Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #1 Skrevet 11. juli 2017 Vi skal til Tyrkia og det er en times forskjell der, og jeg tar medisinen alltid til fast tid, kl. 22.30. Når bør jeg ta den der? Som i norsk tid eller? Og vi skal reise på ettermiddag og er der ca. 22.55. Det jeg lurer på; kan jeg droppe å ta tablett den ene kvelden? Det har vel ikke mye å si. Tenker bare at jeg må ta den i flyet og den blir jeg veldig trøtt av. Anonymkode: ba4a4...0c7
tante grusom master of law Skrevet 11. juli 2017 #2 Skrevet 11. juli 2017 Jeg ville spist den da jeg kom frem til hotellet på kvelden. Et par timer forskyvelse gjør ikke noe. Bedre enn å hoppe over. Hvilken medisin er det?
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #3 Skrevet 11. juli 2017 Vær obs på at antidepressiva kan gjøre at huden reagerer på sol på en annen måte enn før. God tur! Anonymkode: 9b458...a6a
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #4 Skrevet 11. juli 2017 17 minutter siden, tante grusom master of law skrev: Jeg ville spist den da jeg kom frem til hotellet på kvelden. Et par timer forskyvelse gjør ikke noe. Bedre enn å hoppe over. Hvilken medisin er det? Quatiapin Sandoz Anonymkode: ba4a4...0c7
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #5 Skrevet 11. juli 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vær obs på at antidepressiva kan gjøre at huden reagerer på sol på en annen måte enn før. God tur! Anonymkode: 9b458...a6a Har solt meg her hjemme og ingen reaksjon. Anonymkode: ba4a4...0c7
tante grusom master of law Skrevet 11. juli 2017 #6 Skrevet 11. juli 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Quatiapin Sandoz Anonymkode: ba4a4...0c7 Ok. Kjenner ikke den. Jeg ville spurt på et apotek. Men tipper de kommer til å si at du ikke skal hoppe over dosen.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #7 Skrevet 11. juli 2017 1 minutt siden, tante grusom master of law skrev: Ok. Kjenner ikke den. Jeg ville spurt på et apotek. Men tipper de kommer til å si at du ikke skal hoppe over dosen. Jeg tror behandleren min en gang sa at jeg kan hoppe over men at jeg ikke gjør det til vane. Har gått på den i over ett år og aldri hoppet over. I løpet av en halv time gjør den meg trøtt og hvis jeg ikke sovner da, da blir jeg våken hele natta. Vanskelig å forklare. Anonymkode: ba4a4...0c7
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #8 Skrevet 11. juli 2017 Jeg går på den selv, og for meg så gjør det ingenting om man forskyver det med noen timer. Men jeg merker det veldig godt hvis jeg hopper over, så det tror jeg ikke du burde gjøre. Jeg har tilogmed hvert flere turer til USA mens jeg har godt på den og har bare tatt den i den tidssonen jeg har vært i. Har gått helt fint Anonymkode: 50c19...d07
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #9 Skrevet 11. juli 2017 Det går helt fint å ta den litt senere, unødvendig å hoppe over en kveld. Anonymkode: 3b1c8...b8e
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #10 Skrevet 11. juli 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg går på den selv, og for meg så gjør det ingenting om man forskyver det med noen timer. Men jeg merker det veldig godt hvis jeg hopper over, så det tror jeg ikke du burde gjøre. Jeg har tilogmed hvert flere turer til USA mens jeg har godt på den og har bare tatt den i den tidssonen jeg har vært i. Har gått helt fint Anonymkode: 50c19...d07 Hvilken dose går du på? Jeg går på 25 mg og tror det har liten betydning om jeg ikke tar den. Anonymkode: ba4a4...0c7
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #11 Skrevet 11. juli 2017 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvilken dose går du på? Jeg går på 25 mg og tror det har liten betydning om jeg ikke tar den. Anonymkode: ba4a4...0c7 Da har det nok ikke så mye å si, jeg går på 200mg. Får ikke sove uten at jeg har tatt dosen min, men får heller ikke sove hvis det går for lang tid etter at jeg har tatt den til jeg får sove, litt samme som deg. Anonymkode: 50c19...d07
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #12 Skrevet 12. juli 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Da har det nok ikke så mye å si, jeg går på 200mg. Får ikke sove uten at jeg har tatt dosen min, men får heller ikke sove hvis det går for lang tid etter at jeg har tatt den til jeg får sove, litt samme som deg. Anonymkode: 50c19...d07 Beklager at jeg maser og håper du svarer meg, fordi dette er første gang jeg ser noen bruke samme medisin som meg. Jeg bør nok gå opp til 50mg ifølge min behandler, men jeg tør ikke. Du tar 200mg, det er mye.. Føler du at den har hjulpet deg? Anonymkode: ba4a4...0c7
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #13 Skrevet 12. juli 2017 Quetapin er ikke antidepressiva HI, det er antipsykotika.... Ganske stor forskjell. Du blir veldig trøtt av den, så bare ta den rett før du legger deg. Om klokken er 21 eller 23:30 har ingenting å si. Anonymkode: 10df3...45f
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #14 Skrevet 12. juli 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Beklager at jeg maser og håper du svarer meg, fordi dette er første gang jeg ser noen bruke samme medisin som meg. Jeg bør nok gå opp til 50mg ifølge min behandler, men jeg tør ikke. Du tar 200mg, det er mye.. Føler du at den har hjulpet deg? Anonymkode: ba4a4...0c7 200 mg er egentlig ikke en stor dose. Som hun over her skriver er det ikke en antidepressiva, men antipsykotika, som bruker ofte mot angst og lignende. De som bruker det for det det egentlig er ment for tar opp mot 800 mg, så 25 mg er ingenting egentlig. Jeg også begynte på 25 mg, men har trappet opp når jeg og behandleren min har sett at jeg har trengt det. Den hjelper ja. Jeg merker som sagt godt når jeg går mange timer over med å ta den. Men da er det snakk om 6 -8 timer over Anonymkode: 50c19...d07
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #15 Skrevet 12. juli 2017 I lave doser virker denne medisinen anti-depresivt, og i høye doser virker den mer på eventuelle psykoser, tankekjør, etc. Jeg gikk en periode for lenge siden på 200 mg om morgen, og 400 mg kveld. Fatter ikke i dag hvordan jeg klarte å holde meg gående gjennom dagen. Tok 25 mg på kveld for noen år siden og kubba i tolv timer og hadde skikkelig hang-over.. Hehe. Men, ta den en halvtime før du legger deg (eller hva du pleier hjemme). Ikke tenk så mye på tidsoner. Jeg ville heller tatt den, enn å hoppet over den. God tur! Anonymkode: 4b5a9...464
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå