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2017 #21 Skrevet 13. juli 2017 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Samboeren din er fornuftig!! Men jeg skjønner godt at du er utålmodig!! Anonymkode: 338b9...939 Jeg er frustrert over at han vil vente og "besatt" av å starte produksjon på nummer 2 🙄 Anonymkode: 77147...0e3
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2017 #22 Skrevet 13. juli 2017 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja mange fordeler 👍 jeg får nyte permisjonstiden på samme måte som med førstemann. 12 åringen har full forståelse for at jeg er opptatt med minsten. Dvs jeg får amme i fred og ro osv. Hun liker også å hjelpe til med å trille tur,bytte bleie og leke/kose. Babyen er veldig knyttet til henne og lyser opp hver gang hun kommer. Hvordan det blir når hun nå går inn i tenårene vet jeg ikke. Kommer ikke til å forvente noe barnepass. Hun skal få leve sitt liv som hun ønsker. Vi er 31 og 32 så var på tide å komme i gang igjen 😃 Dere har god tid 😊 Anonymkode: aec10...4aa Vi ser de samme fordelene. Godt å høre fra noen andre med stor aldersforskjell. "Alle" har jo to eller tre tette, og helt ærlig virker det bedre med stor aldersforskjell. Kanskje jeg synes det bare fordi jeg ikke får to tette, men det ser hektisk ut med barn med bare noen års mellomrom. Så håper jeg bare at jeg får mannen på gli om et par år Anonymkode: 62d3a...40e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå