Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #1 Skrevet 11. juli 2017 Vi har tre gutter på 10, 4 og 1, straks 2 år. Minste har eget rom, mens de to største deler. Jeg merker at eldstebror (som bor her 50% av tiden) er skikkelig lei av å dele rom med mellombror, og jeg forstår han til en viss grad. Jeg synes bare det blir teit at et rom står ubrukt annenhver uke når vi allerede mangler et soverom ☹️ Kan jeg få noen innspill vær så snill? Bør storebror få rom alene? Minste har rom alene fordi han er var.. Anonymkode: 1d7a6...a0a
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #2 Skrevet 11. juli 2017 Jeg personlig ville ikke fått flere barn en jeg hadde rom til, det er fordi jeg vokste opp med å dele rom selv. Fra vi var kanskje 10 og 13 år gamle sluttet vi nesten å være hjemme. Vi gikk på besøk til venner som hadde egne rom. Ingen (særlig ikke tenåring) tar med venner hjem til et rom han/hun deler med småsøsken. Så jeg hadde heller hatt ettåringer på mitt rom og latt er to eldste ha hvert sitt. Anonymkode: 724f8...ce6
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #3 Skrevet 11. juli 2017 Eldste bør få eget rom, så raskt som mulig Anonymkode: 7f292...819
Mostly Harmless Skrevet 11. juli 2017 #4 Skrevet 11. juli 2017 Kan ikke ettåringen og fireåringen dele rom når storebror er der? Så kan de eventuelt få tilgang på deler av storebrors rom når han ikke er der? Ser du skriver at lillebror er var, men har dere prøvd det ut? Vår urolige ettåring fant helt roen når han fikk sove inne hos storebror.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #5 Skrevet 11. juli 2017 Takk for innspill dere Jeg føler også at store bør få eget nå. Men hvordan holder dere småsøsken litt unna rommet? Låser dere det? Anonymkode: 1d7a6...a0a
meg-og-mine Skrevet 11. juli 2017 #6 Skrevet 11. juli 2017 Her har vår 10åring fint kunne delt rom med yngre søsken. Varrierer veldig på barnet. Barn kan fint dele rom frem til de starter på ungdomskolen evt 12år etter min mening Når jeg var alenemor så løste vi det med at jeg kjøpte sovesofa og lot barnet få rommet. Dog den gang for min egen del 😀 Hadde ikke lyst å ha sex osv med ny kjæreste på 5åringes rom. I ditt tilfelle ville jeg latt de 2 minste dele, det er kun 2år mellom dem, så selv om 10åringen er der kun halvtid så "trenger " han mer rommet for seg selv enn en 2åring og 4åring. Når det er sagt så er det ingenting i veien at mindre barn deler rom.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #7 Skrevet 11. juli 2017 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for innspill dere Jeg føler også at store bør få eget nå. Men hvordan holder dere småsøsken litt unna rommet? Låser dere det? Anonymkode: 1d7a6...a0a Det ordner de helt selv, de lærer småsøsken at de skal banke på. Anonymkode: 724f8...ce6
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2017 #8 Skrevet 11. juli 2017 Mine barn deler rom, eldste er syv år. Ser nå at det er på tide han får eget rom. Vi holder på å ordne leiligheten for salg nå i ferien slik at vi kan kjøpe noe større til høsten. Anonymkode: 68e94...320
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #9 Skrevet 12. juli 2017 Mine på 9 år og 8 år , må belage seg på å dele rom så lenge de bor hjemme. Vi har ikke nok rom i huset vårt. Sånn er det bare. Anonymkode: 90429...a19
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #10 Skrevet 12. juli 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Mine på 9 år og 8 år , må belage seg på å dele rom så lenge de bor hjemme. Vi har ikke nok rom i huset vårt. Sånn er det bare. Anonymkode: 90429...a19 Forskjell på ett år mellom barna og seks år da...i tillegg HAR jo HI andre alternativer mtp romfordeling...har man ikke dette, så har man jo ikke det. Anonymkode: a4432...96c
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #11 Skrevet 12. juli 2017 Synes ikke det er rett at eldste som bare bor der annenhver uke skal ha eget rom. Det synes jeg burde være forbehold til de som faktisk bor hos dere 100%. Så eldste bør bare innfinne seg med at han må dele rom med 4 åringen, slik hadde jeg gjort det. Naboen har en stesønn som er 12 år og som bor der annenhver uke og han må dele rom med hennes 5 åring. Der gjør de det slik at når stesønn har besøk av venner så får ikke 5 åringen være inne på rommet. Skal han leke med leker så leker han i stuen. Men en 12 åring er vel mest ute med venner vel? de leker jo ikke med så mye leker som de mindre barna gjør. Stesønnen hennes er mer ute enn inn med venner og spiller fotball, leker gjemsel, sykler osv Anonymkode: cb3c3...f08
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #12 Skrevet 12. juli 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes ikke det er rett at eldste som bare bor der annenhver uke skal ha eget rom. Det synes jeg burde være forbehold til de som faktisk bor hos dere 100%. Så eldste bør bare innfinne seg med at han må dele rom med 4 åringen, slik hadde jeg gjort det. Naboen har en stesønn som er 12 år og som bor der annenhver uke og han må dele rom med hennes 5 åring. Der gjør de det slik at når stesønn har besøk av venner så får ikke 5 åringen være inne på rommet. Skal han leke med leker så leker han i stuen. Men en 12 åring er vel mest ute med venner vel? de leker jo ikke med så mye leker som de mindre barna gjør. Stesønnen hennes er mer ute enn inn med venner og spiller fotball, leker gjemsel, sykler osv Anonymkode: cb3c3...f08 Nå er min sønn 13 år da, men han har mye gjester på rommet sitt, da på kveldstid og i helger. De spiller TV-spill, ser filmer, overnatter osv. Han har overnattingsgjester sikkert 3-4 ganger i måneden, minst. Jo, de er mye ute og sykler, spiller fotball, fisker, bader osv, men ikke på kveldene, da er de hjemme hos hverandre. Risikoen er jo at tenåringen slutter å komme, at han velger å være mest hos den forelderen som har et eget rom å tilby. Tviler på at gutten ønsker å fortsette med 50/50 særlig lenge når det ikke er noe privatliv å få hos den ene forelderen.... Anonymkode: 724f8...ce6
Evablaum Skrevet 12. juli 2017 #13 Skrevet 12. juli 2017 Her ville jeg hatt de yngste til å dele rom, når det kun er 2 års forskjell mellom de. De små tar det største rommet. Skal eldste "straffes" med å dele rom, fordi dere voksne skilte lag? Hva så om det rommet står tomt annenhver uke?
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #14 Skrevet 12. juli 2017 Jeg delte et "kott" med søsteren min hos pappa gjennom store deler av barndommen. Var greit å dele, men fy så sårt det var at vi aldri telte skikkelig med fordi vi bare var der halve tiden. Gutten deres er jo bare annenhver uke hos moren også, skal han ikke prioriteres noe sted, han da? Anonymkode: b2351...c47
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #15 Skrevet 12. juli 2017 Hvis aldersforskjellen bare hadde vært noen få år ville jeg latt dem fortsette å dele. Siden han er 6 år eldre ville jeg gitt ham eget. Det er tross alt ganske stor forskjell interesser og behov på de to. Særlig når han er der 50% av tiden, vil tro det ikke er så gøy for en så stor gutt å måtte bo på en småbarnsrom. Får tingene hans stå i fred når han ikke er der? Får han tid for seg selv når han er hos dere? Hvor kan han trekke seg tilbake? Bare for å ha sagt det, jeg delte soverom med broren min (som er 2 år yngre), til begynnelsen av tenårene av egen vilje. men, vi hadde egne rom vi kunne være i på dagen. Tror ikke det hadde fungert så godt hvis ikke. Anonymkode: 6cd70...559
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2017 #16 Skrevet 12. juli 2017 Jeg ville hatt 2- og 4-åringen på samme rom når eldste var der, og så kan eventuelt en av dem sove på rommet til storebror når han er borte. Eller hatt toåringen hos meg om det virkelig ikke fungerer at de to minste deler. Det blir så feil å nedprioritere barnet som har en ekstra belastning med skilte foreldre, to hjem osv. Anonymkode: e923f...b66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå